Mini na Dakaru s Romou, Al-Attiyahem, Holowczycem a Terranovou

Roma, Nani - Perin, Michel
Roma, Nani - Perin, Michel, foto: X-raid
iM2 21. listopadu 2014 10:58
Sdílej:

Německý tým X-Raid, který stojí za vývojem a nasazováním vozů Mini do pouštních soutěží, letos do Jižní Ameriky přijede s devíti speciály Mini. Hlavními hvězdami týmu budou Nani Roma a Nasser Al-Attiyah.

Do startu soutěže již zbývá jen zhruba měsíc a půl. Německý tým X-Raid oznámil svoji sestavu pro nadcházející soutěž. Na startu uvidíme celkem 9 vozu Mini All4 Racing. Čtyři vozy pojedou v továrním týmu, zbytek je určen pro soukromníky.

V čele týmu bude stát posáka Joan "Nani" Roma/Michel Perin (loňští vítězové soutěže), jejich kolegové jsou Orlando Terranova/Bernardo "Ronnie" Graue, Krzysztof Holowczyc/Xavier Panseri a Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel (vítěz Dakaru 2011, letos s novým spolujezdcem). Tým Mini má na svém kontě v posledních třech letech tři vítězství. 

Čtvrté vítězství v řadu pro Mini?

"Dakar má extrémně těžké tratě a soutěžit v těchto podmínkách je velká výzva jak pro jezdce, týmy i vozy. Pro všechny fanoušky vytrvalostních soutěží jde o vrchol roku. I přes sebelepší přípravu jde o neskutečné dobrodružství. S ohledem na tyto skutečnosti jsme si zvolili jako strategického partnera pro tuto soutěž tým X-Raid, který je velmi profesionální a má velké zkušenosti," říká Jochen Goller z Mini.

Mini spoléhá na Dakaru na tým X-Raid

"To samé platí o vozu Mini All4 Racing, které svými třemi vítězstvími dokázalo svoji extratřídu. Mini je ztělesněním výdrže, výkonnosti, spolehlivosti, agility a úspěchu. Mimo to nabízí Dakar díky své obrovské sledovanosti po celém světě skvělou příležitost rozšířit povědomí o značce Mini," pokračuje Goller. Soutěž startuje v Argentině, jede přes Chile a Bolivii zpět do Argentiny, na účastníky čeká přes 9 000 kilometrů.

Prohlášení jezdců

Joan "Nani" Roma by chtěl v letošním roce obhájit vítězství z loňského roku, jeho vůz bude v zeleno černých barvách: "Pro mě bylo velmi speciální vyhrát Dakar 2014. Moje první vítězství na Dakaru přišlo přesně před 10 lety [na motorce]. Mini All4 Racing bylo od startu velmi silné - přesně tak jak ho známe, spolehlivé, dobře ovladatelné a rychlé. Mini sehrálo rozhodující roli při mém vítězství. Teď už se nemohu dočkat, až vyrazíme se stejným vozem za obhajobou titulu v roce 2015."

Orlando Terranova byl v roce 2014 pátý, letos pojede v černo červené kombinaci: "Mým cílem je samozřejmě Dakar vyhrát, ale také bych chtěl být první vítězem Dakaru, který bude mít méně než 40 let. Dakar je velká výzva, ale Mini je dost silné. Proto věřím, že mohu svého cíle dosáhnout."

Krzysztof Holowczyc pojede s čeno-modrým autem: "Dám do toho vše, abych dojel na podium. Trať je těžší než v roce 2014. Proto půjde o novou výzvu, na kterou se již těším."

Holowczyc na trati Dakaru 2012 s Mini

Nasser Al-Attiyah bude startovat s podporou Red Bullu, Katařan oproti loňsku navíc letos stihne s vozem i nějaké testy, což vnímá jako velké plus: "Velmi mě těší, že budu opět na startu s Mini. Dakar je pro všechny účasníky velkou výzvou. Je skvělé jet s takto konkurenceschopným vozem i týmem. Mini All4 Racing je opravdu vítězný vůz. 

Jezdci jedoucí s Mini Rally Dakar 2015:

Monster-Energy-Rally-Raid-Team#300 Joan "Nani" Roma/Michel Perin#301 Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel#305 Orlando Terranova/Bernardo "Ronnie" Graue#306 Krzysztof Holowczyc/Xavier Panseri 

Zákazníci X-raid-Mini-All4-Racing#310 Vladimir Vasiljev/Konstantin Zhiltsov#314 Erik van Loon/Wouter Rosegaar#319 Boris Garafulic/Filipe Palmeiro#329 Aidin Rakhimbajev/Anton Nikolajev#334 Stephan Schott/Holm Schmidt

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.