Není to tak dávno, co divize Fiat Professional oznámila podpis dohody s Mitsubishi, která zahrnovala výrobu společného pickupu. Pokud jste si ale mysleli, že jde o v říjnu představený model Toro, pak jste se spletli. Výsledkem spolupráce je v Dubaji představený středně velký „pracant“ se jménem Fullback.
Pokud se Vám zdá, že je na fotkách Mitsubishi L200 s jinou maskou a mírně přepracovaným nárazníkem, neplete se. Úplně stejný je také interiér Fullbacku, jehož jméno je mimochodem odvozeno od posledního muže obranné linie v ragby nebo americkém fotbale.
Vedle designu byla zachována také široká paleta nabízených verzí. Základem je Single Cab s délkou 5155 mm (ložná plocha o délce 2265 mm), na něj navazuje Extended Cab s délkou 5275 mm (ložná plocha o délce 1850 mm) a vrcholem bude vyobrazený Double Cab s délkou 5285 mm (ložná plocha o délce 1520 mm). Vedle těchto tří typů kabiny bude dostupný i podvozek pro další dostavbu. Výška všech typů je 1780 mm a rozvor 3000 mm. Šířka může dosahovat až k 1815 mm a užitečná hmotnost až k 1100 kg.
Pod kapotou středovýchodního a afrického provedení bude 2.4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 132 koní nebo 2.5litrový vznětový čtyřválec o výkonu 110 či 178 koní. Na zadní nebo všechna kola bude v obou případech přenášet sílu pětistupňová manuální nebo automatická převodovka.
V Evropě, a na některých trzích mimo ni, dojde na celohliníkový turbodiesel o objemu 2.4 litru s výkonem 150 nebo 180 koní. Poháněna budou opět zadní nebo všechna kola, tentokrát však přes šestistupňový manuál nebo pětistupňový automat se sportovním režimem (takto to skutečně uvádí Fiat).
Nováček se na trzích regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) objeví v květnu příštího roku, dostupné přitom budou tři výbavové stupně.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?