Pořadatelé hokejové benefice jezdců rally s názvem XI. RI Okna Rally Ice Tour 2019 rozdělili částku téměř dvou set tisíc korun mezi pět hendikepovaných osob a mateřskou školu pro děti se zvláštními vzdělávacími potřebami.
Ze zakoupení nového invalidního vozíku tak může mít radost Dominik Kráčala, Andrea Mechlová si zase bude moci užívat závodění ve speciální bugyně pro hendikapované. Přístroj biofeedback pak pomůže Petru Kolařovi a příspěvek na rehabilitace podpoří děvčata Nikolu Hlavinkovou a Marianku Vaněčkovou. Je opravdu obdivuhodné, že částka se oproti loňskému ročníku opět navýšila, což svědčí o dobře odvedené práci organizátorů kolem bývalého soutěžáka Vladimíra Barvíka. „Kromě peněz od partnerů a příspěvku od hráčů pomohla k navýšení částky nejen aukce dresů zlínských hokejových legend, ale také velkoformátových fotografií z rally fotografa Jana Duška. Moc bychom chtěli poděkovat všem, kteří se do dražby zapojili," váží si podporovatelů benefice jeden z pořadatelů Roman Konečný. Možnost zapojit se do podpory dobré věci vítají ale také samotní hráči. „Je parádní, že tato partička dokáže každoročně zajistit nemalou částku na pomoc hendikepovaným osobám, které si to jistě zaslouží," obdivuje počínání pořadatelů novic v soupiskách tradičního hokejového zápasu, legendární spolujezdec Julius Gál. „Přestože se o mě pokoušela včera nějaká chřipajzna, musel jsem do Zlína přijet. Vždyť jsem se na zápas těšil skoro celý rok. A nejsem vůbec zklamaný, neboť tato akce opravdu stála za to," doplňuje ze zápasu nadšený Július Gál, který se postavil společně s Josefem Petákem do první obranné dvojice týmu v modrých dresech, pracovně nazvaného "Staří Psi". „Pokud mi to zdraví dovolí, vždy se ve Zlíně rád ukážu a společně s kamarády podpořím dobrou věc. Dneska to bylo ale trochu jiné, než v minulosti, protože jsme si poprvé zahráli staří proti mladým. Bohužel, mlaďoši nám trochu naložili, přestože jsme s nimi dlouho drželi krok," vrací se k zápasu kapitán týmu starých psů Josef Peták. „Já to beru tak, že to skončilo nerozhodně. První třetinu jsme totiž vyhráli my, druhá skončila plichtou a třetí jsme zase prohráli," zhodnotil zápas s úsměvem na tváři jediný zahraniční účastník a týmový kolega Petáka, Peter Gavlák. Přitom šibalsky dodává: „Do příštího roku trochu potrénujeme a mlaďochům porážku vrátíme se vší parádou."
A jak tedy zápas probíhal? První třetina se nesla ve znamení zkušenosti, kdy "staří psi" mlaďochy přehrávali téměř profesorským hokejem. Na konci třetiny svítilo na ukazateli skóre 3:1 v jejich prospěch. Ve druhé třetině se pomalu, ale jistě obraz hry začal vyrovnávat a před úpravou ledu byl stav nerozhodný v poměru 6:6. Ve třetí třetině pak bylo vidět, že blíže k vítězství bude mít ten, komu zůstalo více sil. Těsně před koncem se diváci ještě dočkali i pravé hokejové bitky. Na ledě si to na „férovku“ rozdali spolujezdci Martin Tureček a Jan Kubala, za což oba zaslouženě sklidili od diváků velký aplaus. Ani tato domluvená konfrontace bez rukavic ale již nic nezměnila na vývoji skóre, kdy se po závěrečném hvizdu radovali z vítězství v poměru 11:7 hráči týmu "mladých pušek". „Opět to byla parádní akce, která, jak věřím, všechny dobře pobavila a hlavně pomohla dobré věci. Výsledek utkání proto není pro nikoho příliš podstatný. Je důležité, že se vždy vybere vysoká částka na podporu hendikepovaných," ví moc dobře kapitán vítězného týmu Jan Jelínek. „Jsem velmi rád, že můžu být každoročně u toho a pomoci tak lidem, kteří to potřebují," vítá benefiční podtext akce zlínský pilot.
Součástí programu byly i divácké soutěže a doprovodný program včetně besedy s legendami rally v čele s Ladislavem Křečkem. „Rád jsem přijal pozvání pořadatelů na akci, která má velmi dobrou myšlenku. Je dobře, že je mezi námi stále hodně lidí, kteří dokáží pomáhat ostatním a nemyslí jenom na sebe," líbí se myšlenka pětinásobnému mistru Československa v rally. Vylosovaní šťastlivci si pak odnesli ceny z tomboly. Hlavní cenu v podobě svezení ve voze WRC se Silvestrem Mikuláštíkem si užije na polygonu v Kopřivnici Jiří Kadlčák ze Zlína.
Za organizátory patří obrovské poděkování sponzorům, partnerům, hostům, hráčům a vůbec všem, kdo se alespoň malinko na XI. RI OKNA Rally Ice Tour 2019 podíleli. "Každý z nás, i kdyby se snažil sebevíc, tak sám dokáže jen velmi málo. Když se ale síly spojí, je z toho skvělé kolektivní dílo. A pro nás všechny bylo jistě velkým zážitkem sledovat radost, kterou Dominik, Andrea, Petr, Nikola, Mariana a ostatní projevovali nejen při přebírání poukazů, ale i v průběhu celé akce," objasnil hlavní organizátor Vladimír Barvík to, co je hnacím motorem pořadatelů při přípravách každého ročníku této benefiční akce.
XI. RI OKNA Rally Ice Tour 2019
Staří psi - Mladé pušky 7:11 (třetiny 3:1, 3:5, 1:5)
Branky: Norek Igor 2, Horáček Michal 2, Kneifel Milan, Tureček Martin, Pochop Tomáš - Brynda Petr 3, Baďura Vítězslav 3, Houšť Jan, Dunovský Václav, Kouřil Martin, Chytka Viktor, Lahola Adam
Rozhodčí: Knap David
„Staří psi“
Brankáři: Orava Radim, Jirsa Miloslav
Line 1: Gavlák Peter, Ernst Michal, Trněný Karel, Peták Josef, Gál Julius
Line 2: Tureček Martin, Pochop Tomáš, Prášil Pavel, Barvík Vladimír, Chrastecký Radim
Line 3: Hybner Vratislav, Norek Igor, Mechl Viktor, Matějka Jaroslav, Horáček Michal
Line 4: Kneifel Milan, Stejskal Václav st., Řeháček Henrich, Sovják Leoš, Mikulaštík Silvestr
„Mladé pušky“
Brankáři: Vopatřil Martin, Kašpárek Tomáš
Line 1: Houšť Jan, Jelínek Jan, Dunovský Václav, Baďura Vítězslav, Kresta Marek
Line 2: Brynda Petr, Hejtmánek Jan, Mozola Ondřej, Hůla Aleš, Navrátil Jakub
Line 3: Kubala Jan, Kučera Ladislav, Kouřil Martin, Chytka Viktor, Lahola Adam
Line 4: Stejskal Václav ml., Večerka Michal, Kříž Ladislav, Šivic Pavel, Hloušek Jan
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.