O čem se již delší dobu spekulovalo, je od dnešního dne oficiální. Peugeot se v roce 2015 postaví s továrním týmem na start legendární Rally Dakar.
Peugeot se vrací na Dakar. O tom se spekulovalo už delší dobu, dnes to ovšem samotný Peugeot přes krátké oficiální video potvrdil. Další detaily by měly být zveřejněny v nejbližších dnech. Například pořadatel Dakaru, společnost ASO, dnes rozesílala pozvánky novinářům na tiskovou konferenci do Paříže.
Dle informací francouzských medií by se měl Peugeot na Dakar vrátit s buggy na bázi modelu 2008 s ponáněnou jednou nápravou. Zajímavé je také jezdecké složení, francouzské barvy budou totiž hájit Carlos Sainz a dosavadní motorkář, Cyril Despres, který je ovšem pětinásobným vítězem Dakaru. Francouz tak následuje kroky dalších původně motorkářů Stéphana Peterhansela a Joana "Naniho" Romu a stěhuje se tak do kategorie automobilů.
Potvrzeno také bylo, že partnery týmu budou společnosti Total a Red Bull. My jen můžeme dodat, že mají u Peugeotu na co navazovat, vzpomeňme na dřívější úspěchy modelů 205 T16 a 405 T16. Projekt Peugeotu v dálkových soutěžích s vozem 2008 DKR by měl být dlouhodobý a tovární tým by se měl prezentovat i na jiných vytrvalostních soutěžích.
Civilní verze Peugeotu 2008
Jen připomeňme, že v červnu 2013 Peugeot Sport demonstroval svoje schopnosti, když se Sébastienem Loebem za volantem jejich speciálu Peugeot 208 T16 Pikes Peak vyhrál slavný americký závod do vrchu. "Vítězství na Pikes Peaku 2013 urovnalo naší cestu. Byl to opravdu speciální moment, který jasně ukázal, čeho je Peugeot společně s Totalem a Red Bullem schopný," řekl Maxime Picat, obchodní ředitel Peugeotu.
"Také pro Dakar 2015 jsme si stanovili vysoké cíle," pokračuje Picat a dodává, že by s 2008 DKR mohli bojovat o vítězství hned od začátku programu. "I když je naše strategie postavena dlouhodobě, tak jako tomu bylo i u projektu Pikes Peak, tak bychom chtěli být připraveni už v příštím roce. Je nám jasné, že Dakar je hodně těžkou rally, nicméně naším cílem je vyhrát už první ročník v roce 2015."
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.