Studio Pininfarina je většinou podepsáno pod ladnými tvary některého z italských plnokrevných sporťáků. Čas od času ale jeho designéři udělají výjimku a navrhnou také něco praktičtějšího. A tak vznikl v roce 2015 v Itálii návrh nového traktoru pro brněnský Zetor.
Hlavním poznávacím znamením Zetoru by Pininfarina, jak zní oficiální jméno designové studie, je dvoubarevná karosérie. Zatímco černá zdobí technické části traktoru, červená (mimochodem typická barva brněnského výrobce) je použita na ostatní části.
Designéři věhlasného studia se vyřádili především na přední části. Ta dostala negativně skloněnou kapotu a velká světla, vybavená pásem, který po rozsvícení svým tvarem kopíruje masku chladiče. Na ní se skví výrazný nápis „Zetor“. Zajímavé jsou tvarované boky, jejichž krytí mechanických částí má odkazovat na svět sportovních vozů. V zadních partiích jsou výrazná především skupinové světla v tmavém rámečku.
Zetor by Pininfarina byl vystavován také na specializovaném veletrhu Agritechnica v Hannoveru, rozhodně ale nejde jen o designové cvičení. „Předpokládáme, že designový směr konceptu v budoucnosti aplikujeme na všechny modelové řady traktorů Zetor,“ říká ředitelka korporátní komunikace brněnské společnosti Margaréta Víghová.
Pokud byste povedený koncept chtěli vidět naživo, vězte, že Zetor by Pininfarina je k vidění v brněnské Zetor Gallery. Stane se také součástí vybraných výstav.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?