Nissan Titan se loni v Detroitu představil ve variantě XD, spadající mezi takzvané full-size pickupy. A protože tento model aktuálně míří k severoamerickým dealerům, rozhodli se Japonci zaměřit na menší provedení s prostým označením Titan. To přichází třináct let po stejnojmenné první generaci.
Ač sdílí Titan a Titan XD mnoho designových prvků, stojí aktuální novinka na úplně jiné platformě. Ta má na délku 5794 milimetrů, což je o dobrých 373 milimetrů méně než u provedení XD. Rozvor náprav je s délkou 3551 milimetrů o téměř 300 milimetrů kratší, a tak jedinou stejnou hodnotu vykazuje šířka 2019 milimetrů. Zákazník bude moci vybírat mezi karosériemi Single Cab, King Cab a Crew Cab, ložná plocha má podle toho na délku 2438 milimetrů, 1981 milimetrů nebo 1676 milimetrů.
Z designového hlediska nechybí Titanu chromovaná maska chladiče ve tvaru písmene V, LED diody denního svícení pro změnu ve tvaru písmene C a leštěná hliníková kola. Největším rozdílem mezi oběma modely jsou tak menší zpětná zrcátka. Pod mohutnou kapotou najdeme 5.6litrový osmiválec o výkonu 395 koní s točivým momentem 544 Nm, respektive 5.6litrový šestiválec, jehož parametry budou zveřejněny později. Dostupný je pohon 4x2 i 4x4, osmiválec pak přichází se sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Prodej Nissanu Titan se rozběhne letos v létě, na výběr bude pět výbavových stupňů - S, SV, Pro-4X, SL a Platinum Reserve.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?