Pokud budete chtít luxusní limuzínu, navštívíte Rolls-Royce nebo Mercedes, pro nejluxusnější SUV zamíříte k Bentley nebo Range Roveru a když budete chtít vyšperkovat pickup, je tady americké GMC. Alespoň to se nám snaží namluvit nová Sierra Denali Ultimate.
Jak už napovídá samotný název, provedení Ultimate stojí ještě nad verzemi Denali, které mimochodem tvoří čtvrtinu všech letošních prodejů značky. Že máte něco extra poznáte především uvnitř, kde je vše čalouněno prvotřídní kůží, sedadla mají vyhřívání, ventilaci a elektrické nastavování ve dvanácti směrech, palubní desku, středový tunel i výplně dveří zdobí dřevo a chrom a ideální pozici za vyhřívaným volantem zaručí elektricky stavitelné pedály.
Jak se na dnešní auto sluší a patří, ve výbavě nechybí kompletní multimediální výbava. Vše začíná u přístrojového štítu, kde je vedle budíků s chromovaným rámečkem také osmipalcový displej palubního počítače. Na něj lze mimo jiné promítat informace z GPS navigace, která je součástí multimediálního systém s osmipalcovou obrazovkou, couvací kamerou a rozhraním Apple CarPlay (Android Auto přijde příští rok). Ve výbavě dále nebude chybět dálkové startování vozu, bezklíčkový přístup, bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, střešní okno nebo modul OnStar s připojením 4G LTE a WiFi hotspotem.
Jedinou dostupnou karosérií je Crew Cab se dvěma délkami ložné plochy. Jinak je zvenku Sierra Denali Ultimate stejná jako kterýkoliv jiný model Denali. To znamená chromovanou masku chladiče, nárazníky v barvě karosérie s pochromovanými tažnými oky vpředu, 22palcová litá kola, boční nášlapy a full-LED světla vpředu i vzadu.
Pod kapotou najdeme dva osmiválce – ten slabší dává z objemu 5.3 litru 340 koní a 519 Nm, silnější s objemem 6.2 litru má 426 koní a 623 Nm. Standardem je v obou případech osmistupňový automat, pohon všech kol a podvozek Magnetic Ride Control. Bezpečnější jízdu s přívěsem zajišťuje integrovaná dodatečná elektronická brzda přívěsu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?