Vážení motorističtí přátelé, počasí se definitivně zvrhlo v podzimní, ale sezóna motoristického sportu nekončí a naše podniky pokračují. Navštívil jsem poslední podnik MMČR v trialu, Rallye Příbram a závěr MMČR v motokrosu v Lokti nad Ohří. Všechny podniky perfektně zvládnuté zkušenými pořadateli!
V tomto týdnu proběhly první dvě z krajských konferencí v Táboře a v Plasech. Jsem rád, že členové se na nich oprostili od minulé praxe, tedy vyslechnutí projevu o tom, jak Autoklub vzkvétá, snědení chlebíčků a odjezdu bez jakékoliv diskuze. Řada lidí se ptala, a ptala se velmi správně a cíleně na věci, které tíží nás všechny.
Pan Špaček z AMK Zálesí Humpolec rozproudil debatu na téma proč Autoklub nemá soukromé reklamní partnery, aby mohl více finančně podpořit pořadatele? Podobný dotaz vznesl i pan Valenta z PAMK. Tato otázka je, jak víte, jednou z mých absolutních priorit, protože Autoklub podle mého názoru má potenciál získat nemalé prostředky ze soukromých zdrojů. Patřím ale k ostrým kritikům současného výběrového řízení, které bylo bez vědomí prezídia vypsáno v srpnu, a jehož předmětem má být snad výběr promotérů disciplín? Tento proces je nepřipravený, probíhá bez konzultace s pořadateli a odborníky na sportovní marketing, za zády prezídia, a hlavně byl spuštěn pozdě. Výsledkem je kritika projevená veřejně i samotnými účastníky výběrového řízení. Vybudování marketingového konceptu Autoklubu je třeba věnovat velkou pozornost a péči, a proto bohužel nemůžeme očekávat jeho funkční spuštění dříve, než od roku 2018.
Další dotazy, jako otázky pánů Valenty a Pospíšila z PAMK, směřovaly k problematice obecného motorismu. Myslím, že všichni byli překvapeni sdělením prezidenta Ječmínka, že otázkám bezpečnosti silničního provozu by se měly věnovat státní orgány, ministerstvo dopravy a Policie, a nikoliv Autoklub. Já tento názor nesdílím, a naopak jsem přesvědčen, že na tomto poli musíme rozvíjet naši činnost, a stát se viditelným mluvčím všech motoristů.
V pátek jsem navštívil náměstkyni ministryně školství pro sport a mládež Mgr. Simonu Kratochvílovou, se kterou jsem měl příležitost navázat spolupráci již v době, kdy působila jako vedoucí kanceláře ministryně Valachové, a probrali jsme aktuální otázky ohledně sportovního prostředí a činnosti Národní rady pro sport, jejímž jsem členem. Věřím, že spolupráce Autoklubu s ministerstvem bude i nadále pokračovat v pozitivním duchu.
Nemůžu se také nezmínit o skutečnosti, která je nepříjemná, a do předvolebního času určitě nepatří. Dozvěděl jsem se, že pan prezident Ječmínek začal rozdávat vybraným klubům předvolební dárečky. Tu 15 tisíc, tu 10 tisíc, tam dokonce 90 tisíc. Ovšem ne jen tak, ale výměnou za volební hlas nebo odvolání mé podpory. Naše kluby na to naštěstí nedají, nenechají se koupit, ale nemusím vám psát, jak moc mě tahle podpásová taktika mrzí. Budu tuhle nefér kampaň sledovat a podám vám brzy konkrétní informace.
Nemusím asi zmiňovat, že tyto finanční dárečky nejsou ze soukromých prostředků, ale z našich společných peněz z účtu Autoklubu.
Srdečně všechny zdravím a těším se na setkání na dalších krajských konferencích.
Honza Šťovíček
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.