První červnový víkend znamená pro fanoušky závodů do vrchu jediné - Ecce Homo. Slavný závod do vrchu, s více než stoletou tradicí, každoročně přiláká ty nejlepší jezdce, kteří bojují proti stopkám.
Text a foto: Ondřej Laušman
Letošní ročník by se dal vskutku nazvat jako rekordní. Naposledy se o rekord trati postaral v roce 2012 Simone Faggioli a od té doby se rekord nepodařilo vylepšit.
Letos se to však povedlo hned dvakrát. Hlavní roli opět hrály dvě největší hvězdy vrchařského sportu. Christian Merli nejprve posunul hranici rekordu o takřka neuvěřitelných 1,5 sekundy a to dokonce v tréninkové jízdě.
O den později si však vzal Faggioli svůj rekord zpátky. Ital se stal držitelem traťového rekordu s hodnotou 2:43,370 a svůj původní, pět let starý, rekord vylepšil o téměř 2,5 sekundy. Zdá se to být neuvěřitelné, ale je to tak.
Oba dva se navíc postarali o skvělý souboj o vítězství, ve kterém nakonec zvítězil Faggioli s Normou. Svého krajana na Oselle však překonal o pouhé dvě desetiny sekundy.
Výsledky závodu
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?