Pořadatelé hokejové benefice jezdců rally s názvem XI. RI Okna Rally Ice Tour 2019 rozdělili částku téměř dvou set tisíc korun mezi pět hendikepovaných osob a mateřskou školu pro děti se zvláštními vzdělávacími potřebami.
Ze zakoupení nového invalidního vozíku tak může mít radost Dominik Kráčala, Andrea Mechlová si zase bude moci užívat závodění ve speciální bugyně pro hendikapované. Přístroj biofeedback pak pomůže Petru Kolařovi a příspěvek na rehabilitace podpoří děvčata Nikolu Hlavinkovou a Marianku Vaněčkovou. Je opravdu obdivuhodné, že částka se oproti loňskému ročníku opět navýšila, což svědčí o dobře odvedené práci organizátorů kolem bývalého soutěžáka Vladimíra Barvíka. „Kromě peněz od partnerů a příspěvku od hráčů pomohla k navýšení částky nejen aukce dresů zlínských hokejových legend, ale také velkoformátových fotografií z rally fotografa Jana Duška. Moc bychom chtěli poděkovat všem, kteří se do dražby zapojili," váží si podporovatelů benefice jeden z pořadatelů Roman Konečný. Možnost zapojit se do podpory dobré věci vítají ale také samotní hráči. „Je parádní, že tato partička dokáže každoročně zajistit nemalou částku na pomoc hendikepovaným osobám, které si to jistě zaslouží," obdivuje počínání pořadatelů novic v soupiskách tradičního hokejového zápasu, legendární spolujezdec Julius Gál. „Přestože se o mě pokoušela včera nějaká chřipajzna, musel jsem do Zlína přijet. Vždyť jsem se na zápas těšil skoro celý rok. A nejsem vůbec zklamaný, neboť tato akce opravdu stála za to," doplňuje ze zápasu nadšený Július Gál, který se postavil společně s Josefem Petákem do první obranné dvojice týmu v modrých dresech, pracovně nazvaného "Staří Psi". „Pokud mi to zdraví dovolí, vždy se ve Zlíně rád ukážu a společně s kamarády podpořím dobrou věc. Dneska to bylo ale trochu jiné, než v minulosti, protože jsme si poprvé zahráli staří proti mladým. Bohužel, mlaďoši nám trochu naložili, přestože jsme s nimi dlouho drželi krok," vrací se k zápasu kapitán týmu starých psů Josef Peták. „Já to beru tak, že to skončilo nerozhodně. První třetinu jsme totiž vyhráli my, druhá skončila plichtou a třetí jsme zase prohráli," zhodnotil zápas s úsměvem na tváři jediný zahraniční účastník a týmový kolega Petáka, Peter Gavlák. Přitom šibalsky dodává: „Do příštího roku trochu potrénujeme a mlaďochům porážku vrátíme se vší parádou."
A jak tedy zápas probíhal? První třetina se nesla ve znamení zkušenosti, kdy "staří psi" mlaďochy přehrávali téměř profesorským hokejem. Na konci třetiny svítilo na ukazateli skóre 3:1 v jejich prospěch. Ve druhé třetině se pomalu, ale jistě obraz hry začal vyrovnávat a před úpravou ledu byl stav nerozhodný v poměru 6:6. Ve třetí třetině pak bylo vidět, že blíže k vítězství bude mít ten, komu zůstalo více sil. Těsně před koncem se diváci ještě dočkali i pravé hokejové bitky. Na ledě si to na „férovku“ rozdali spolujezdci Martin Tureček a Jan Kubala, za což oba zaslouženě sklidili od diváků velký aplaus. Ani tato domluvená konfrontace bez rukavic ale již nic nezměnila na vývoji skóre, kdy se po závěrečném hvizdu radovali z vítězství v poměru 11:7 hráči týmu "mladých pušek". „Opět to byla parádní akce, která, jak věřím, všechny dobře pobavila a hlavně pomohla dobré věci. Výsledek utkání proto není pro nikoho příliš podstatný. Je důležité, že se vždy vybere vysoká částka na podporu hendikepovaných," ví moc dobře kapitán vítězného týmu Jan Jelínek. „Jsem velmi rád, že můžu být každoročně u toho a pomoci tak lidem, kteří to potřebují," vítá benefiční podtext akce zlínský pilot.
Součástí programu byly i divácké soutěže a doprovodný program včetně besedy s legendami rally v čele s Ladislavem Křečkem. „Rád jsem přijal pozvání pořadatelů na akci, která má velmi dobrou myšlenku. Je dobře, že je mezi námi stále hodně lidí, kteří dokáží pomáhat ostatním a nemyslí jenom na sebe," líbí se myšlenka pětinásobnému mistru Československa v rally. Vylosovaní šťastlivci si pak odnesli ceny z tomboly. Hlavní cenu v podobě svezení ve voze WRC se Silvestrem Mikuláštíkem si užije na polygonu v Kopřivnici Jiří Kadlčák ze Zlína.
Za organizátory patří obrovské poděkování sponzorům, partnerům, hostům, hráčům a vůbec všem, kdo se alespoň malinko na XI. RI OKNA Rally Ice Tour 2019 podíleli. "Každý z nás, i kdyby se snažil sebevíc, tak sám dokáže jen velmi málo. Když se ale síly spojí, je z toho skvělé kolektivní dílo. A pro nás všechny bylo jistě velkým zážitkem sledovat radost, kterou Dominik, Andrea, Petr, Nikola, Mariana a ostatní projevovali nejen při přebírání poukazů, ale i v průběhu celé akce," objasnil hlavní organizátor Vladimír Barvík to, co je hnacím motorem pořadatelů při přípravách každého ročníku této benefiční akce.
XI. RI OKNA Rally Ice Tour 2019
Staří psi - Mladé pušky 7:11 (třetiny 3:1, 3:5, 1:5)
Branky: Norek Igor 2, Horáček Michal 2, Kneifel Milan, Tureček Martin, Pochop Tomáš - Brynda Petr 3, Baďura Vítězslav 3, Houšť Jan, Dunovský Václav, Kouřil Martin, Chytka Viktor, Lahola Adam
Rozhodčí: Knap David
„Staří psi“
Brankáři: Orava Radim, Jirsa Miloslav
Line 1: Gavlák Peter, Ernst Michal, Trněný Karel, Peták Josef, Gál Julius
Line 2: Tureček Martin, Pochop Tomáš, Prášil Pavel, Barvík Vladimír, Chrastecký Radim
Line 3: Hybner Vratislav, Norek Igor, Mechl Viktor, Matějka Jaroslav, Horáček Michal
Line 4: Kneifel Milan, Stejskal Václav st., Řeháček Henrich, Sovják Leoš, Mikulaštík Silvestr
„Mladé pušky“
Brankáři: Vopatřil Martin, Kašpárek Tomáš
Line 1: Houšť Jan, Jelínek Jan, Dunovský Václav, Baďura Vítězslav, Kresta Marek
Line 2: Brynda Petr, Hejtmánek Jan, Mozola Ondřej, Hůla Aleš, Navrátil Jakub
Line 3: Kubala Jan, Kučera Ladislav, Kouřil Martin, Chytka Viktor, Lahola Adam
Line 4: Stejskal Václav ml., Večerka Michal, Kříž Ladislav, Šivic Pavel, Hloušek Jan
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.