První červnový víkend znamená pro fanoušky závodů do vrchu jediné - Ecce Homo. Slavný závod do vrchu, s více než stoletou tradicí, každoročně přiláká ty nejlepší jezdce, kteří bojují proti stopkám.
Text a foto: Ondřej Laušman
Letošní ročník by se dal vskutku nazvat jako rekordní. Naposledy se o rekord trati postaral v roce 2012 Simone Faggioli a od té doby se rekord nepodařilo vylepšit.
Letos se to však povedlo hned dvakrát. Hlavní roli opět hrály dvě největší hvězdy vrchařského sportu. Christian Merli nejprve posunul hranici rekordu o takřka neuvěřitelných 1,5 sekundy a to dokonce v tréninkové jízdě.
O den později si však vzal Faggioli svůj rekord zpátky. Ital se stal držitelem traťového rekordu s hodnotou 2:43,370 a svůj původní, pět let starý, rekord vylepšil o téměř 2,5 sekundy. Zdá se to být neuvěřitelné, ale je to tak.
Oba dva se navíc postarali o skvělý souboj o vítězství, ve kterém nakonec zvítězil Faggioli s Normou. Svého krajana na Oselle však překonal o pouhé dvě desetiny sekundy.
Výsledky závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.