Vážení motorističtí přátelé, počasí se definitivně zvrhlo v podzimní, ale sezóna motoristického sportu nekončí a naše podniky pokračují. Navštívil jsem poslední podnik MMČR v trialu, Rallye Příbram a závěr MMČR v motokrosu v Lokti nad Ohří. Všechny podniky perfektně zvládnuté zkušenými pořadateli!
V tomto týdnu proběhly první dvě z krajských konferencí v Táboře a v Plasech. Jsem rád, že členové se na nich oprostili od minulé praxe, tedy vyslechnutí projevu o tom, jak Autoklub vzkvétá, snědení chlebíčků a odjezdu bez jakékoliv diskuze. Řada lidí se ptala, a ptala se velmi správně a cíleně na věci, které tíží nás všechny.
Pan Špaček z AMK Zálesí Humpolec rozproudil debatu na téma proč Autoklub nemá soukromé reklamní partnery, aby mohl více finančně podpořit pořadatele? Podobný dotaz vznesl i pan Valenta z PAMK. Tato otázka je, jak víte, jednou z mých absolutních priorit, protože Autoklub podle mého názoru má potenciál získat nemalé prostředky ze soukromých zdrojů. Patřím ale k ostrým kritikům současného výběrového řízení, které bylo bez vědomí prezídia vypsáno v srpnu, a jehož předmětem má být snad výběr promotérů disciplín? Tento proces je nepřipravený, probíhá bez konzultace s pořadateli a odborníky na sportovní marketing, za zády prezídia, a hlavně byl spuštěn pozdě. Výsledkem je kritika projevená veřejně i samotnými účastníky výběrového řízení. Vybudování marketingového konceptu Autoklubu je třeba věnovat velkou pozornost a péči, a proto bohužel nemůžeme očekávat jeho funkční spuštění dříve, než od roku 2018.
Další dotazy, jako otázky pánů Valenty a Pospíšila z PAMK, směřovaly k problematice obecného motorismu. Myslím, že všichni byli překvapeni sdělením prezidenta Ječmínka, že otázkám bezpečnosti silničního provozu by se měly věnovat státní orgány, ministerstvo dopravy a Policie, a nikoliv Autoklub. Já tento názor nesdílím, a naopak jsem přesvědčen, že na tomto poli musíme rozvíjet naši činnost, a stát se viditelným mluvčím všech motoristů.
V pátek jsem navštívil náměstkyni ministryně školství pro sport a mládež Mgr. Simonu Kratochvílovou, se kterou jsem měl příležitost navázat spolupráci již v době, kdy působila jako vedoucí kanceláře ministryně Valachové, a probrali jsme aktuální otázky ohledně sportovního prostředí a činnosti Národní rady pro sport, jejímž jsem členem. Věřím, že spolupráce Autoklubu s ministerstvem bude i nadále pokračovat v pozitivním duchu.
Nemůžu se také nezmínit o skutečnosti, která je nepříjemná, a do předvolebního času určitě nepatří. Dozvěděl jsem se, že pan prezident Ječmínek začal rozdávat vybraným klubům předvolební dárečky. Tu 15 tisíc, tu 10 tisíc, tam dokonce 90 tisíc. Ovšem ne jen tak, ale výměnou za volební hlas nebo odvolání mé podpory. Naše kluby na to naštěstí nedají, nenechají se koupit, ale nemusím vám psát, jak moc mě tahle podpásová taktika mrzí. Budu tuhle nefér kampaň sledovat a podám vám brzy konkrétní informace.
Nemusím asi zmiňovat, že tyto finanční dárečky nejsou ze soukromých prostředků, ale z našich společných peněz z účtu Autoklubu.
Srdečně všechny zdravím a těším se na setkání na dalších krajských konferencích.
Honza Šťovíček
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.