Ford F-150 SVT Raptor (v nové generaci už bez označení SVT) zaznamenal možná až nečekaný úspěch, proto jej začaly napodobovat i další automobilky. Zatím posledním v řadě je Nissan, jehož Titan Warrior, vycházející z úspěchů značky v dálkových závodech a předloňského modelu Project Titan.
Jako základ posloužil standardní Titan XD s karosérií Crew Cab, sdílející s konceptem Warrior délku i rozvor. Jen výška vzrostla, kvůli použití 37palcových terénních pneumatik, na 2070 milimetrů a šířka je, po instalaci nového zavěšení, mamutích 2200 milimetrů. A jelikož se oba prvky „motají“ kolem kol, ta samotná mají 18 palců a matně tmavý lak. Nárazníky dostaly stříbrně lakovanou střední část (vzadu se čtyřmi koncovkami výfuku), kontrastující s černou maskou chladiče, respektive víkem korby.
Že je auto širší naznačují také černé rozšířené blatníky. Světla na obou koncích jsou kompletně vybavena LED diodami, jejichž optika především vpředu připomíná bumerang. I když je pickup určený především na práci, nechybí mu několik aerodynamických prvků včetně karbonových spoilerů na víku korby a střeše kabiny. A když je řeč o ní, v přední části je vybavená dvěma přídavnými LED světly. Celá karosérie je lakována matným odstínem Thunder, který doplňuje kromě černé a stříbrné také oranžová Magma.
Uvnitř se Nissan rozhodl smíchat sportovní styl s užitkovým, takže na sedadlech s oranžovým prošíváním a čalouněním v barvě karbonu je použitá velmi pevná a odolná látka. Robustní volant s leštěným hliníkovým dekorem je čalouněný kůží a Alcantarou, doplňuje ho například karbonové obložení středové konzole a tunelu nebo speciální držáky na horké a studené nápoje. Na vrcholku středového panelu jsou tři přídavné budíky.
Pohon pickupu s žebřinovým rámem má na starosti pětilitrový osmiválcový diesel Cummins, spojený s šestistupňovým automatem Aisin. O upraveném zavěšení již byla řeč, jeho součástí jsou také přepracovaná spodní a vrchní ramena. Speciálně pro Titan Warrior byly odladěny tlumiče a další podvozkové komponenty. Případná sériová výroba je zatím ve hvězdách, zajímavým počinem by tento Nissan ale zcela nepochybně byl.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?