V Monaku se sešli zástupci promotérských organizací světových okruhových šampionátů, aby diskutovali o minimalizaci kolizních termínů v kalendáři motorsportu.
U příležitosti Velké ceny Monaka F1 se v předvečer jejího konání uskutečnila schůzka vrcholných představitelů promotérských organizací, které stojí za pořádáním nejdůležitějších světových okruhových šampionátů. Toto jednání iniciovali Jean Todt, president FIA a Peter Bayer, generální tajemník FIA pro automobilový sport. Jednotlivé série zastupovali Ross Brawn a Chloe Targett-Adams (Formule 1), Gérard Neveu (World Endurance Championship) a Alejandro Agag (Formule E).
Zástupci promotérů postupně všechny zúčastněné seznámili s prioritami a rozvojem svých šampionátů. Zároveň se všichni aktéři dohodli na potřebě větší koordinace v rámci termínů jednotlivých sérií. Sladění kalendářů povede k vyšší sledovanosti, protože se nebude tříštit pozornost fanoušků motorsportu mezi více závodů pořádaných ve stejném víkendu.
Gérard Neveu: „Motorsport je oblast, která je velmi bohatá na různé podniky a proto je velice důležité koordinovat naše termíny tak, abychom mohli v maximální možné míře zajistit pozornost soutěžících, fanoušků i televizních diváků po celém světě. Proto je sestavení termínového kalendáře jedním z nejdůležitějších úkolů každého organizátora. Všichni pracujeme s podobnými vstupy a máme stejné cíle. Proto se musíme snažit vyhnout termínovým střetům. Naše jednání v Monaku nám pomůže sjednotit jednotlivé harmonogramy ve prospěch fanoušků motorsportu.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?