Fiat uvádí na brazilský trh nový pickup, Toro zaujme designem i technikou

ar6, 21. února 2016, 03:15 Google+

Už druhý pickup v krátké době za sebou představil v uplynulých dnech Fiat. Po modelu Fullback, který je dvojčetem Mitsubishi L200, přišla řada na Toro, zatím určený výhradně brazilskému trh. Co tato kombinace pickupu, SUV a osobního automobilu, jak jej Fiat označuje, nabídne?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat uvádí na brazilský trh nový pickup Toro, dostupný bude se dvěma motory.

Fiat uvádí na brazilský trh nový pickup Toro, dostupný bude se dvěma motory. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Jisté je, že Toro v davu nemůžete přehlédnout. Mohou za to především „býčí oči,“ neboli přední světla, rozdělená do dvou segmentu. Horní obsahuje poziční čočky, LED blinkry a volitelně i diody denního svícení, ve spodní jsou potom čočky pro dálkové svícení. Spolu se světly je rozdělená i maska chladiče. Nahoře nalezneme jen chromovanou linku s logem automobilky, v nižší části nárazníku je potom klasická trojdimenzionální mřížka. A aby světel nebylo v přední části málo, v nejnižší části nárazníku jsou kulaté mlhovky. Kolem celé spodní části karosérie najdeme plastové lemování, chránící auto před odletujícími kamínky a dalšími „možnostmi,“ jak jej poškodit.

img-responsive

Vpředu zaujmou rozdělená světla, Fiat Toro Freedom. | foto: Fiat

Výrazně tvarované podběhy kol vyplňují 16- nebo 17palcová kola. V případě menší velikosti jsou hliníkové disky za příplatek, ve standardu jsou totiž ocelová kola s okrasnými kryty. Jestliže lze přední část brát za zajímavou, pak jí zadní partie zdatně konkurují. Na rozdíl od většiny pickupů je totiž víko ložné plochy rozděleno na dvě poloviny, které se otevírají do boků. Pomyslným středem je výlisek s nápisem Fiat. LED diodová skupinová světla zasahují hluboko do boků karosérie, což ji opticky rozšiřuje. Paleta laků obsahuje velké množství barev, jako „vlajkové lodě“ vidí italská automobilka hnědou Horizon, červenou Tribal a zelenou Botanic.

Palubní deska svými základními tvary nevybočuje z řady současných Fiatů. Základní rádio se dvěma USB porty a Bluetooth nahrazuje ve vyšší výbavě Volcano multimediální systém Uconnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, GPS navigací, couvací kamerou a plnou audiovizuální konektivitou. V obou případech je přítomno ovládání na volantu. Přístrojový štít je tvořen dvěma analogovými budíky, přičemž otáčkoměr si jako vymezení vysokého pásma otáček půjčuje od Jeepu terénní „cákanec,“ a displejem palubního počítače. Základní verze má 3,5 palce, vyšší potom 7 palců s TFT technologií.

img-responsive

Uvnitř najdeme například multimediální systém Uconnect, Fiat Toro Volcano. | foto: Fiat

Pod karosérií najdeme prodlouženou verzi modulární platformy Small-Wide, využívající například vysokopevnostní ocel. Celkově má Fiat Toro na délku 4915 milimetrů, na šířku 1844 milimetrů a na výšku 1680 až 1743 milimetrů (podle verze). Rozvor náprav má délku 2990 milimetrů. Dvojkabina poskytuje místo pěti cestujícím, vzadu je 1046 milimetrů místa pro nohy, 997 milimetrů pro hlavu a 1427 milimetrů v oblasti ramen. Přední sedadla mají nejen vyšší pozici, ale zároveň také anatomické tvarování a možnost elektrického nastavování. Ložná plocha v základu disponuje objemem 820 litrů, díky možnosti prodloužení alternativně nabídne dalších 405 litrů.

Podvozek pickupu je popisován nejen jako komfortní, ale rovněž řidičsky zábavný. Hlavní podíl na tom podle Fiatu má nezávislé zavěšení na obou nápravách, v předu se vzpěrami MacPherson a vzadu s víceprvkem. Základním motorem bude osmnáctistovka Flex, schopná spalovat benzín i etanol. V prvním případě to znamená výkon 135 koní při 5750 ot./min a točivý moment 184 Nm při 3750 ot./min, v tom druhém potom výkon 139 koní při 5750 ot./min a točivý moment 189 Nm při 3750 ot./min. Nevýhodou tohoto motoru je poháněná pouze přední náprava prostřednictvím automatické šestistupňové převodovky.

img-responsive

Pod kapotou najdeme jeden zážehový a vznětový motor, Fiat Toro Volcano, | foto: Fiat

To dvoulitrový turbodiesel MultiJet II o výkonu 170 koní při 3750 ot./min s točivým momentem 350 Nm při 1750 ot./min vypadá o mnoho lépe. Vedle manuální šestistupňové převodovky pak disponuje také devítistupňovým automatem, předokolku volitelně nahrazuje čtyřkolka. Systém pohonu všech kol má k dispozici volič, obsahující režimy Auto, 4WD a 4x4 Low. V prvním případě si elektronika sama vybírá mezi pohonem přední nebo obou náprav, ve druhém jsou permanentně poháněna všechna kola a ve třetím se potom s autem můžete vydat i do těžšího terénu, podle čehož se „zařídí“ i další elektronické asistenty.

V nabídce se objeví dva výbavové stupně – základní Freedom, obsahující třeba dva airbagy, rádio, klimatizaci, zadní parkovací senzory, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo elektrická okna, a vrcholný Volcano, přidávající dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment, mlhovky nebo diody denního svícení. Linie Freedom bude dostupná s oběma motory, Volcano má exkluzivně pouze dvoulitrový diesel. Na startu prodeje bude v nabídce limitovaná série Opening Edition, vycházející z výbavy Freedom, s osmnáctistovkou Flex, extra výbavou za zvýhodněnou cenu a rozpoznávacími doplňky, mezi něž se řadí loga, čalounění sedadel nebo prahy dveří.

Vytisknout

Diskuze: Fiat uvádí na brazilský trh nový pickup, Toro zaujme designem i technikou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Omlazený Ford Kuga dostal nejen jiný design, ale i nový turbodiesel 1.5 TDCi.

Ford Kuga omládl, vedle nového designu má i lepší interiér

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud