Mini bude v plné síle na Dakaru ještě několik dalších let. Tato britská značka oznámila prodloužení své účasti až do roku 2017.
Vozy značky Mini budu hrát i v budoucnu signifikantní roli při Rally Dakar. V úterý oznámil viceprezident Mini, Jochen Goller, prodloužení angažmá této německým BMW vlastněné značky o další dva roky, tedy až do roku 2017. V rámci tiskové konference uspořádané v BMW Museu Goller řekl: "Rally Dakar je ultimativní výzvou pro jezdce a týmy a tím také jedna z nejvíce fascinujících motorsportovních akcí na světě. Mini se této velkolepé výzvy v minulých letech účastnilo s velkým úspěchem.
Dakar značce Mini nabízí jedinečnou příležitost se celosvětově potkat s fanoušky Dakaru a lidmi, kteří si sport na fascinujících místech po celém světě užívají a kterým jde o více než jen výsledky. Tyto strategické důvody, naše vůle a neustálé se zlepšování nám společně s naším strategickým partnerem v motorsportu, společností X-Raid, daly popud k rozhodnutí o prodloužení našeho angažmá až do roku 2017.
Se třemi vítězstvími na Dakaru v řadě mezi lety 2012 a 2014 hrálo Mini důležitou roli v historii tohoto výjimečné maratonu. Na uplynulých třech ročnících Dakaru Mini díky své rychlosti, která je základem, spolehlivosti a agilitě dokázalo, že je speciálem, který musí ostatní porazit. Naším cílem pro Dakar 2015 je získat opět vynikající týmový výsledek, jak se nám to povedlo už v roce 2014."
Strategické partnerství mezi Mini a německým týmem X-Raid funguje už od roku 2010. V následujícím roce tento tým nasadil vozy MINI ALL4, které jsou postaveny na základě sériového modelu MINI John Cooper Works Countryman, poprvé na Dakaru. První vítězství přišlo v roce 2012, tehdy se radoval rekordman, Stéphane Peterhansel. Další pak následovaly v letech 2013 (opět Peterhansel) a 2014 (Joan 'Nani' Roma). Letos také X-Raid získal velice silný celkový výsledek, když jeho vozy obsadily kompletně stupně vítězů a v TOP10 jich bylo hned 7.
Jezdeckou sestavu na letošní rok tým Mini už oznámil. A jak se na závod těší obhájce loňského vítězství, Nani Roma? "Rally Dakar je těžká a ve startovní listině jsou někteří noví a silní konkurenti. Ale Mini a X-Raid jsou velmi zkušení a v MINI ALL4 máme na startu velmi rychlé a spolehlivé auto. Je bez debaty, že můžeme opět vyhrát a je jedno, kdo jsou naši konkurenti."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.