Německý tým X-Raid, který stojí za vývojem a nasazováním vozů Mini do pouštních soutěží, letos do Jižní Ameriky přijede s devíti speciály Mini. Hlavními hvězdami týmu budou Nani Roma a Nasser Al-Attiyah.
Do startu soutěže již zbývá jen zhruba měsíc a půl. Německý tým X-Raid oznámil svoji sestavu pro nadcházející soutěž. Na startu uvidíme celkem 9 vozu Mini All4 Racing. Čtyři vozy pojedou v továrním týmu, zbytek je určen pro soukromníky.
V čele týmu bude stát posáka Joan "Nani" Roma/Michel Perin (loňští vítězové soutěže), jejich kolegové jsou Orlando Terranova/Bernardo "Ronnie" Graue, Krzysztof Holowczyc/Xavier Panseri a Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel (vítěz Dakaru 2011, letos s novým spolujezdcem). Tým Mini má na svém kontě v posledních třech letech tři vítězství.
Čtvrté vítězství v řadu pro Mini?
"Dakar má extrémně těžké tratě a soutěžit v těchto podmínkách je velká výzva jak pro jezdce, týmy i vozy. Pro všechny fanoušky vytrvalostních soutěží jde o vrchol roku. I přes sebelepší přípravu jde o neskutečné dobrodružství. S ohledem na tyto skutečnosti jsme si zvolili jako strategického partnera pro tuto soutěž tým X-Raid, který je velmi profesionální a má velké zkušenosti," říká Jochen Goller z Mini.
Mini spoléhá na Dakaru na tým X-Raid
"To samé platí o vozu Mini All4 Racing, které svými třemi vítězstvími dokázalo svoji extratřídu. Mini je ztělesněním výdrže, výkonnosti, spolehlivosti, agility a úspěchu. Mimo to nabízí Dakar díky své obrovské sledovanosti po celém světě skvělou příležitost rozšířit povědomí o značce Mini," pokračuje Goller. Soutěž startuje v Argentině, jede přes Chile a Bolivii zpět do Argentiny, na účastníky čeká přes 9 000 kilometrů.
Prohlášení jezdců
Joan "Nani" Roma by chtěl v letošním roce obhájit vítězství z loňského roku, jeho vůz bude v zeleno černých barvách: "Pro mě bylo velmi speciální vyhrát Dakar 2014. Moje první vítězství na Dakaru přišlo přesně před 10 lety [na motorce]. Mini All4 Racing bylo od startu velmi silné - přesně tak jak ho známe, spolehlivé, dobře ovladatelné a rychlé. Mini sehrálo rozhodující roli při mém vítězství. Teď už se nemohu dočkat, až vyrazíme se stejným vozem za obhajobou titulu v roce 2015."
Orlando Terranova byl v roce 2014 pátý, letos pojede v černo červené kombinaci: "Mým cílem je samozřejmě Dakar vyhrát, ale také bych chtěl být první vítězem Dakaru, který bude mít méně než 40 let. Dakar je velká výzva, ale Mini je dost silné. Proto věřím, že mohu svého cíle dosáhnout."
Krzysztof Holowczyc pojede s čeno-modrým autem: "Dám do toho vše, abych dojel na podium. Trať je těžší než v roce 2014. Proto půjde o novou výzvu, na kterou se již těším."
Holowczyc na trati Dakaru 2012 s Mini
Nasser Al-Attiyah bude startovat s podporou Red Bullu, Katařan oproti loňsku navíc letos stihne s vozem i nějaké testy, což vnímá jako velké plus: "Velmi mě těší, že budu opět na startu s Mini. Dakar je pro všechny účasníky velkou výzvou. Je skvělé jet s takto konkurenceschopným vozem i týmem. Mini All4 Racing je opravdu vítězný vůz.
Jezdci jedoucí s Mini Rally Dakar 2015:
Monster-Energy-Rally-Raid-Team#300 Joan "Nani" Roma/Michel Perin#301 Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel#305 Orlando Terranova/Bernardo "Ronnie" Graue#306 Krzysztof Holowczyc/Xavier Panseri
Zákazníci X-raid-Mini-All4-Racing#310 Vladimir Vasiljev/Konstantin Zhiltsov#314 Erik van Loon/Wouter Rosegaar#319 Boris Garafulic/Filipe Palmeiro#329 Aidin Rakhimbajev/Anton Nikolajev#334 Stephan Schott/Holm Schmidt
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?