Prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček se dnes sešel se zástupci Afghanistan National Olympic Committee, prezidentem Mohammadem Zahir AGHBAREM a zástupcem pro Českou republiku Fawadem Nadrim, aby s nimi projednal spolupráci a podporu při zakládání u nás již tradičního motoristického sportu v Afghánistánu.
Autoklub ČR se svoji dlouholetou tradicí a zkušenostmi z oblasti řízení motoristického sportu pomůže afghánským zástupcům při zakládání Autoklubu v Afghánistánu a nastartování motorsportu pro tamnější příznivce. V zemích jako je Afghánistán prahnou po sportu především mladí lidé. Mnozí z nich závody v automobilech a na motocyklech již provozují, nicméně bez jakékoliv organizace, řádu a bezpečnosti. To je potřeba změnit a nabídnout jim možnosti a zkušenosti s organizováním těchto závodů v České republice, potažmo v Evropě.
„Se spoluprácí s rozvojovými zeměmi již máme zkušenost. Pomáháme již Filipínské federaci a rozhodli jsme se podpořit a poskytnout naše zkušenosti také Afghánistánu, který bude zastřešovat motoristický sport a věnovat se tématům bezpečnosti silničního provozu. V tuto chvíli připravujeme Memorandum o spolupráci, jehož náplní bude vzájemná podpora při zakládání Autoklubu, jeho následné činnosti a úspěšném zařazení do mezinárodních federací,“ říká Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.
Memorandum bude podepsáno v neděli 5. 11. 2017 v 9.30 hodin v pražském hotelu Hilton u příležitosti zasedání Asociace národních olympijských výborů ANOC.
S touto iniciativou přišla Nadace ARIA vedená Danielem Landou, která již v roce 2015 podepsala s Olympijským výborem Afghánistánu dohodu o spolupráci v oblasti výchovy sportovců a mládeže. Tato aktivita je tak pokračováním její práce.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.