Už i do světa dodávek začínají pomalu pronikat nejrůznější bezpečnostní asistenty nebo třeba multimediální systém. Přesto ale stále existuje několik modelů, které nezapomínají na svůj původní účel. A mezi takové se nově řadí také Mercedes-Benz Sprinter Worker.
Nejjednodušší model celé řady Sprinter bude v nabídce výlučně v USA a jeho cílem je zaujmout menší řemeslníky, mezi něž patří elektrikáři nebo instalatéři. Těm trojcípá hvězda nabídne dodávku s rozvorem 3658 milimetrů a nákladovým prostorem o délce 3490 milimetrů. Jeho objem je 9036 litrů, zatímco užitečná hmotnost dosahuje 1593 kilogramů. Přípojný vozík potom může vážit maximálně 2268 kilogramů.
Pod kapotou bude čtyřválcový turbodiesel o výkonu 163 koní s točivým momentem 361 Nm, standardně spojený se sedmistupňovým automatem. Ten přenáší sílu na zadní kola. Vizuálně Worker od ostatních modelů odlišíte pomocí nelakovaných nárazníků a zrcátek nebo černých ocelových kol. V základní výbavě se mimo jiné objeví rádio se čtyřmi reproduktory, klimatizace, elektrická okna, stavitelný volant nebo pět držáků nápojů. Základní cena Sprinteru Worker je 32 495 dolarů (cca 780 000 korun).
Za příplatek 1499 dolarů (cca 36 000 korun) bude dostupný balíček Convenience s vyhřívanými a elektricky ovládanými zrcátky, tempomatem, světelným a dešťovým senzorem nebo multifunkčním volantem. Balíček Utility za 2999 dolarů (cca 72 000 korun) obsahuje paket Convenience a navíc dřevěnou podlahu nákladového prostoru, zadní nášlapnou lištu, prosklené zadní dveře, LED diodové osvětlení nákladového prostoru nebo dva extra klíče. Poslední balíček Overtime za 4499 dolarů (cca 108 000 korun) zahrnuje oba předchozí pakety a navíc lepší audiosystém, hlídání mrtvého úhlu, parkovací kameru, nouzová světla a věci, potřebné pro poskytnutí první pomoci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?