V pátek 21. 11. byl ve francouzském přístavu Le Havre po absolvování technických přejímek odevzdán závodní speciál Tatra Buggyra Racing týmu Tatra 815 Buggyra k nalodění a oceánské dopravě z Evropy do Jižní Ameriky na 37. ročník Rallye Dakar.
O tři dny později, v pondělí 24. 11., proběhlo samotné nalodění už přímo pracovníky lodní přepravy. Závodní speciál nyní čeká 21 dnů dlouhá cesta, k vyzvednutí v cíli bude až 30. a 31. prosince.
„Do Le Havre směřuje veškerá evropská závodní i doprovodná technika. Na lodi MV Grande Amburgo popluje celkem přes 700 vozů. Nalodění proběhne už přímo pracovníky lodní přepravy, takže naši mechanici museli nechat v autě manuál k nastartování kamionu, který jsme v pátek opustili v celní zóně,“ říká Milan Bydžovský z Tatra Buggyra Racing. Jak závodní Tatra 815 Buggyra se závodním číslem 506 a přezdívkou „Fat Boy“, tak také doprovodná technika - Tatra 815, obytný vůz a jeden offroad speciál - jsou po celou dobu přepravy v pojízdném stavu.
Automobilka TATRA TRUCKS zkouší také na tomto závodním speciálu nové komponenty: přední nápravu, přídavný převod a některé komponenty řízení. „Pokud se osvědčí, budou využity v sériové produkci automobilky,“ doplňuje technický ředitel TATRA TRUCKS Radek Smolka. Testování komponentů i celých agregátů v náročných dálkových soutěžích, jako je např. Rallye Dakar, má v kopřivnické automobilce dlouholetou tradici a poznatky jsou pravidelně implementovány v sériové výrobě i ve vývoji zákaznických speciálů.
Tatra Buggyra Racing je na základě vítězství ve výběrovém řízení, které proběhlo v březnu tohoto roku, jediným oficiálním podporovaným týmem TATRA TRUCKS. Při podpoře závodních týmů nejsou pro TATRA TRUCKS rozhodující slavná jména či rychlé časy, ale dlouhodobý potenciál i vize celého týmu. Kromě kvality závodníků a managementu Tatra hledala tým s největší motivací se postupně zlepšovat, což přesně koresponduje s její podnikatelskou filozofií.
Sedmatřicátý ročník Rallye Dakar bude zahájen 3. ledna 2015 slavnostním startem v Buenos Aires a ukončen o 14 dní později ve stejném městě. Na soutěžní posádky čeká přes 9.000 kilometrů, přesnou trasu a seznam přihlášených posádek zveřejnil organizátor na tiskové konferenci v Paříži teprve 19. listopadu. Průběžné informace ze závodu budou zveřejňovány na stránkách www.buggyra.com a www.tatra.cz.
O TATRA TRUCKS a.s.
Akciová společnost TATRA TRUCKS vlastní světoznámou kopřivnickou automobilku od března 2013, kdy získala podnik v dražbě kvůli nesplácení dluhů bývalým vlastníkem TATRA a.s. Novým vlastníkům (čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera) a jejich klíčovým manažerům (předseda představenstva Petr Rusek odpovědný za obchod a místopředseda představenstva Radek Strouhal odpovědný za finance) se podařilo v první polovině roku 2013 obnovit výrobu a získat zpět elementární důvěru bank i subdodavatelů.
K 1. říjnu 2013 nastoupil do funkce generálního ředitele TATRA TRUCKS a.s. zkušený krizový manažer Petr Karásek, který předtím společně s dalšími odborníky připravil strategii stabilizace a dalšího rozvoje podniku. Pod jeho vedením ve společnosti TATRA TRUCKS a.s. úspěšně probíhá schválený plán restrukturalizace, v rámci které již společnost zeštíhlila o cca 120 pracovních pozic. Aktuálně zaměstnává přibližně 850 kmenových zaměstnanců v mateřské společnosti a necelých 500 ve dvou dceřiných společnostech zaměřených zejména na slévárenství a kovárenství.
Tržby TATRA TRUCKS a.s. za rok 2013 byly ve výši 2,6 mld. Kč. Výsledky jsou součtem za činnost společností Tatra a.s. v období do exekuce a současné společnosti TATRA TRUCKS a.s., která převzala aktivity společnosti Tatra a.s. v rámci exekuce 15. 3. 2013. V roce 2013 se TATRA TRUCKS a.s. podařilo vyrobit 763 kompletních vozidel (nejvíce od roku 2008) a prodala 722 vozidel. Pro rok 2014 plánuje společnost vyrobit a prodat 840 vozidel.
Tiskový servis TATRA TRUCKS a.s.
Andrej Čírtek
Tiskový mluvčí TATRA TRUCKS a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.