Nissan Titan se loni v Detroitu představil ve variantě XD, spadající mezi takzvané full-size pickupy. A protože tento model aktuálně míří k severoamerickým dealerům, rozhodli se Japonci zaměřit na menší provedení s prostým označením Titan. To přichází třináct let po stejnojmenné první generaci.
Ač sdílí Titan a Titan XD mnoho designových prvků, stojí aktuální novinka na úplně jiné platformě. Ta má na délku 5794 milimetrů, což je o dobrých 373 milimetrů méně než u provedení XD. Rozvor náprav je s délkou 3551 milimetrů o téměř 300 milimetrů kratší, a tak jedinou stejnou hodnotu vykazuje šířka 2019 milimetrů. Zákazník bude moci vybírat mezi karosériemi Single Cab, King Cab a Crew Cab, ložná plocha má podle toho na délku 2438 milimetrů, 1981 milimetrů nebo 1676 milimetrů.
Z designového hlediska nechybí Titanu chromovaná maska chladiče ve tvaru písmene V, LED diody denního svícení pro změnu ve tvaru písmene C a leštěná hliníková kola. Největším rozdílem mezi oběma modely jsou tak menší zpětná zrcátka. Pod mohutnou kapotou najdeme 5.6litrový osmiválec o výkonu 395 koní s točivým momentem 544 Nm, respektive 5.6litrový šestiválec, jehož parametry budou zveřejněny později. Dostupný je pohon 4x2 i 4x4, osmiválec pak přichází se sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Prodej Nissanu Titan se rozběhne letos v létě, na výběr bude pět výbavových stupňů - S, SV, Pro-4X, SL a Platinum Reserve.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.