Peugeot se vrací s továrním týmem ve složení Sainz/Despres na Dakar

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Peugeot
iM2 26. března 2014 21:00
Sdílej:

O čem se již delší dobu spekulovalo, je od dnešního dne oficiální. Peugeot se v roce 2015 postaví s továrním týmem na start legendární Rally Dakar.

Peugeot se vrací na Dakar. O tom se spekulovalo už delší dobu, dnes to ovšem samotný Peugeot přes krátké oficiální video potvrdil. Další detaily by měly být zveřejněny v nejbližších dnech. Například pořadatel Dakaru, společnost ASO, dnes rozesílala pozvánky novinářům na tiskovou konferenci do Paříže. 

Dle informací francouzských medií by se měl Peugeot na Dakar vrátit s buggy na bázi modelu 2008 s ponáněnou jednou nápravou. Zajímavé je také jezdecké složení, francouzské barvy budou totiž hájit Carlos Sainz a dosavadní motorkář, Cyril Despres, který je ovšem pětinásobným vítězem Dakaru. Francouz tak následuje kroky dalších původně motorkářů Stéphana Peterhansela a Joana "Naniho" Romu a stěhuje se tak do kategorie automobilů.

Potvrzeno také bylo, že partnery týmu budou společnosti Total a Red Bull. My jen můžeme dodat, že mají u Peugeotu na co navazovat, vzpomeňme na dřívější úspěchy modelů 205 T16 a 405 T16. Projekt Peugeotu v dálkových soutěžích s vozem 2008 DKR by měl být dlouhodobý a tovární tým by se měl prezentovat i na jiných vytrvalostních soutěžích. 

Civilní verze Peugeotu 2008

Jen připomeňme, že v červnu 2013 Peugeot Sport demonstroval svoje schopnosti, když se Sébastienem Loebem za volantem jejich speciálu Peugeot 208 T16 Pikes Peak vyhrál slavný americký závod do vrchu. "Vítězství na Pikes Peaku 2013 urovnalo naší cestu. Byl to opravdu speciální moment, který jasně ukázal, čeho je Peugeot společně s Totalem a Red Bullem schopný," řekl Maxime Picat, obchodní ředitel Peugeotu. 

"Také pro Dakar 2015 jsme si stanovili vysoké cíle," pokračuje Picat a dodává, že by s 2008 DKR mohli bojovat o vítězství hned od začátku programu. "I když je naše strategie postavena dlouhodobě, tak jako tomu bylo i u projektu Pikes Peak, tak bychom chtěli být připraveni už v příštím roce. Je nám jasné, že Dakar je hodně těžkou rally, nicméně naším cílem je vyhrát už první ročník v roce 2015."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.