Necelých čtrnáct dní zbývá do startu jedenáctého ročníku hokejové benefice jezdců rally s názvem XI.RI Okna Rally Ice Tour. Kromě doprovodného programu v nákupním centru Čepkov ve Zlíně, který vyvrcholí tuto sobotu besedou s cestovatelem a fotografem Ondřejem Zárubou spojenou s projekcí fotografií a videa z rally Dakar, pořadatelé samozřejmě pracují i na přípravách dalšího ročníku chystané hokejové benefice.
Jistě mnoho z fanoušků zajímá, kterého že z pilotů rally budete moci vidět 9.února od šestnácté hodiny, prohánět se po ledové ploše zlínského zimáku v hokejové výstroji. Proto také již dnes pořadatelé odtajňují soupisky jednotlivých týmů, které jsou s trochou nadsázky pojmenovány jako "staří psi " a "mladé pušky". „Pojmenování týmů vzešlo z toho, že jsme soupisky poskládali podle věku hráčů na mladší a starší ročníky. Stejně jako každoročně nám ale skládání soupisek dalo pořádně zabrat,“ hlásí s trochou nadsázky hlavní pořadatel akce Vladimír Barvík. „Soupiska musela být již po třetí přeskládána, neboť z různých důvodů se někteří hráči museli omluvit. Nejvíce nás ale mrzí omluvenky Petra Uhla a Mirka Jakeše. Petr je spolujezdeckou legendou a měl nastupovat v první lajně staršího výběru po boku Romana Kresty a Mirek, coby velký talent domácích soutěží, měl v týmu mladých plnit roli jednoho z klíčových hráčů,“ mrzí nechtěná herní pauza valašského pilota Škody Fabie R5 hlavního pořadatele. A proč se nemůže utkání vlastně zúčastnit, nám přiblížil sám Mirek. „Bohužel jsem si při florbalovém zápase přivodil zranění kolene, které vyžaduje operaci. Na Rally Ice Tour ale určitě chybět nebudu. Musím přijít podpořit všechny kluky co budou hrát, ale samozřejmě i dobrou věc jako takovou,“ přislíbil svou účast na benefici Mirek Jakeš . Ten bude při Rally Ice Tour v roli hosta a čeká na něj mimo jiné autogramiáda po boku pozvaných rallyových legend v čele s Ladislavem Křečkem.
Utkání samotné se letos tedy ponese v duchu souboje zkušených rallyových „pardů“, nebo chcete li legend, proti mladým rallyovým nadějím. Na ledě se představí například stálice Rally Ice Tour Roman Kresta, Pepa Peták, nebo již téměř domácí Slovák Peter Gavlák. Tyto hokejově ostřílené borce premiérově doplní i jeden z našich nejzkušenějších spolujezdců Julius Gál. „Do Zlína se velice moc těším. Tuto akci sleduji delší dobu a letos konečně mi vyšel čas se jí také zúčastnit. Po delší době se navleču do hokejové výstroje, kterou jsem speciálně kvůli téhle akci značně zmodernizoval,“ směje se Julda, pro něhož byl hokej v jeho rodném Mostě až do nástupu do učiliště a přičuchnutí k vůni spáleného benzínu sportem číslo jedna. „Je super, že se můžeme s kamarádama dobře a především přátelsky pobavit a ještě tím přispět na dobrou věc,“ vnímá pozitivně charitativní podtext Rally Ice Tour Julius Gál.
A právě takoví zkušení borci vyzvou tým poskládaný z „mladíků“ v čele s Janem Houštěm, Václavem Dunovským a Janem Jelínkem, který v rámci doprovodné akce na Čepkově v sobotu slavnostně představil nový týmový vůz Škoda Fabia R5 z dílen Kresta Racing. Honza bude letos jedním z tahounů týmu „mladých pušek“. „Stejně jako každoročně se na tuhle akci velmi těším. Je parádní se potkat ještě před sezónou s kamarády a hlavně díky pořadatelům pomoci vybraným postiženým, kteří si pomoc zaslouží a především ji potřebují,“ vyzdvihuje hlavní motto Rally Ice Tour pravidelný účastník a úřadující šampion třídy 3 v MMČR rally Jan Jelínek.
Pokud se tedy chcete potkat s některými z vašich oblíbených pilotů či spolujezdců, dobře se pobavit a třeba i přispět na dobrou věc, přijďte za nimi v sobotu 9.února 2019 v 16.hodin na zimní stadion Luďka Čajky ve Zlíně na XI. RI Okna Rally Ice Tour 2019. Vstup na akci je zcela zdarma.
Sestavy týmů pro XI. RI Okna Rally Ice Tour 2019
„Staří psi“
Brankáři: Orava Radim, Jirsa Miloslav
Line 1: Kresta Roman, Ernst Michal, Trněný Karel, Peták Josef, Gál Julius
Line 2: Tureček Martin, Pochop Tomáš, Prášil Pavel, Barvík Vladimír, Chrastecký Radim
Line 3: Hybner Vratislav, Gavlák Peter, Mechl Viktor, Matějka Jaroslav, Horáček Michal
Line 4: Kneifel Milan, Stejskal Václav St., Řeháček Henrich, Sovják Leoš, Mikulaštík Silvestr
„Mladé pušky“
Brankáři: Vopatřil Martin, Kašpárek Tomáš
Line 1: Houšť Jan, Jelínek Jan, Dunovský Václav, Baďura Vítězslav, Kresta Marek
Line 2: Brynda Petr, Hejtmánek Jan, Mozola Ondřej, Hůla Aleš, Navrátil Jakub
Line 3: Kubala Jan, Kučera Ladislav, Kouřil Martin, Chytka Viktor, Lahola Adam
Line 4: Stejskal Václav Ml., Norek Igor, Kříž Ladislav, Šivic Pavel, Hloušek Jan
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.