Ford F-150 SVT Raptor (v nové generaci už bez označení SVT) zaznamenal možná až nečekaný úspěch, proto jej začaly napodobovat i další automobilky. Zatím posledním v řadě je Nissan, jehož Titan Warrior, vycházející z úspěchů značky v dálkových závodech a předloňského modelu Project Titan.
Jako základ posloužil standardní Titan XD s karosérií Crew Cab, sdílející s konceptem Warrior délku i rozvor. Jen výška vzrostla, kvůli použití 37palcových terénních pneumatik, na 2070 milimetrů a šířka je, po instalaci nového zavěšení, mamutích 2200 milimetrů. A jelikož se oba prvky „motají“ kolem kol, ta samotná mají 18 palců a matně tmavý lak. Nárazníky dostaly stříbrně lakovanou střední část (vzadu se čtyřmi koncovkami výfuku), kontrastující s černou maskou chladiče, respektive víkem korby.
Že je auto širší naznačují také černé rozšířené blatníky. Světla na obou koncích jsou kompletně vybavena LED diodami, jejichž optika především vpředu připomíná bumerang. I když je pickup určený především na práci, nechybí mu několik aerodynamických prvků včetně karbonových spoilerů na víku korby a střeše kabiny. A když je řeč o ní, v přední části je vybavená dvěma přídavnými LED světly. Celá karosérie je lakována matným odstínem Thunder, který doplňuje kromě černé a stříbrné také oranžová Magma.
Uvnitř se Nissan rozhodl smíchat sportovní styl s užitkovým, takže na sedadlech s oranžovým prošíváním a čalouněním v barvě karbonu je použitá velmi pevná a odolná látka. Robustní volant s leštěným hliníkovým dekorem je čalouněný kůží a Alcantarou, doplňuje ho například karbonové obložení středové konzole a tunelu nebo speciální držáky na horké a studené nápoje. Na vrcholku středového panelu jsou tři přídavné budíky.
Pohon pickupu s žebřinovým rámem má na starosti pětilitrový osmiválcový diesel Cummins, spojený s šestistupňovým automatem Aisin. O upraveném zavěšení již byla řeč, jeho součástí jsou také přepracovaná spodní a vrchní ramena. Speciálně pro Titan Warrior byly odladěny tlumiče a další podvozkové komponenty. Případná sériová výroba je zatím ve hvězdách, zajímavým počinem by tento Nissan ale zcela nepochybně byl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?