PEUGEOT SPORT ODHALIL NOVÝ PEUGEOT 208 RALLY 4

Peugeot 208 Rally 4
Peugeot 208 Rally 4, foto: Peugeot ČR
Radka Matthey 19. listopadu 2019 14:09
Sdílej:

Nabídku divize PEUGEOT SPORT v roce 2020 rozšíří Peugeot 208 RALLY 4. Bude to nástupce současného modelu Peugeot 208 R2, nejprodávanějšího vozu a světové reference, pokud jde o soutěžní vozy s pohonem dvou kol, tedy kategorie, kterou nedávno řídící orgán světového motoristického sportu FIA přejmenoval na „Rally 4“. Peugeot 208 RALLY 4 vychází z nového sériového modelu 208, využívajícího nejmodernější technologie. Inženýři a vývojové týmy divize Peugeot Sport zůstali věrní zásadám, díky nimž současný 208 R2 dosáhl prodej více než 450 vozů po celém světě: spolehlivosti, výkonnosti a cenové dostupnosti. V návaznosti na intenzivní vývojový program, v jehož rámci byl vůz testován zkušenými jezdci a validován na všech typech povrchů i v extrémních podmínkách, Peugeot Sport svůj nový soutěžní vůz, jenž nabízí bezkonkurenční zážitek z jízdy a nebývalý výkon ve své třídě, nabídne k prodeji zákazníkům ve druhém čtvrtletí roku 2020.

Pro vytvoření nového modelu PEUGEOT 208 RALLY 4 využila divize Peugeot Sport veškeré své znalosti z oblasti soutěžních vozů v kategorii s pohonem dvou kol. Jedná se o zcela nový automobil, na němž inženýři a mechanici divize Peugeot Sport usilovně pracovali od začátku léta 2018. Vůz 208 RALLY 4, při jehož vývoji byl jako základ využit nový produkční model Peugeot 208, maximálně těží z technického a estetického vývoje představeného v sériovém voze. Nový Peugeot 208 RALLY 4 si klade za cíl být hrdým nástupcem modelu 208 R2, který je nejprodávanějším vozem v kategorii s pohonem dvou kol a nejoblíbenějším soutěžním vozem v historii divize Peugeot Sport s více než 450 prodanými vozy. Aby tohoto cíle dosáhli, dostali inženýři divize jasný úkol: vytvořit rychlý a spolehlivý soutěžní vůz, jehož řízení bude zábavou. Jejich renomované zkušenosti ve spojení s mnoha testy, které proběhly na nejrůznějších terénech a za rozmanitých klimatických podmínek - někdy i extrémních, dokonale vyhověly zadávacím podmínkám projektu. Peugeot 208 RALLY 4 je vybaven nově vyvinutým tříválcovým turbodmychadlem přeplňovaným motorem 1,2 l, který využívá nejmodernější technologii PureTech. Jeho základem je mimořádně výkonný základní motor ze sériového automobilu, který inženýři divize Peugeot Sport upravili pro použití v soutěžích, kde by měl vyvinout výkon 208 k. Má větší turbo, řídicí jednotku motoru Magneti Marelli a převodovku SADEV. To vše je umístěno v nové platformě CMP používané všemi vozy segmentu B skupiny PSA. Platforma nabízí nižší hmotnost a lepší dynamiku k dosažení lepšího sportovního výkonu. Peugeot 208 RALLY 4 se poprvé představí v pátek 22. a v sobotu 23. listopadu při Rallye Madrid ve Španělsku pod vlajkou PEUGEOT RALLY ACADEMY. Řídit jej bude Efren Llarena s navigátorkou Sarou Fernandezovou, mistři FIA za rok 2019 v kategorii ERC3. Během stejného víkendu se od 22. do 24. listopadu vůz zúčastní také finále mistrovství FFSA v soutěžích na asfaltu ve Francii - Rallye du Var. V návaznosti na proces homologace FIA, k němuž dojde na konci prvního čtvrtletí roku 2020, začne Peugeot Sport začátkem ledna 2020 na nový Peugeot 208 RALLY 4 přijímat předobjednávky za cenu 66 000 eur (bez DPH). Ve snaze podporovat mladé talenty budou první vozy PEUGEOT 208 RALLY 4 vyhrazeny jezdcům, kteří se zúčastní soutěží značkového poháru 208 RALLY CUP ve Francii a Španělsku.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.