Vážení motorističtí přátelé, počasí se definitivně zvrhlo v podzimní, ale sezóna motoristického sportu nekončí a naše podniky pokračují. Navštívil jsem poslední podnik MMČR v trialu, Rallye Příbram a závěr MMČR v motokrosu v Lokti nad Ohří. Všechny podniky perfektně zvládnuté zkušenými pořadateli!
V tomto týdnu proběhly první dvě z krajských konferencí v Táboře a v Plasech. Jsem rád, že členové se na nich oprostili od minulé praxe, tedy vyslechnutí projevu o tom, jak Autoklub vzkvétá, snědení chlebíčků a odjezdu bez jakékoliv diskuze. Řada lidí se ptala, a ptala se velmi správně a cíleně na věci, které tíží nás všechny.
Pan Špaček z AMK Zálesí Humpolec rozproudil debatu na téma proč Autoklub nemá soukromé reklamní partnery, aby mohl více finančně podpořit pořadatele? Podobný dotaz vznesl i pan Valenta z PAMK. Tato otázka je, jak víte, jednou z mých absolutních priorit, protože Autoklub podle mého názoru má potenciál získat nemalé prostředky ze soukromých zdrojů. Patřím ale k ostrým kritikům současného výběrového řízení, které bylo bez vědomí prezídia vypsáno v srpnu, a jehož předmětem má být snad výběr promotérů disciplín? Tento proces je nepřipravený, probíhá bez konzultace s pořadateli a odborníky na sportovní marketing, za zády prezídia, a hlavně byl spuštěn pozdě. Výsledkem je kritika projevená veřejně i samotnými účastníky výběrového řízení. Vybudování marketingového konceptu Autoklubu je třeba věnovat velkou pozornost a péči, a proto bohužel nemůžeme očekávat jeho funkční spuštění dříve, než od roku 2018.
Další dotazy, jako otázky pánů Valenty a Pospíšila z PAMK, směřovaly k problematice obecného motorismu. Myslím, že všichni byli překvapeni sdělením prezidenta Ječmínka, že otázkám bezpečnosti silničního provozu by se měly věnovat státní orgány, ministerstvo dopravy a Policie, a nikoliv Autoklub. Já tento názor nesdílím, a naopak jsem přesvědčen, že na tomto poli musíme rozvíjet naši činnost, a stát se viditelným mluvčím všech motoristů.
V pátek jsem navštívil náměstkyni ministryně školství pro sport a mládež Mgr. Simonu Kratochvílovou, se kterou jsem měl příležitost navázat spolupráci již v době, kdy působila jako vedoucí kanceláře ministryně Valachové, a probrali jsme aktuální otázky ohledně sportovního prostředí a činnosti Národní rady pro sport, jejímž jsem členem. Věřím, že spolupráce Autoklubu s ministerstvem bude i nadále pokračovat v pozitivním duchu.
Nemůžu se také nezmínit o skutečnosti, která je nepříjemná, a do předvolebního času určitě nepatří. Dozvěděl jsem se, že pan prezident Ječmínek začal rozdávat vybraným klubům předvolební dárečky. Tu 15 tisíc, tu 10 tisíc, tam dokonce 90 tisíc. Ovšem ne jen tak, ale výměnou za volební hlas nebo odvolání mé podpory. Naše kluby na to naštěstí nedají, nenechají se koupit, ale nemusím vám psát, jak moc mě tahle podpásová taktika mrzí. Budu tuhle nefér kampaň sledovat a podám vám brzy konkrétní informace.
Nemusím asi zmiňovat, že tyto finanční dárečky nejsou ze soukromých prostředků, ale z našich společných peněz z účtu Autoklubu.
Srdečně všechny zdravím a těším se na setkání na dalších krajských konferencích.
Honza Šťovíček
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.