Už i do světa dodávek začínají pomalu pronikat nejrůznější bezpečnostní asistenty nebo třeba multimediální systém. Přesto ale stále existuje několik modelů, které nezapomínají na svůj původní účel. A mezi takové se nově řadí také Mercedes-Benz Sprinter Worker.
Nejjednodušší model celé řady Sprinter bude v nabídce výlučně v USA a jeho cílem je zaujmout menší řemeslníky, mezi něž patří elektrikáři nebo instalatéři. Těm trojcípá hvězda nabídne dodávku s rozvorem 3658 milimetrů a nákladovým prostorem o délce 3490 milimetrů. Jeho objem je 9036 litrů, zatímco užitečná hmotnost dosahuje 1593 kilogramů. Přípojný vozík potom může vážit maximálně 2268 kilogramů.
Pod kapotou bude čtyřválcový turbodiesel o výkonu 163 koní s točivým momentem 361 Nm, standardně spojený se sedmistupňovým automatem. Ten přenáší sílu na zadní kola. Vizuálně Worker od ostatních modelů odlišíte pomocí nelakovaných nárazníků a zrcátek nebo černých ocelových kol. V základní výbavě se mimo jiné objeví rádio se čtyřmi reproduktory, klimatizace, elektrická okna, stavitelný volant nebo pět držáků nápojů. Základní cena Sprinteru Worker je 32 495 dolarů (cca 780 000 korun).
Za příplatek 1499 dolarů (cca 36 000 korun) bude dostupný balíček Convenience s vyhřívanými a elektricky ovládanými zrcátky, tempomatem, světelným a dešťovým senzorem nebo multifunkčním volantem. Balíček Utility za 2999 dolarů (cca 72 000 korun) obsahuje paket Convenience a navíc dřevěnou podlahu nákladového prostoru, zadní nášlapnou lištu, prosklené zadní dveře, LED diodové osvětlení nákladového prostoru nebo dva extra klíče. Poslední balíček Overtime za 4499 dolarů (cca 108 000 korun) zahrnuje oba předchozí pakety a navíc lepší audiosystém, hlídání mrtvého úhlu, parkovací kameru, nouzová světla a věci, potřebné pro poskytnutí první pomoci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?