Německý tým X-Raid, který stojí za vývojem a nasazováním vozů Mini do pouštních soutěží, letos do Jižní Ameriky přijede s devíti speciály Mini. Hlavními hvězdami týmu budou Nani Roma a Nasser Al-Attiyah.
Do startu soutěže již zbývá jen zhruba měsíc a půl. Německý tým X-Raid oznámil svoji sestavu pro nadcházející soutěž. Na startu uvidíme celkem 9 vozu Mini All4 Racing. Čtyři vozy pojedou v továrním týmu, zbytek je určen pro soukromníky.
V čele týmu bude stát posáka Joan "Nani" Roma/Michel Perin (loňští vítězové soutěže), jejich kolegové jsou Orlando Terranova/Bernardo "Ronnie" Graue, Krzysztof Holowczyc/Xavier Panseri a Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel (vítěz Dakaru 2011, letos s novým spolujezdcem). Tým Mini má na svém kontě v posledních třech letech tři vítězství.
Čtvrté vítězství v řadu pro Mini?
"Dakar má extrémně těžké tratě a soutěžit v těchto podmínkách je velká výzva jak pro jezdce, týmy i vozy. Pro všechny fanoušky vytrvalostních soutěží jde o vrchol roku. I přes sebelepší přípravu jde o neskutečné dobrodružství. S ohledem na tyto skutečnosti jsme si zvolili jako strategického partnera pro tuto soutěž tým X-Raid, který je velmi profesionální a má velké zkušenosti," říká Jochen Goller z Mini.
Mini spoléhá na Dakaru na tým X-Raid
"To samé platí o vozu Mini All4 Racing, které svými třemi vítězstvími dokázalo svoji extratřídu. Mini je ztělesněním výdrže, výkonnosti, spolehlivosti, agility a úspěchu. Mimo to nabízí Dakar díky své obrovské sledovanosti po celém světě skvělou příležitost rozšířit povědomí o značce Mini," pokračuje Goller. Soutěž startuje v Argentině, jede přes Chile a Bolivii zpět do Argentiny, na účastníky čeká přes 9 000 kilometrů.
Prohlášení jezdců
Joan "Nani" Roma by chtěl v letošním roce obhájit vítězství z loňského roku, jeho vůz bude v zeleno černých barvách: "Pro mě bylo velmi speciální vyhrát Dakar 2014. Moje první vítězství na Dakaru přišlo přesně před 10 lety [na motorce]. Mini All4 Racing bylo od startu velmi silné - přesně tak jak ho známe, spolehlivé, dobře ovladatelné a rychlé. Mini sehrálo rozhodující roli při mém vítězství. Teď už se nemohu dočkat, až vyrazíme se stejným vozem za obhajobou titulu v roce 2015."
Orlando Terranova byl v roce 2014 pátý, letos pojede v černo červené kombinaci: "Mým cílem je samozřejmě Dakar vyhrát, ale také bych chtěl být první vítězem Dakaru, který bude mít méně než 40 let. Dakar je velká výzva, ale Mini je dost silné. Proto věřím, že mohu svého cíle dosáhnout."
Krzysztof Holowczyc pojede s čeno-modrým autem: "Dám do toho vše, abych dojel na podium. Trať je těžší než v roce 2014. Proto půjde o novou výzvu, na kterou se již těším."
Holowczyc na trati Dakaru 2012 s Mini
Nasser Al-Attiyah bude startovat s podporou Red Bullu, Katařan oproti loňsku navíc letos stihne s vozem i nějaké testy, což vnímá jako velké plus: "Velmi mě těší, že budu opět na startu s Mini. Dakar je pro všechny účasníky velkou výzvou. Je skvělé jet s takto konkurenceschopným vozem i týmem. Mini All4 Racing je opravdu vítězný vůz.
Jezdci jedoucí s Mini Rally Dakar 2015:
Monster-Energy-Rally-Raid-Team#300 Joan "Nani" Roma/Michel Perin#301 Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel#305 Orlando Terranova/Bernardo "Ronnie" Graue#306 Krzysztof Holowczyc/Xavier Panseri
Zákazníci X-raid-Mini-All4-Racing#310 Vladimir Vasiljev/Konstantin Zhiltsov#314 Erik van Loon/Wouter Rosegaar#319 Boris Garafulic/Filipe Palmeiro#329 Aidin Rakhimbajev/Anton Nikolajev#334 Stephan Schott/Holm Schmidt
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.