Pick-upy jsou poměrně dosti specifickým automobilovým segmentem. U nás, na starém kontinentu, je ale často nepotkáme. Rozšířeny jsou primárně s Severní, ale i v Jižní Americe. To dokazuje záplava stále luxusnějších modelů. Ty možná nejluxusnější nyní představuje GMC. Ještě před svým debutem na autosalonu v Los Angeles představuje GMC údajně první a jediný středně velký pick-up, který si výbavou nezadá ani s luxusními limuzínami. Tento pick-up s názvem Canyon Denali je postaven na běžném Canyonu ve verzi Crew Cab. Pod jeho kapotou se ukrývá 3,6litrový vidlicový šestiválec s výkonem 305 koní nebo 2,8 litrový diesel se stádem 181 koňských sil. Tohoto luxusního obra bychom se mohli dočkat na konci roku 2016. Jak to ale vypadá, bude stejně jako většina pick-upů nabízen pouze v Americe.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?