Není to tak dávno, co divize Fiat Professional oznámila podpis dohody s Mitsubishi, která zahrnovala výrobu společného pickupu. Pokud jste si ale mysleli, že jde o v říjnu představený model Toro, pak jste se spletli. Výsledkem spolupráce je v Dubaji představený středně velký „pracant“ se jménem Fullback.
Pokud se Vám zdá, že je na fotkách Mitsubishi L200 s jinou maskou a mírně přepracovaným nárazníkem, neplete se. Úplně stejný je také interiér Fullbacku, jehož jméno je mimochodem odvozeno od posledního muže obranné linie v ragby nebo americkém fotbale.
Vedle designu byla zachována také široká paleta nabízených verzí. Základem je Single Cab s délkou 5155 mm (ložná plocha o délce 2265 mm), na něj navazuje Extended Cab s délkou 5275 mm (ložná plocha o délce 1850 mm) a vrcholem bude vyobrazený Double Cab s délkou 5285 mm (ložná plocha o délce 1520 mm). Vedle těchto tří typů kabiny bude dostupný i podvozek pro další dostavbu. Výška všech typů je 1780 mm a rozvor 3000 mm. Šířka může dosahovat až k 1815 mm a užitečná hmotnost až k 1100 kg.
Pod kapotou středovýchodního a afrického provedení bude 2.4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 132 koní nebo 2.5litrový vznětový čtyřválec o výkonu 110 či 178 koní. Na zadní nebo všechna kola bude v obou případech přenášet sílu pětistupňová manuální nebo automatická převodovka.
V Evropě, a na některých trzích mimo ni, dojde na celohliníkový turbodiesel o objemu 2.4 litru s výkonem 150 nebo 180 koní. Poháněna budou opět zadní nebo všechna kola, tentokrát však přes šestistupňový manuál nebo pětistupňový automat se sportovním režimem (takto to skutečně uvádí Fiat).
Nováček se na trzích regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) objeví v květnu příštího roku, dostupné přitom budou tři výbavové stupně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?