Soutěž Zlaté oko pro motoristické fotografy je opět vyhlášena

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Šimon Plánička
Redakce RallyZone.CZ 16. prosince 2017 19:26
Sdílej:

Agentura Pozitif vyhlásila 13. ročník fotografické soutěže Zlaté Oko pro nejlepší motoristickou fotografii roku 2017. Letos poprvé budou finalisté zveřejněni ještě před slavnostním galavečerem. Vítězové ankety budou oznámeni v rámci vyhlášení soutěže Zlatý volant, které proběhne 22.února 2018 od 19 hodin v areálu výstaviště PVA EXPO v pražských Letňanech.

„Určitě se zúčastním. Ještě vybírám třetí soutěžní fotografii, ale už teď mohu prozradit, že půjde o různé fotky z mistrovství světa Formule1,“ říká loňský a předloňský vítěz Zlatého oka Jiří Křenek. Partnerem soutěže je společnost Centrum FotoŠkoda.

Do soutěže se mohou hlásit jak profesionální fotografové, tak amatéři. „Zveřejněním finalistů ještě před vyhlášeném výsledků chceme do celého procesu více zapojit širokou veřejnost a chceme, aby bylo vidět, z jakých fotek porota vybírala,“ říká ředitel pořádající agentury Pozitif Martin Tománek. Základní podmínkou je pouze české občanství a také datum pořízení snímku. Do soutěže mohou být přihlášeny pouze snímky pořízené v roce 2017. Každý soutěžící může přihlásit nejvíce 3 fotografie. Uzavírka přihlášek je 31. ledna 2018.

O vítězi rozhodne stejná odborná porota, která bude rozhodovat o vítězích anket Zlatý volant a Zlatá řídítka. „Kolik bude finalistů v tuto chvíli ještě nevíme, protože záleží, kolik fotografů se do soutěže přihlásí. Doufám, že jich ještě přibude, ať má porota z čeho vybírat. Fotky každopádně zveřejníme s předstihem jak na webu zlatyvolant.cz, tak na facebooku Zlatého volantu,“ vysvětluje Martin Tománek.

Soutěžících fotografů postupně přibývá. Svou účast ve Zlatém oku přislíbil také vítěz dvou předchozích ročníků Jiří Křenek. „Své fotky jsem do Zlatého oka posílal snad od počátků této ankety, prvních deset let bez úspěchu. Když jsem pak v 11. a 12. ročníku zvítězil, udělalo mi to obrovskou radost. Je to pro mě velká prestiž,“ konstatoval Křenek, který v minulosti vyhrál také sportovní kategorii Czech PressPhoto nebo mezinárodní soutěž Grand Prix De La Plus Belle Photov Paříži. „Úspěch tradičně slavily fotky rally nebo motorek, já jsem loni zvítězil s noční fotografií z okruhu v LeMans s magicky rozostřeným světélkujícím ruským kolem v pozadí,“ dodal Křenek.

Zdroj: PR

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.