Mini prodlužuje svoje angažmá na Dakaru až do roku 2017

Holowczyc, Krzysztof - Fortin, Jean-Marc
Holowczyc, Krzysztof - Fortin, Jean-Marc, foto: X-raid
iM2 14. prosince 2014 15:17
Sdílej:

Mini bude v plné síle na Dakaru ještě několik dalších let. Tato britská značka oznámila prodloužení své účasti až do roku 2017.

Vozy značky Mini budu hrát i v budoucnu signifikantní roli při Rally Dakar. V úterý oznámil viceprezident Mini, Jochen Goller, prodloužení angažmá této německým BMW vlastněné značky o další dva roky, tedy až do roku 2017. V rámci tiskové konference uspořádané v BMW Museu Goller řekl: "Rally Dakar je ultimativní výzvou pro jezdce a týmy a tím také jedna z nejvíce fascinujících motorsportovních akcí na světě. Mini se této velkolepé výzvy v minulých letech účastnilo s velkým úspěchem. 

Dakar značce Mini nabízí jedinečnou příležitost se celosvětově potkat s fanoušky Dakaru a lidmi, kteří si sport na fascinujících místech po celém světě užívají a kterým jde o více než jen výsledky. Tyto strategické důvody, naše vůle a neustálé se zlepšování nám společně s naším strategickým partnerem v motorsportu, společností X-Raid, daly popud k rozhodnutí o prodloužení našeho angažmá až do roku 2017. 

Se třemi vítězstvími na Dakaru v řadě mezi lety 2012 a 2014 hrálo Mini důležitou roli v historii tohoto výjimečné maratonu. Na uplynulých třech ročnících Dakaru Mini díky své rychlosti, která je základem, spolehlivosti a agilitě dokázalo, že je speciálem, který musí ostatní porazit. Naším cílem pro Dakar 2015 je získat opět vynikající týmový výsledek, jak se nám to povedlo už v roce 2014."

Strategické partnerství mezi Mini a německým týmem X-Raid funguje už od roku 2010. V následujícím roce tento tým nasadil vozy MINI ALL4, které jsou postaveny na základě sériového modelu MINI John Cooper Works Countryman, poprvé na Dakaru. První vítězství přišlo v roce 2012, tehdy se radoval rekordman, Stéphane Peterhansel. Další pak následovaly v letech 2013 (opět Peterhansel) a 2014 (Joan 'Nani' Roma). Letos také X-Raid získal velice silný celkový výsledek, když jeho vozy obsadily kompletně stupně vítězů a v TOP10 jich bylo hned 7.

Jezdeckou sestavu na letošní rok tým Mini už oznámil. A jak se na závod těší obhájce loňského vítězství, Nani Roma? "Rally Dakar je těžká a ve startovní listině jsou někteří noví a silní konkurenti. Ale Mini a X-Raid jsou velmi zkušení a v MINI ALL4 máme na startu velmi rychlé a spolehlivé auto. Je bez debaty, že můžeme opět vyhrát a je jedno, kdo jsou naši konkurenti."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.