Pokud budete chtít luxusní limuzínu, navštívíte Rolls-Royce nebo Mercedes, pro nejluxusnější SUV zamíříte k Bentley nebo Range Roveru a když budete chtít vyšperkovat pickup, je tady americké GMC. Alespoň to se nám snaží namluvit nová Sierra Denali Ultimate.
Jak už napovídá samotný název, provedení Ultimate stojí ještě nad verzemi Denali, které mimochodem tvoří čtvrtinu všech letošních prodejů značky. Že máte něco extra poznáte především uvnitř, kde je vše čalouněno prvotřídní kůží, sedadla mají vyhřívání, ventilaci a elektrické nastavování ve dvanácti směrech, palubní desku, středový tunel i výplně dveří zdobí dřevo a chrom a ideální pozici za vyhřívaným volantem zaručí elektricky stavitelné pedály.
Jak se na dnešní auto sluší a patří, ve výbavě nechybí kompletní multimediální výbava. Vše začíná u přístrojového štítu, kde je vedle budíků s chromovaným rámečkem také osmipalcový displej palubního počítače. Na něj lze mimo jiné promítat informace z GPS navigace, která je součástí multimediálního systém s osmipalcovou obrazovkou, couvací kamerou a rozhraním Apple CarPlay (Android Auto přijde příští rok). Ve výbavě dále nebude chybět dálkové startování vozu, bezklíčkový přístup, bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, střešní okno nebo modul OnStar s připojením 4G LTE a WiFi hotspotem.
Jedinou dostupnou karosérií je Crew Cab se dvěma délkami ložné plochy. Jinak je zvenku Sierra Denali Ultimate stejná jako kterýkoliv jiný model Denali. To znamená chromovanou masku chladiče, nárazníky v barvě karosérie s pochromovanými tažnými oky vpředu, 22palcová litá kola, boční nášlapy a full-LED světla vpředu i vzadu.
Pod kapotou najdeme dva osmiválce – ten slabší dává z objemu 5.3 litru 340 koní a 519 Nm, silnější s objemem 6.2 litru má 426 koní a 623 Nm. Standardem je v obou případech osmistupňový automat, pohon všech kol a podvozek Magnetic Ride Control. Bezpečnější jízdu s přívěsem zajišťuje integrovaná dodatečná elektronická brzda přívěsu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?