Jan Šťovíček: kandidát na prezidenta AČR

Jan Šťovíček
Jan Šťovíček, foto: Jan Šťovíček
Jan Šťovíček 11. října 2016 18:45
Sdílej:

Vážení motorističtí přátelé, počasí se definitivně zvrhlo v podzimní, ale sezóna motoristického sportu nekončí a naše podniky pokračují. Navštívil jsem poslední podnik MMČR v trialu, Rallye Příbram a závěr MMČR v motokrosu v Lokti nad Ohří. Všechny podniky perfektně zvládnuté zkušenými pořadateli!

V tomto týdnu proběhly první dvě z krajských konferencí v Táboře a v Plasech. Jsem rád, že členové se na nich oprostili od minulé praxe, tedy vyslechnutí projevu o tom, jak Autoklub vzkvétá, snědení chlebíčků a odjezdu bez jakékoliv diskuze. Řada lidí se ptala, a ptala se velmi správně a cíleně na věci, které tíží nás všechny.

Pan Špaček z AMK Zálesí Humpolec rozproudil debatu na téma proč Autoklub nemá soukromé reklamní partnery, aby mohl více finančně podpořit pořadatele? Podobný dotaz vznesl i pan Valenta z PAMK. Tato otázka je, jak víte, jednou z mých absolutních priorit, protože Autoklub podle mého názoru má potenciál získat nemalé prostředky ze soukromých zdrojů. Patřím ale k ostrým kritikům současného výběrového řízení, které bylo bez vědomí prezídia vypsáno v srpnu, a jehož předmětem má být snad výběr promotérů disciplín? Tento proces je nepřipravený, probíhá bez konzultace s pořadateli a odborníky na sportovní marketing, za zády prezídia, a hlavně byl spuštěn pozdě. Výsledkem je kritika projevená veřejně i samotnými účastníky výběrového řízení. Vybudování marketingového konceptu Autoklubu je třeba věnovat velkou pozornost a péči, a proto bohužel nemůžeme očekávat jeho funkční spuštění dříve, než od roku 2018.

Další dotazy, jako otázky pánů Valenty a Pospíšila z PAMK, směřovaly k problematice obecného motorismu. Myslím, že všichni byli překvapeni sdělením prezidenta Ječmínka, že otázkám bezpečnosti silničního provozu by se měly věnovat státní orgány, ministerstvo dopravy a Policie, a nikoliv Autoklub. Já tento názor nesdílím, a naopak jsem přesvědčen, že na tomto poli musíme rozvíjet naši činnost, a stát se viditelným mluvčím všech motoristů.

V pátek jsem navštívil náměstkyni ministryně školství pro sport a mládež Mgr. Simonu Kratochvílovou, se kterou jsem měl příležitost navázat spolupráci již v době, kdy působila jako vedoucí kanceláře ministryně Valachové, a probrali jsme aktuální otázky ohledně sportovního prostředí a činnosti Národní rady pro sport, jejímž jsem členem. Věřím, že spolupráce Autoklubu s ministerstvem bude i nadále pokračovat v pozitivním duchu.

Nemůžu se také nezmínit o skutečnosti, která je nepříjemná, a do předvolebního času určitě nepatří. Dozvěděl jsem se, že pan prezident Ječmínek začal rozdávat vybraným klubům předvolební dárečky. Tu 15 tisíc, tu 10 tisíc, tam dokonce 90 tisíc. Ovšem ne jen tak, ale výměnou za volební hlas nebo odvolání mé podpory. Naše kluby na to naštěstí nedají, nenechají se koupit, ale nemusím vám psát, jak moc mě tahle podpásová taktika mrzí. Budu tuhle nefér kampaň sledovat a podám vám brzy konkrétní informace.

Nemusím asi zmiňovat, že tyto finanční dárečky nejsou ze soukromých prostředků, ale z našich společných peněz z účtu Autoklubu.

Srdečně všechny zdravím a těším se na setkání na dalších krajských konferencích.

Honza Šťovíček

Témata:
Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?