Fiat uvádí na brazilský trh nový pickup, Toro zaujme designem i technikou

Fiat uvádí na brazilský trh nový pickup Toro, dostupný bude se dvěma motory.
Fiat uvádí na brazilský trh nový pickup Toro, dostupný bude se dvěma motory., foto: Fiat
ar6 21. února 2016 03:15
Sdílej:

Už druhý pickup v krátké době za sebou představil v uplynulých dnech Fiat. Po modelu Fullback, který je dvojčetem Mitsubishi L200, přišla řada na Toro, zatím určený výhradně brazilskému trh. Co tato kombinace pickupu, SUV a osobního automobilu, jak jej Fiat označuje, nabídne?

Jisté je, že Toro v davu nemůžete přehlédnout. Mohou za to především „býčí oči,“ neboli přední světla, rozdělená do dvou segmentu. Horní obsahuje poziční čočky, LED blinkry a volitelně i diody denního svícení, ve spodní jsou potom čočky pro dálkové svícení. Spolu se světly je rozdělená i maska chladiče. Nahoře nalezneme jen chromovanou linku s logem automobilky, v nižší části nárazníku je potom klasická trojdimenzionální mřížka. A aby světel nebylo v přední části málo, v nejnižší části nárazníku jsou kulaté mlhovky. Kolem celé spodní části karosérie najdeme plastové lemování, chránící auto před odletujícími kamínky a dalšími „možnostmi,“ jak jej poškodit.

Výrazně tvarované podběhy kol vyplňují 16- nebo 17palcová kola. V případě menší velikosti jsou hliníkové disky za příplatek, ve standardu jsou totiž ocelová kola s okrasnými kryty. Jestliže lze přední část brát za zajímavou, pak jí zadní partie zdatně konkurují. Na rozdíl od většiny pickupů je totiž víko ložné plochy rozděleno na dvě poloviny, které se otevírají do boků. Pomyslným středem je výlisek s nápisem Fiat. LED diodová skupinová světla zasahují hluboko do boků karosérie, což ji opticky rozšiřuje. Paleta laků obsahuje velké množství barev, jako „vlajkové lodě“ vidí italská automobilka hnědou Horizon, červenou Tribal a zelenou Botanic.

Palubní deska svými základními tvary nevybočuje z řady současných Fiatů. Základní rádio se dvěma USB porty a Bluetooth nahrazuje ve vyšší výbavě Volcano multimediální systém Uconnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, GPS navigací, couvací kamerou a plnou audiovizuální konektivitou. V obou případech je přítomno ovládání na volantu. Přístrojový štít je tvořen dvěma analogovými budíky, přičemž otáčkoměr si jako vymezení vysokého pásma otáček půjčuje od Jeepu terénní „cákanec,“ a displejem palubního počítače. Základní verze má 3,5 palce, vyšší potom 7 palců s TFT technologií.

Pod karosérií najdeme prodlouženou verzi modulární platformy Small-Wide, využívající například vysokopevnostní ocel. Celkově má Fiat Toro na délku 4915 milimetrů, na šířku 1844 milimetrů a na výšku 1680 až 1743 milimetrů (podle verze). Rozvor náprav má délku 2990 milimetrů. Dvojkabina poskytuje místo pěti cestujícím, vzadu je 1046 milimetrů místa pro nohy, 997 milimetrů pro hlavu a 1427 milimetrů v oblasti ramen. Přední sedadla mají nejen vyšší pozici, ale zároveň také anatomické tvarování a možnost elektrického nastavování. Ložná plocha v základu disponuje objemem 820 litrů, díky možnosti prodloužení alternativně nabídne dalších 405 litrů.

Podvozek pickupu je popisován nejen jako komfortní, ale rovněž řidičsky zábavný. Hlavní podíl na tom podle Fiatu má nezávislé zavěšení na obou nápravách, v předu se vzpěrami MacPherson a vzadu s víceprvkem. Základním motorem bude osmnáctistovka Flex, schopná spalovat benzín i etanol. V prvním případě to znamená výkon 135 koní při 5750 ot./min a točivý moment 184 Nm při 3750 ot./min, v tom druhém potom výkon 139 koní při 5750 ot./min a točivý moment 189 Nm při 3750 ot./min. Nevýhodou tohoto motoru je poháněná pouze přední náprava prostřednictvím automatické šestistupňové převodovky.

To dvoulitrový turbodiesel MultiJet II o výkonu 170 koní při 3750 ot./min s točivým momentem 350 Nm při 1750 ot./min vypadá o mnoho lépe. Vedle manuální šestistupňové převodovky pak disponuje také devítistupňovým automatem, předokolku volitelně nahrazuje čtyřkolka. Systém pohonu všech kol má k dispozici volič, obsahující režimy Auto, 4WD a 4x4 Low. V prvním případě si elektronika sama vybírá mezi pohonem přední nebo obou náprav, ve druhém jsou permanentně poháněna všechna kola a ve třetím se potom s autem můžete vydat i do těžšího terénu, podle čehož se „zařídí“ i další elektronické asistenty.

V nabídce se objeví dva výbavové stupně – základní Freedom, obsahující třeba dva airbagy, rádio, klimatizaci, zadní parkovací senzory, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo elektrická okna, a vrcholný Volcano, přidávající dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment, mlhovky nebo diody denního svícení. Linie Freedom bude dostupná s oběma motory, Volcano má exkluzivně pouze dvoulitrový diesel. Na startu prodeje bude v nabídce limitovaná série Opening Edition, vycházející z výbavy Freedom, s osmnáctistovkou Flex, extra výbavou za zvýhodněnou cenu a rozpoznávacími doplňky, mezi něž se řadí loga, čalounění sedadel nebo prahy dveří.

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.