Studio Pininfarina je většinou podepsáno pod ladnými tvary některého z italských plnokrevných sporťáků. Čas od času ale jeho designéři udělají výjimku a navrhnou také něco praktičtějšího. A tak vznikl v roce 2015 v Itálii návrh nového traktoru pro brněnský Zetor.
Hlavním poznávacím znamením Zetoru by Pininfarina, jak zní oficiální jméno designové studie, je dvoubarevná karosérie. Zatímco černá zdobí technické části traktoru, červená (mimochodem typická barva brněnského výrobce) je použita na ostatní části.
Designéři věhlasného studia se vyřádili především na přední části. Ta dostala negativně skloněnou kapotu a velká světla, vybavená pásem, který po rozsvícení svým tvarem kopíruje masku chladiče. Na ní se skví výrazný nápis „Zetor“. Zajímavé jsou tvarované boky, jejichž krytí mechanických částí má odkazovat na svět sportovních vozů. V zadních partiích jsou výrazná především skupinové světla v tmavém rámečku.
Zetor by Pininfarina byl vystavován také na specializovaném veletrhu Agritechnica v Hannoveru, rozhodně ale nejde jen o designové cvičení. „Předpokládáme, že designový směr konceptu v budoucnosti aplikujeme na všechny modelové řady traktorů Zetor,“ říká ředitelka korporátní komunikace brněnské společnosti Margaréta Víghová.
Pokud byste povedený koncept chtěli vidět naživo, vězte, že Zetor by Pininfarina je k vidění v brněnské Zetor Gallery. Stane se také součástí vybraných výstav.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.