Nissan Titan se loni v Detroitu představil ve variantě XD, spadající mezi takzvané full-size pickupy. A protože tento model aktuálně míří k severoamerickým dealerům, rozhodli se Japonci zaměřit na menší provedení s prostým označením Titan. To přichází třináct let po stejnojmenné první generaci.
Ač sdílí Titan a Titan XD mnoho designových prvků, stojí aktuální novinka na úplně jiné platformě. Ta má na délku 5794 milimetrů, což je o dobrých 373 milimetrů méně než u provedení XD. Rozvor náprav je s délkou 3551 milimetrů o téměř 300 milimetrů kratší, a tak jedinou stejnou hodnotu vykazuje šířka 2019 milimetrů. Zákazník bude moci vybírat mezi karosériemi Single Cab, King Cab a Crew Cab, ložná plocha má podle toho na délku 2438 milimetrů, 1981 milimetrů nebo 1676 milimetrů.
Z designového hlediska nechybí Titanu chromovaná maska chladiče ve tvaru písmene V, LED diody denního svícení pro změnu ve tvaru písmene C a leštěná hliníková kola. Největším rozdílem mezi oběma modely jsou tak menší zpětná zrcátka. Pod mohutnou kapotou najdeme 5.6litrový osmiválec o výkonu 395 koní s točivým momentem 544 Nm, respektive 5.6litrový šestiválec, jehož parametry budou zveřejněny později. Dostupný je pohon 4x2 i 4x4, osmiválec pak přichází se sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Prodej Nissanu Titan se rozběhne letos v létě, na výběr bude pět výbavových stupňů - S, SV, Pro-4X, SL a Platinum Reserve.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.