Segment pickupů je v Evropě pro Hondu zapovězeným územím. V USA ale Japonci s modelem Ridgeline slaví výrazné úspěchy. A právě středně velký pickup aktuálně přijíždí ve zcela nové generaci, která zaujme nejen propracovanou ložnou plochou.
Nováček je o celých 10 centimetrů delší a 13,7 centimetrů širší než předchůdce, což se logicky podepsalo především na velikosti ložné plochy a na prostoru v kabině. Jak už bylo řečeno v úvodu, korba je tím asi vůbec nejzajímavějším, co Ridgeline může nabídnout. Začít můžeme hned u otevírání, které probíhá klasicky dolů nebo do strany. Tím se z Hondy stává první vůz, nabízející toto řešení. Samotná plocha je potom příkladně rovná, vzhledem k úložnému systému In-Bed Trunk velmi praktická a s použitím zabudovaného audiosystému také zábavná. Tím spíš, že do příplatkové 400 W zásuvky se dá připojit plochá televize. Pokud však budete zadní část auta využívat přece jen spíše na práci, pak vězte, že uveze až 725 kilogramů.
Standardně čtyřdveřová kabina pojme pětici cestujících, díky zadním děleným sedákům lze ale převážet i delší předměty. Výbava může být na pickup až nevídaná, když vedle multimediálního systému s osmipalcovou obrazovkou a rozhraním Android Auto, respektive Apple CarPlay, umí Honda nabídnout také kožené čalounění, třízónovou automatickou klimatizaci, couvací kameru (standard pro všechny výbavy) nebo bezklíčkové startování. Už v základu pak dostanete kvalitní materiály, příkladné zpracování a čitelnou palubní desku. Zvenku je Ridgeline velice podobný současným SUV japonské automobilky, když nabídne do světel „zakusující se“ chromovanou masku chladiče.
Nový Ridgeline stojí na globální platformě Hondy pro pickupy, což znamená nezávislé zavěšení všech kol. Pod kapotou se objeví 3.5litrový zážehový šestiválec i-VTEC v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou. Vůbec poprvé bude na výběr mezi pohonem předních nebo všech kol, přičemž ve druhém případě dostanete systém i-VTM4 s vektorováním točivého momentu a voličem Intelligent Terrain Management, zahrnující režimy Normal, Sand, Snow a Mud.
Bezpečnost má na starosti nejen posílená struktura karosérie, označovaná jako ACE, ale také sada bezpečnostních asistentů Honda Sensing, obsahující varování při opuštění jízdního pruhu, systém nouzového brzdění, přednárazový systém, asistenta pro změnu jízdního pruhu nebo udržování v jízdním pruhu. Prodej se v USA rozběhne v polovině letošního roku, vrcholem nabídky se stane černě lakované provedení Black Edition.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.