Vauxhall (a s ním také Opel) nabízí v celé Evropě jeden jediný pickup. Ten přitom nekonkuruje Fordu Ranger nebo Toyotě Hilux, ale spíše Porsche 911 nebo Mercedesu-AMG GT. Řeč je o modelu VXR8 Maloo, který dostal do nového modelového roku pořádný výkonový upgrade.
Jak je u modelů VXR8 pravidlem, i Maloo je rembrandovaným strojem australského Holdenu, v tomto případě HSV GTS Maloo. V zemi klokanů jsou podobné vozy, jimž se říká ute, nesmírně populární, tím spíš ve verzi s kompresorem dopovaným 6.2litrovým osmiválcem, který ve své podstatě najdeme i pod kapotou Camara ZL1.
Britský pickup se pro nový modelový rok dočkal řádného posílení, když se výkon zvedl o 105 koní a točivý moment o 101 Nm. Celkově tak osmiválec řady LS3 produkuje ve Vauxhallu 536 koní a 671 Nm. Tato síla je přes manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku, jimž pomáhá samosvorný diferenciál, přenášena samozřejmě na zadní nápravu. Na stokilometrové rychlosti se sen všech řemeslníků se závodním DNA ocitne za 4,6 sekundy a dotáhne to na 250 km/h. Utáhne přitom až půl tuny.
Protože je nárůst síly značný, musel patřičnými úpravami projít podvozek. Tlumiče a pružiny byly přitvrzeny tak, aby se auto nenaklánělo a dosahovalo výborných jízdních vlastností, vzadu čeká zesílená náprava s vylepšeným brzdným účinkem. Standardem je pak kromě samosvoru také launch control, ten ale dostanete jen v kombinaci s manuálem.
Zvenku poznáte nový modelový rok podle přepracovaného předního nárazníku se splitterem, černých nasávacích otvorů na kapotě, černých krytů zrcátek a černých 20palcových litých kol. Paleta laků byla rozšířena o červenou metalízu Some Like it Hot a modrou Slipstream. Kabina těží z černého koženého čalounění Onyx a rozšířené standardní výbavy, zahrnující satelitní navigaci, Bluetooth a rozhraní EDI.
Kromě Maloo se lehké změny dotkly také dalšího modelu s osmiválcem a pohonem zadních kol – sedanu VXR8 GTS. Výkon sice zůstal na 585 koních a točivý moment na 740 Nm, zvenku však narazíte na nové výdechy na kapotě, přepracovaný přední nárazník a upravené nástavce prahů. K dispozici budou i dva nové laky karosérie. Uvnitř se dostalo pouze na upravený středový tunel. Zatímco sedan startuje s manuálem na 55 500 librách (cca 2 065 000 korun), Maloo pořídíte „již od“ 54 500 liber (cca 2 028 000 korun).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?