Opel Astra - nová hvězda značky Opel v kompaktní třídě - získal automobilového „Oscara“ když vybojoval prestižní cenu „Zlatý volant“ ve své třídě.
I když se Astra prodává teprve od poloviny října, už získala toto významné ocenění. Cenu „Zlatý volant“ udělují společně dva důležité německé týdeníky: Bild am Sonntag a Auto Bild. Porota, složená ze čtenářů, expertů a celebrit, jakou je například rallyová legenda Walter Röhrl, vybrala novinku roku po rozsáhlých porovnávacích testovacích jízdách.
„Je to nejdůležitější cena pro nejlepší Opel, jaký jsme kdy vyrobili! Astra je zcela zásadní model v našem produktovém portfoliu. My všichni u značky Opel jsme mimořádně hrdí na cenu „Zlatý volant“. Dokazuje totiž, že naše mimořádné úsilí se vyplatilo. Nová Astra je synonymem pro lehkou konstrukci, mimořádně účinné motory, výborné prostorové uspořádání, prvky výbavy z luxusních tříd, inovativní konektivitu a příkladnou kvalitu,“ prohlásil Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group.
Šéfka marketingu Opel Tina Müller dodala: „Naše nová Astra je hitem v každém ohledu. Dosud na ni evidujeme už více než 40 000 objednávek. A nyní jsme získali takto prestižní cenu – jsme opravdu nadšeni. Opel opět něco znamená – také díky Astře, která je naší vůdčí hvězdou!”
Opel a „Zlatý volant“: Všichni vítězi z Rüsselsheimu
Prestižní cena „Zlatý volant 2015“, kterou získal nový Opel Astra, je pokračováním tradice úspěchů značky Opel. Škálu vítězství zahájil Opel Senator A v roce 1978, který získal cenu „Zlatý volant“ už dva roky po jejím zavedení.
Během čtyřech desetiletí se Opel z ceny „Zlatý volant“ radoval celkem šestnáctkrát!
1978 – Opel Senator A1979 – Opel Kadett D1981 – Opel Ascona C1982 – Opel Corsa A1984 – Opel Kadett E1987 – Opel Senator B1990 – Opel Calibra1994 – Opel Omega B1995 – Opel Vectra B1999 – Opel Zafira A2002 – Opel Vectra C2005 – Opel Zafira B2009 - Opel Astra J2010 – Opel Meriva B2012 – Opel Zafira Tourer2015 – Opel Astra K
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?