Studio Pininfarina je většinou podepsáno pod ladnými tvary některého z italských plnokrevných sporťáků. Čas od času ale jeho designéři udělají výjimku a navrhnou také něco praktičtějšího. A tak vznikl v roce 2015 v Itálii návrh nového traktoru pro brněnský Zetor.
Hlavním poznávacím znamením Zetoru by Pininfarina, jak zní oficiální jméno designové studie, je dvoubarevná karosérie. Zatímco černá zdobí technické části traktoru, červená (mimochodem typická barva brněnského výrobce) je použita na ostatní části.
Designéři věhlasného studia se vyřádili především na přední části. Ta dostala negativně skloněnou kapotu a velká světla, vybavená pásem, který po rozsvícení svým tvarem kopíruje masku chladiče. Na ní se skví výrazný nápis „Zetor“. Zajímavé jsou tvarované boky, jejichž krytí mechanických částí má odkazovat na svět sportovních vozů. V zadních partiích jsou výrazná především skupinové světla v tmavém rámečku.
Zetor by Pininfarina byl vystavován také na specializovaném veletrhu Agritechnica v Hannoveru, rozhodně ale nejde jen o designové cvičení. „Předpokládáme, že designový směr konceptu v budoucnosti aplikujeme na všechny modelové řady traktorů Zetor,“ říká ředitelka korporátní komunikace brněnské společnosti Margaréta Víghová.
Pokud byste povedený koncept chtěli vidět naživo, vězte, že Zetor by Pininfarina je k vidění v brněnské Zetor Gallery. Stane se také součástí vybraných výstav.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.