Segment pickupů je v Evropě pro Hondu zapovězeným územím. V USA ale Japonci s modelem Ridgeline slaví výrazné úspěchy. A právě středně velký pickup aktuálně přijíždí ve zcela nové generaci, která zaujme nejen propracovanou ložnou plochou.
Nováček je o celých 10 centimetrů delší a 13,7 centimetrů širší než předchůdce, což se logicky podepsalo především na velikosti ložné plochy a na prostoru v kabině. Jak už bylo řečeno v úvodu, korba je tím asi vůbec nejzajímavějším, co Ridgeline může nabídnout. Začít můžeme hned u otevírání, které probíhá klasicky dolů nebo do strany. Tím se z Hondy stává první vůz, nabízející toto řešení. Samotná plocha je potom příkladně rovná, vzhledem k úložnému systému In-Bed Trunk velmi praktická a s použitím zabudovaného audiosystému také zábavná. Tím spíš, že do příplatkové 400 W zásuvky se dá připojit plochá televize. Pokud však budete zadní část auta využívat přece jen spíše na práci, pak vězte, že uveze až 725 kilogramů.
Standardně čtyřdveřová kabina pojme pětici cestujících, díky zadním děleným sedákům lze ale převážet i delší předměty. Výbava může být na pickup až nevídaná, když vedle multimediálního systému s osmipalcovou obrazovkou a rozhraním Android Auto, respektive Apple CarPlay, umí Honda nabídnout také kožené čalounění, třízónovou automatickou klimatizaci, couvací kameru (standard pro všechny výbavy) nebo bezklíčkové startování. Už v základu pak dostanete kvalitní materiály, příkladné zpracování a čitelnou palubní desku. Zvenku je Ridgeline velice podobný současným SUV japonské automobilky, když nabídne do světel „zakusující se“ chromovanou masku chladiče.
Nový Ridgeline stojí na globální platformě Hondy pro pickupy, což znamená nezávislé zavěšení všech kol. Pod kapotou se objeví 3.5litrový zážehový šestiválec i-VTEC v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou. Vůbec poprvé bude na výběr mezi pohonem předních nebo všech kol, přičemž ve druhém případě dostanete systém i-VTM4 s vektorováním točivého momentu a voličem Intelligent Terrain Management, zahrnující režimy Normal, Sand, Snow a Mud.
Bezpečnost má na starosti nejen posílená struktura karosérie, označovaná jako ACE, ale také sada bezpečnostních asistentů Honda Sensing, obsahující varování při opuštění jízdního pruhu, systém nouzového brzdění, přednárazový systém, asistenta pro změnu jízdního pruhu nebo udržování v jízdním pruhu. Prodej se v USA rozběhne v polovině letošního roku, vrcholem nabídky se stane černě lakované provedení Black Edition.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?