Pokud budete chtít luxusní limuzínu, navštívíte Rolls-Royce nebo Mercedes, pro nejluxusnější SUV zamíříte k Bentley nebo Range Roveru a když budete chtít vyšperkovat pickup, je tady americké GMC. Alespoň to se nám snaží namluvit nová Sierra Denali Ultimate.
Jak už napovídá samotný název, provedení Ultimate stojí ještě nad verzemi Denali, které mimochodem tvoří čtvrtinu všech letošních prodejů značky. Že máte něco extra poznáte především uvnitř, kde je vše čalouněno prvotřídní kůží, sedadla mají vyhřívání, ventilaci a elektrické nastavování ve dvanácti směrech, palubní desku, středový tunel i výplně dveří zdobí dřevo a chrom a ideální pozici za vyhřívaným volantem zaručí elektricky stavitelné pedály.
Jak se na dnešní auto sluší a patří, ve výbavě nechybí kompletní multimediální výbava. Vše začíná u přístrojového štítu, kde je vedle budíků s chromovaným rámečkem také osmipalcový displej palubního počítače. Na něj lze mimo jiné promítat informace z GPS navigace, která je součástí multimediálního systém s osmipalcovou obrazovkou, couvací kamerou a rozhraním Apple CarPlay (Android Auto přijde příští rok). Ve výbavě dále nebude chybět dálkové startování vozu, bezklíčkový přístup, bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, střešní okno nebo modul OnStar s připojením 4G LTE a WiFi hotspotem.
Jedinou dostupnou karosérií je Crew Cab se dvěma délkami ložné plochy. Jinak je zvenku Sierra Denali Ultimate stejná jako kterýkoliv jiný model Denali. To znamená chromovanou masku chladiče, nárazníky v barvě karosérie s pochromovanými tažnými oky vpředu, 22palcová litá kola, boční nášlapy a full-LED světla vpředu i vzadu.
Pod kapotou najdeme dva osmiválce – ten slabší dává z objemu 5.3 litru 340 koní a 519 Nm, silnější s objemem 6.2 litru má 426 koní a 623 Nm. Standardem je v obou případech osmistupňový automat, pohon všech kol a podvozek Magnetic Ride Control. Bezpečnější jízdu s přívěsem zajišťuje integrovaná dodatečná elektronická brzda přívěsu.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.