Závodní speciál Tatra byl naloděn k přepravě na Rallye Dakar

Rally Dakar
Rally Dakar, foto: www.buggyra.com
Tomáš Urban 27. listopadu 2014 20:54
Sdílej:

V pátek 21. 11. byl ve francouzském přístavu Le Havre po absolvování technických přejímek odevzdán závodní speciál Tatra Buggyra Racing týmu Tatra 815 Buggyra k nalodění a oceánské dopravě z Evropy do Jižní Ameriky na 37. ročník Rallye Dakar.

O tři dny později, v pondělí 24. 11., proběhlo samotné nalodění už přímo pracovníky lodní přepravy. Závodní speciál nyní čeká 21 dnů dlouhá cesta, k vyzvednutí v cíli bude až 30. a 31. prosince. 

„Do Le Havre směřuje veškerá evropská závodní i doprovodná technika. Na lodi MV Grande Amburgo popluje celkem přes 700 vozů. Nalodění proběhne už přímo pracovníky lodní přepravy, takže naši mechanici museli nechat v autě manuál k nastartování kamionu, který jsme v pátek opustili v celní zóně,“ říká Milan Bydžovský z Tatra Buggyra Racing. Jak závodní Tatra 815 Buggyra se závodním číslem 506 a přezdívkou „Fat Boy“, tak také doprovodná technika - Tatra 815, obytný vůz a jeden offroad speciál -  jsou po celou dobu přepravy v pojízdném stavu. 

Automobilka TATRA TRUCKS zkouší také na tomto závodním speciálu nové komponenty: přední nápravu, přídavný převod a některé komponenty řízení. „Pokud se osvědčí, budou využity v sériové produkci automobilky,“ doplňuje technický ředitel TATRA TRUCKS Radek Smolka. Testování komponentů i celých agregátů v náročných dálkových soutěžích, jako je např. Rallye Dakar, má v kopřivnické automobilce dlouholetou tradici a poznatky jsou pravidelně implementovány v sériové výrobě i ve vývoji zákaznických speciálů.

Tatra Buggyra Racing je na základě vítězství ve výběrovém řízení, které proběhlo v březnu tohoto roku, jediným oficiálním podporovaným týmem TATRA TRUCKS. Při podpoře závodních týmů nejsou pro TATRA TRUCKS rozhodující slavná jména či rychlé časy, ale dlouhodobý potenciál i vize celého týmu. Kromě kvality závodníků a managementu Tatra hledala tým s největší motivací se postupně zlepšovat, což přesně koresponduje s její podnikatelskou filozofií. 

Sedmatřicátý ročník Rallye Dakar bude zahájen 3. ledna 2015 slavnostním startem v Buenos Aires a ukončen o 14 dní později ve stejném městě. Na soutěžní posádky čeká přes 9.000 kilometrů, přesnou trasu a seznam přihlášených posádek zveřejnil organizátor na tiskové konferenci v Paříži teprve 19. listopadu. Průběžné informace ze závodu budou zveřejňovány na stránkách www.buggyra.com a www.tatra.cz.

 

O TATRA TRUCKS a.s.

 

Akciová společnost TATRA TRUCKS vlastní světoznámou kopřivnickou automobilku od března 2013, kdy získala podnik v dražbě kvůli nesplácení dluhů bývalým vlastníkem TATRA a.s. Novým vlastníkům (čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera) a jejich klíčovým manažerům (předseda představenstva Petr Rusek odpovědný za obchod a místopředseda představenstva Radek Strouhal odpovědný za finance) se podařilo v první polovině roku 2013 obnovit výrobu a získat zpět elementární důvěru bank i subdodavatelů.  

K 1. říjnu 2013 nastoupil do funkce generálního ředitele TATRA TRUCKS a.s. zkušený krizový manažer Petr Karásek, který předtím společně s dalšími odborníky připravil strategii stabilizace a dalšího rozvoje podniku. Pod jeho vedením ve společnosti TATRA TRUCKS a.s. úspěšně probíhá schválený plán restrukturalizace, v rámci které již společnost zeštíhlila o cca 120 pracovních pozic. Aktuálně zaměstnává přibližně 850 kmenových zaměstnanců v mateřské společnosti a necelých 500 ve dvou dceřiných společnostech zaměřených zejména na slévárenství a kovárenství.

Tržby TATRA TRUCKS a.s. za rok 2013 byly ve výši 2,6 mld. Kč. Výsledky jsou součtem za činnost společností Tatra a.s. v období do exekuce a současné společnosti TATRA TRUCKS a.s., která převzala aktivity společnosti Tatra a.s. v rámci exekuce 15. 3. 2013.  V roce 2013 se TATRA TRUCKS a.s. podařilo vyrobit 763 kompletních vozidel (nejvíce od roku 2008) a prodala 722 vozidel. Pro rok 2014 plánuje společnost vyrobit a prodat 840 vozidel.

 

Tiskový servis TATRA TRUCKS a.s.

 

Andrej Čírtek

Tiskový mluvčí TATRA TRUCKS a.s.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.