Premiérový ročník výstavy automobilů a motocyklů CZECH DRIVE proběhne v samotném centru Zlína v sobotu 29. dubna. Diváci zde uvidí během motoristického svátku nablýskané automobily a motocykly na výstavním prostoru v parku Svobody u zámku.
„Vzhledem k tomu, že akce je koncipovaná pro širokou veřejnost s důrazem na rodiny s dětmi, součástí bude nejen rozsáhlá výstava aut a motorek, ale rovněž rozmanitý program věnovaný dětem. Na ploše kolem zámku, na ulici Soudní a na náměstí Míru bude vystaveno celkem 94 aut, 16 motocyklů, 5 kamionů, 2 autobusy a jeden trolejbus. K tomu bude navíc k vidění mnoho dalších vozů a celodenní program na náměstí před radnicí,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel CZECH DRIVE.
K největším tahákům jednodenní výstavy budou patřit nablýskané rallyové speciály, návštěvníci se pokochají pohledem na vůz Mitsubishi Lancer EVO VI, se kterým brázdil tratě rychlostních zkoušek čtyřnásobný mistr světa Tommi Mäkinen nebo vůz Ford Escort Cosworth italského jezdce Miki Biasona. Ke zhlédnutí budou rovněž současné soutěžní speciály kategorie R5 Škoda Fabia nebo Ford Fiesta. Diváci uvidí dále vozy specifikace WRC v podobě Subaru Impreza, dále vůz Škoda Fabia S2000, Mitsubishi Lancer EVO IX, Opel Adam R2, Opel Adam Cup, Peugeot 208 R2, Renault Clio Sport atd. Chybět nebudou ani veteránské vozy rally jako například Škoda 130 RS, Škoda 130 LR, Škoda 1000 MB, Škoda 110 L, VAZ 21011, Mercedes-Benz 500 SLC a další. Návštěvníci výstavy mohou obdivovat i současné skvosty jako například Ferrari F355, Porsche 928, Porsche 911, BMW i8, Dodge Viper, Range Rover, Mitsubishi Pajero, kamion Tatra Jamal Bonver a další.
Návštěvníci výstavy uvidí řadu nablýskaných miláčků, vedle současných vozidel i veteránské a historické skvosty prostřednictvím Zlínského Veterán Car Clubu nebo společnosti Samohýl Motor, která se každoročně podílí pod vedením Ladislava Samohýla na organizaci Grand Prix Bugatti v rámci srpnové barumky. K vidění budou takové skvosty jako například Bugatti Type 13, Bugatti Type 35 GP, Bugatti Type 37 GP, Laurin Klement GDV, Alfa Romeo 8C Monza, Škoda Popular roadster, Mercedes Benz 220 Cabrio a další.
Podstatnou část expozice budou tvořit motocykly, a to jak současné tak i historické. Ve spolupráci s Autoklubem Březolupy se podařilo zajistit plochodrážní motorky mistrů levých zatáček, dále silniční i motokrosové motocykly a dokonce i sajdkáru. K vidění budou i historické motorky ČZ 98, ČZ 150, Jawa 250, Presto 442, Velorex 16/350 nebo současný motocykl Ducati 750 SS. Fandové si prohlédnou i minibiky nebo motokáry. Na ulici Soudní mezi parkem a náměstím Míru diváci si prohlédnou kamiony Liaz, Tatra nebo historickou Pragu, neschází autobusy či trolejbus.
Během celého sobotního dne jsou připraveny prezentace automobilek, rozhovory se závodníky a autogramiády. Vstupné se vybírá pouze za výstavu v parku u zámku, který bude za tímto účelem oplocen a proběhne zde většina doprovodných akcí. V celém areálu parku bude dostatek stánků s občerstvením a rovněž WC. Otevírací doba výstavy je stanovena od 10 do 18 hodin, pro návštěvníky jsou připraveny dva vchody do areálu.
V prostorách zámku navštivte výstavu Barum Czech Rally Zlín, která mapuje dosavadní historii všech 46 odjetých ročníků proslulé soutěže. V zámecké restauraci můžete zhlédnout výstavu fotografa Ivo Nováka z prostředí rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.