Už druhý pickup v krátké době za sebou představil v uplynulých dnech Fiat. Po modelu Fullback, který je dvojčetem Mitsubishi L200, přišla řada na Toro, zatím určený výhradně brazilskému trh. Co tato kombinace pickupu, SUV a osobního automobilu, jak jej Fiat označuje, nabídne?
Jisté je, že Toro v davu nemůžete přehlédnout. Mohou za to především „býčí oči,“ neboli přední světla, rozdělená do dvou segmentu. Horní obsahuje poziční čočky, LED blinkry a volitelně i diody denního svícení, ve spodní jsou potom čočky pro dálkové svícení. Spolu se světly je rozdělená i maska chladiče. Nahoře nalezneme jen chromovanou linku s logem automobilky, v nižší části nárazníku je potom klasická trojdimenzionální mřížka. A aby světel nebylo v přední části málo, v nejnižší části nárazníku jsou kulaté mlhovky. Kolem celé spodní části karosérie najdeme plastové lemování, chránící auto před odletujícími kamínky a dalšími „možnostmi,“ jak jej poškodit.
Výrazně tvarované podběhy kol vyplňují 16- nebo 17palcová kola. V případě menší velikosti jsou hliníkové disky za příplatek, ve standardu jsou totiž ocelová kola s okrasnými kryty. Jestliže lze přední část brát za zajímavou, pak jí zadní partie zdatně konkurují. Na rozdíl od většiny pickupů je totiž víko ložné plochy rozděleno na dvě poloviny, které se otevírají do boků. Pomyslným středem je výlisek s nápisem Fiat. LED diodová skupinová světla zasahují hluboko do boků karosérie, což ji opticky rozšiřuje. Paleta laků obsahuje velké množství barev, jako „vlajkové lodě“ vidí italská automobilka hnědou Horizon, červenou Tribal a zelenou Botanic.
Palubní deska svými základními tvary nevybočuje z řady současných Fiatů. Základní rádio se dvěma USB porty a Bluetooth nahrazuje ve vyšší výbavě Volcano multimediální systém Uconnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, GPS navigací, couvací kamerou a plnou audiovizuální konektivitou. V obou případech je přítomno ovládání na volantu. Přístrojový štít je tvořen dvěma analogovými budíky, přičemž otáčkoměr si jako vymezení vysokého pásma otáček půjčuje od Jeepu terénní „cákanec,“ a displejem palubního počítače. Základní verze má 3,5 palce, vyšší potom 7 palců s TFT technologií.
Pod karosérií najdeme prodlouženou verzi modulární platformy Small-Wide, využívající například vysokopevnostní ocel. Celkově má Fiat Toro na délku 4915 milimetrů, na šířku 1844 milimetrů a na výšku 1680 až 1743 milimetrů (podle verze). Rozvor náprav má délku 2990 milimetrů. Dvojkabina poskytuje místo pěti cestujícím, vzadu je 1046 milimetrů místa pro nohy, 997 milimetrů pro hlavu a 1427 milimetrů v oblasti ramen. Přední sedadla mají nejen vyšší pozici, ale zároveň také anatomické tvarování a možnost elektrického nastavování. Ložná plocha v základu disponuje objemem 820 litrů, díky možnosti prodloužení alternativně nabídne dalších 405 litrů.
Podvozek pickupu je popisován nejen jako komfortní, ale rovněž řidičsky zábavný. Hlavní podíl na tom podle Fiatu má nezávislé zavěšení na obou nápravách, v předu se vzpěrami MacPherson a vzadu s víceprvkem. Základním motorem bude osmnáctistovka Flex, schopná spalovat benzín i etanol. V prvním případě to znamená výkon 135 koní při 5750 ot./min a točivý moment 184 Nm při 3750 ot./min, v tom druhém potom výkon 139 koní při 5750 ot./min a točivý moment 189 Nm při 3750 ot./min. Nevýhodou tohoto motoru je poháněná pouze přední náprava prostřednictvím automatické šestistupňové převodovky.
To dvoulitrový turbodiesel MultiJet II o výkonu 170 koní při 3750 ot./min s točivým momentem 350 Nm při 1750 ot./min vypadá o mnoho lépe. Vedle manuální šestistupňové převodovky pak disponuje také devítistupňovým automatem, předokolku volitelně nahrazuje čtyřkolka. Systém pohonu všech kol má k dispozici volič, obsahující režimy Auto, 4WD a 4x4 Low. V prvním případě si elektronika sama vybírá mezi pohonem přední nebo obou náprav, ve druhém jsou permanentně poháněna všechna kola a ve třetím se potom s autem můžete vydat i do těžšího terénu, podle čehož se „zařídí“ i další elektronické asistenty.
V nabídce se objeví dva výbavové stupně – základní Freedom, obsahující třeba dva airbagy, rádio, klimatizaci, zadní parkovací senzory, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo elektrická okna, a vrcholný Volcano, přidávající dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment, mlhovky nebo diody denního svícení. Linie Freedom bude dostupná s oběma motory, Volcano má exkluzivně pouze dvoulitrový diesel. Na startu prodeje bude v nabídce limitovaná série Opening Edition, vycházející z výbavy Freedom, s osmnáctistovkou Flex, extra výbavou za zvýhodněnou cenu a rozpoznávacími doplňky, mezi něž se řadí loga, čalounění sedadel nebo prahy dveří.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.