Peugeot Sport představuje nový Peugeot 208R2. Ten nahradí současný vůz Peugeot 208R2, který je nejprodávanějším rallyovým speciálem v historii divize Peugeot Sport a bestsellerem na trhu ve své kategorii. Nový Peugeot 208R2 se poprvé vydal na silnice ve francouzském pohoří Vosges a vstoupil tak do dynamické fáze svého vývoje. Základem nového závodního vozu je sériový model nový Peugeot 208, který se představil na březnovém ženevském autosalonu. Peugeot 208R2 přebral od své sériové předlohy především tříválcový turbo motor PureTech 1.2, a bude proto splňovat předpisy FIA R2C.
Jde o zcela nový vůz, na kterém technici divize Peugeot Sport aktivně pracovali od začátku léta 2018. Nový Peugeot 208R2 vychází ze sériového vozu Peugeot 208, představeného veřejnosti začátkem března v Ženevě, a využívá jeho technické i designové inovace.
Nový Peugeot 208R2 chce být důstojným nástupcem současného modelu 208R2, kterého se prodalo 450 kusů. Stávající vůz se stal bestsellerem ve své kategorii a současně nejoblíbenějším rallyovým speciálem v historii divize Peugeot Sport. Zadávací podmínky projektu byly proto jasné: vyvinout výkonný a spolehlivý vůz, který bude svému jezdci přinášet zážitky z řízení, a přitom na minimum snížit náklady na provoz automobilu. Obrovské zkušenosti techniků Peugeot Sport a první jízdy naznačují, že cílů bude dosaženo.
Nový Peugeot 208R2 je opatřen novým tříválcovým turbo motorem o objemu 1,2 litru, který využívá nejnovější technologii PureTech. Základem je mimořádně výkonný sériový motor, který inženýři divize Peugeot Sport vybavili pro závody větším turbodmychadlem, elektronickým řízením zdvihu a novou převodovkou. Vše je zabudováno do nové platformy CMP – společné pro vozy skupiny PSA segmentu B – nabízející nižší hmotnost a lepší dynamiku pro ještě lepší sportovní výkony.
První vozy mají být podle plánu dodány pro sezónu 2020.
Bruno Famin – ředitel divize Peugeot Sport
„S velkou radostí se účastním prvního testování nejnovějšího přírůstku divize Peugeot Sport: nového Peugeotu 208R2. Pro Peugeot Sport jde o nesmírně důležitou událost, protože základem naší činnosti jsou více než kdy jindy závody určené pro zákazníky. S tímto novým modelem Peugeot 208R2 chceme našim klientům nabídnout vysoce výkonné a spolehlivé auto, které jim přinese spoustu potěšení z jízdy při minimálních provozních nákladech. Není důvod měnit recept na úspěch v R2, proto jsme se nesnažili vše překopat, ale vůz jsme vylepšili o nový motor PureTech s objemem 1,2 litru, který zajistí podstatný nárůst výkonu. Dnes začínáme s testovací fází, což je důležitý milník! Cílem nadcházejících měsíců bude získat během celé řady testovacích jízd co největší množství zkušeností a dat, a to na všech terénech a za všech podmínek, aby bylo možné stanovit a ověřit konečné technické specifikace vozu a být připraveni vyrazit do sezóny 2020.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.