Už i do světa dodávek začínají pomalu pronikat nejrůznější bezpečnostní asistenty nebo třeba multimediální systém. Přesto ale stále existuje několik modelů, které nezapomínají na svůj původní účel. A mezi takové se nově řadí také Mercedes-Benz Sprinter Worker.
Nejjednodušší model celé řady Sprinter bude v nabídce výlučně v USA a jeho cílem je zaujmout menší řemeslníky, mezi něž patří elektrikáři nebo instalatéři. Těm trojcípá hvězda nabídne dodávku s rozvorem 3658 milimetrů a nákladovým prostorem o délce 3490 milimetrů. Jeho objem je 9036 litrů, zatímco užitečná hmotnost dosahuje 1593 kilogramů. Přípojný vozík potom může vážit maximálně 2268 kilogramů.
Pod kapotou bude čtyřválcový turbodiesel o výkonu 163 koní s točivým momentem 361 Nm, standardně spojený se sedmistupňovým automatem. Ten přenáší sílu na zadní kola. Vizuálně Worker od ostatních modelů odlišíte pomocí nelakovaných nárazníků a zrcátek nebo černých ocelových kol. V základní výbavě se mimo jiné objeví rádio se čtyřmi reproduktory, klimatizace, elektrická okna, stavitelný volant nebo pět držáků nápojů. Základní cena Sprinteru Worker je 32 495 dolarů (cca 780 000 korun).
Za příplatek 1499 dolarů (cca 36 000 korun) bude dostupný balíček Convenience s vyhřívanými a elektricky ovládanými zrcátky, tempomatem, světelným a dešťovým senzorem nebo multifunkčním volantem. Balíček Utility za 2999 dolarů (cca 72 000 korun) obsahuje paket Convenience a navíc dřevěnou podlahu nákladového prostoru, zadní nášlapnou lištu, prosklené zadní dveře, LED diodové osvětlení nákladového prostoru nebo dva extra klíče. Poslední balíček Overtime za 4499 dolarů (cca 108 000 korun) zahrnuje oba předchozí pakety a navíc lepší audiosystém, hlídání mrtvého úhlu, parkovací kameru, nouzová světla a věci, potřebné pro poskytnutí první pomoci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.