Pick-upy jsou poměrně dosti specifickým automobilovým segmentem. U nás, na starém kontinentu, je ale často nepotkáme. Rozšířeny jsou primárně s Severní, ale i v Jižní Americe. To dokazuje záplava stále luxusnějších modelů. Ty možná nejluxusnější nyní představuje GMC. Ještě před svým debutem na autosalonu v Los Angeles představuje GMC údajně první a jediný středně velký pick-up, který si výbavou nezadá ani s luxusními limuzínami. Tento pick-up s názvem Canyon Denali je postaven na běžném Canyonu ve verzi Crew Cab. Pod jeho kapotou se ukrývá 3,6litrový vidlicový šestiválec s výkonem 305 koní nebo 2,8 litrový diesel se stádem 181 koňských sil. Tohoto luxusního obra bychom se mohli dočkat na konci roku 2016. Jak to ale vypadá, bude stejně jako většina pick-upů nabízen pouze v Americe.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.