Díky štědrosti partnerů a aktérů hokejového klání jezdců rally, mohli pořadatelé VIII. Home Credit Rally Ice Tour předat uplynulou sobotu v podvečer z rukou primátora města Zlína MUDr. Miroslava Adámka, ředitele Barum Czech Rally Zlín Miloslava Regnera a sportovní legendy zlínského kraje Petra Čajánka historicky nejvyšší dar v hodnotě 85 tisíc korun třem handicapovaným dětem Anně Marcaníkové, Lukáši Podolanovi a Dominiku Kráčalovi.
Rozdělené peníze jim mají pomoci alespoň částečně zkvalitnit jejich život. "Darovanou částku použijeme na nákup speciálního sportovního invalidního vozíku, který má Aničce pomoci ke zlepšení podmínek při tréninku vrhu diskem a koulí , jemuž se závodně věnuje," objasnila, jak s darem od pořadatelů naloží maminka nadějné atletky Anny. Rodiče čtrnáctiletého Lukáše Podolana mají již také jasno, k čemu dar využijí. "Konečně se nám podaří Lukáškovi pořídit speciální vozík určený na lyžování, který si vyzkoušel minulý rok v zimě a hodně si jej oblíbil. Chtěli bychom tedy hráčům i organizátorům poděkovat za možnost splnění Lukáškova snu," byla po předání daru šťastná jeho maminka. Příspěvek 15 tisíc korun má pak pomoci Dominikovi k financování speciálního rehabilitačního cvičení Complex therapy, které jak je u nás bohužel zvykem nehradí žádná ze zdravotních pojišťoven. Radost měl ale Dominik coby velký fanda hokeje i z podepsaného dresu všemi hráči extraligové Mladé Boleslavi, jenž mu předali zástupci týmu Čech.
Akci kromě jezdců rally a osobností šoubyznysu podpořili také hokejisté extraligového PSG Zlín, kteří předali dětem z dětského domova ve Vizovicích připravené dárky a v průběhu první třetiny se pak fanouškům pilně podepisovali. Pořadatelé ještě jedné z paní vychovatelek dětského domova předali novou televizi, která dětem udělala obrovskou radost. "Jsem rád, že akci podporují i kluci hokejisti," hlásal domácí rallyeový multišampion Roman Kresta. "Co má člověk dělat, když přestane závodit? Fotbálku už jsem se nahrával docela dost, tak to teď zkouším raději na ledě," pravil s úsměvem na tváři bývalý tovární pilot Škody a Fordu. "Hlavně je super, že dokážeme udělat někomu i radost a pomáhat ku prospěchu dobré věci," těší dnes už bývalého soutěžáka.
Po úvodním předání darů přišlo na řadu slavnostní vhazování, ze kterého se tentokráte díky sněhové kalamitě bohužel musel na poslední chvíli omluvil pořadatelům pravidelný účastník Billy Latif. Jeho role se tedy s vervou zhostil herec Lukáš Langmajer, jenž vhodil po důkladném očištění ledu svou rukavicí, kotouč mezi hole Romana Kresty a Josefa Petáka. "Dělám to sice poprvé, ale o to více si takové vhazování užívám," hlásil přihlížejícím divákům do mikrofonu populární herec a závodník v jedné osobě. Poté ještě Lukáš vylosoval několik výherců cen v tombole a ve druhé přestávce se pak fanouškům ochotně podepisoval i se svými hereckými kolegy Davidem Suchařípou a Janem Révaiem. "Jsem zde sice poprvé, ovšem atmosféru zápasu si náramně užívám. Je super, když se sejde dobrá parta a podobnou akcí podpoří dobrou věc," těšilo herce, který má s akcemi podobného rázu zkušenost například z týmu osobností HC Olymp vedeného Martinem Dejdarem.
Přibližně tisícovka přihlížejících diváků si ale kromě hokeje mohla užít třeba dvou rally trenažérů zlínského SRS týmu v podobě Škody 130 RS a MG Metro 6R4 , u kterých bylo neustále narváno. Někteří z diváků se také v přestávce popasovali na ledové ploše s úkolem trefit hokejovou branku fotbalovým míčem. "V této dovednostní soutěži se nejlépe vedlo panu Liborovi, který ze tří pokusů trefil bránu hned dvakrát. Hlavní cenu z tomboly, svezení v závodním voze v rámci zážitkového programu při nadcházejícím ročníku Barum Czech Rally Zlín si pak odnesla paní Pavlína ze Zlína," upřesnil jeden z organizátorů Roman Konečný.
I když výsledek zápasu nebyl vůbec podstatný, hrálo se chvílemi ve velmi slušném tempu a padalo i spoustu branek. Zápas nakonec vyšel lépe domácímu týmu Moravy, když i díky smolně nastřelené tyčce Jiřím Bryndou v posledních vteřinách, zůstal na ukazateli skóre svítit výsledek 11:10 právě ve prospěch hráčů týmu v modrých dresech. Jirka Brynda tak byl po zásluze označen smolařem zápasu a jako náplast na neproměněnou šanci, která by znamenala plichtu mezi oběma týmy dostal od pořadatelů darem lahvinku tradičního valašského moku.
"Jsme rádi, že jsme opět pomohli dobré věci, navíc předávaná částka se oproti loňsku posunula zase o něco výše. Chci tedy touto cestou poděkovat partnerům a všem, kteří se zde dnes sešli. Bez jejich podpory by jistě nebylo možné takovouhle akci uspořádat," ví moc dobře hlavní organizátor Home Credit Rally Ice Tour Vladimír Barvík. Zároveň ale věří, že se na ledě zlínského zimního stadionu ve stejném čase všichni setkají zase za rok.
Morava – Čechy 11:10 (6:3, 2:4, 3:3).Branky: M. Kouřil 4, Jan Hejtmánek 2, Jelínek, Kresta, Chytka, J. Houšť, Firla – Pochop 3, A. Hůla 1, Vojtěch, R. Hůla, Gavlák, Revai, Prokop, Stejskal.
Rozhodčí: David Knap. Bez vyloučení. Diváci: 975
Sestavy : MORAVA: Vopatřil, Kašpárek – Večerka, Řeháček, Šivic, Kouřil, J. Houšť, Navrátil, Sil. Mikulaštík, Horáček – Jelínek, Hejtmánek, Kresta – Kučera, Sovják, Pospíšilík – Mechl, Tureček, Chytka – Firla, Jakeš, Norek. Trenér: Miloslav Regner.
ČECHY: Jirsa – Střeska, J. Brynda, Suchařípa, Stejskal sen., Matějka, Grafek, Uhel, Černohorský – A. Hůla, P. Brynda, Ernst – Š. Vojtěch, R. Hůla, Pochop – Gavlák, Revai, Prokop – Stejskal jr., Peták, Dunovský – Trněný. Trenér: Lukáš Langmajer.
Video z akce připravil Honza Pospíšil zde : https://www.youtube.com/watch?v=MRL7ghv75fk
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.