Mini bude v plné síle na Dakaru ještě několik dalších let. Tato britská značka oznámila prodloužení své účasti až do roku 2017.
Vozy značky Mini budu hrát i v budoucnu signifikantní roli při Rally Dakar. V úterý oznámil viceprezident Mini, Jochen Goller, prodloužení angažmá této německým BMW vlastněné značky o další dva roky, tedy až do roku 2017. V rámci tiskové konference uspořádané v BMW Museu Goller řekl: "Rally Dakar je ultimativní výzvou pro jezdce a týmy a tím také jedna z nejvíce fascinujících motorsportovních akcí na světě. Mini se této velkolepé výzvy v minulých letech účastnilo s velkým úspěchem.
Dakar značce Mini nabízí jedinečnou příležitost se celosvětově potkat s fanoušky Dakaru a lidmi, kteří si sport na fascinujících místech po celém světě užívají a kterým jde o více než jen výsledky. Tyto strategické důvody, naše vůle a neustálé se zlepšování nám společně s naším strategickým partnerem v motorsportu, společností X-Raid, daly popud k rozhodnutí o prodloužení našeho angažmá až do roku 2017.
Se třemi vítězstvími na Dakaru v řadě mezi lety 2012 a 2014 hrálo Mini důležitou roli v historii tohoto výjimečné maratonu. Na uplynulých třech ročnících Dakaru Mini díky své rychlosti, která je základem, spolehlivosti a agilitě dokázalo, že je speciálem, který musí ostatní porazit. Naším cílem pro Dakar 2015 je získat opět vynikající týmový výsledek, jak se nám to povedlo už v roce 2014."
Strategické partnerství mezi Mini a německým týmem X-Raid funguje už od roku 2010. V následujícím roce tento tým nasadil vozy MINI ALL4, které jsou postaveny na základě sériového modelu MINI John Cooper Works Countryman, poprvé na Dakaru. První vítězství přišlo v roce 2012, tehdy se radoval rekordman, Stéphane Peterhansel. Další pak následovaly v letech 2013 (opět Peterhansel) a 2014 (Joan 'Nani' Roma). Letos také X-Raid získal velice silný celkový výsledek, když jeho vozy obsadily kompletně stupně vítězů a v TOP10 jich bylo hned 7.
Jezdeckou sestavu na letošní rok tým Mini už oznámil. A jak se na závod těší obhájce loňského vítězství, Nani Roma? "Rally Dakar je těžká a ve startovní listině jsou někteří noví a silní konkurenti. Ale Mini a X-Raid jsou velmi zkušení a v MINI ALL4 máme na startu velmi rychlé a spolehlivé auto. Je bez debaty, že můžeme opět vyhrát a je jedno, kdo jsou naši konkurenti."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?