V sobotu 19.ledna si mohou fandové rallysportu přijít vyskoušet své jezdecké dovednosti do zlínského nákupního centra na Čepkově. Zde se totiž, v rámci měsíční prezentace hokejové benefice XI. RI Okna Rally Ice Tour, uskuteční od dopolední desáté hodiny závod na rallyovém trenažeru projektu Special Rally Simulator.
„Moc rádi jsme přijali pozvání pořadatelů na tuto fajn akci. Věřím, že si fanoušci závod v našem nejnovějším trenažéru náležitě užijí. Zároveň ale doufám,že je sobotní atmosféra dokáže přilákat i na připravovanou únorovou hokejovou benefici,“ říká s nadšením a očekáváním zájmu fandů rally ale i nakupujících návštěvníků Čepkova konstruktér a tvůrce trenažerů Jiří Pohlídal starší.
A na jaký trenažér se vlastně fandové motosportu mohou těšit? „V pátek večer proběhne na Čepkově výměna naší stotřicítky RS, která zde sloužila zatím jen jako dekorace. Místo ní do nákupní pasáže instalujeme náš nejnovější výtvor v podobě vozu Hyundai I20 WRC, který bude veřejnosti k dispozici celou sobotu a poté ještě na další sobotní akci za čtrnáct dní,“ odtajnil značku závodního trenažéru společně s jeho dalším působením na Čepkově Pohlídal.
A kdo jiný by měl udat soutěžní čas, se kterým se mohou fandové měřit, než syn konstruktéra a zároveň vicemistr České republiky v rally ve třídě 8 Jiří Pohlídal mladší. „Pro prvních třicet pilotů, kteří se mému zajetému času přiblíží na méně než 25 sekund nebo jej dokonce překonají, máme nachystány ceny v podobě týmových triček a kšiltovek,“ představil pravidla závodu a ceny o které se bude soutěžit talentovaný mladý pilot Renaultu Clio sport.
Chybět při výstavě Rally na Čepkově samozřejmě nemůže ani autogramiáda. Jirku Pohlídala doplní při podepisování kartiček po šestnácté hodině odpolední i jeho spolujezdec z velkého mistráku Jan Kubala. A odpolední program na Čepkově bude jistě stát za návštěvu. „Stejně jako v minulém týdnu, navážeme při prezentace XI. RI Okna Rally Ice Tour na videoprojekci z dílny zlínského JNK studia. Chybět samozřejmě nebude stálá výstava obrazů Jana Duška a Ondřeje Záruby či výstava závodních vozů. Milovníci vína si také přijdou na své. Bude pro ně totiž připravena další ochutnávce vín z produkce Vinařství Kněží Hora, coby jednoho z hlavních partnerů Rally Ice Tour,“ doplnil informace k sobotnímu programu v obchodní pasáži organizátor a zástupce nákupního centra Čepkov Leoš Pavlůsek.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.