O čem se již delší dobu spekulovalo, je od dnešního dne oficiální. Peugeot se v roce 2015 postaví s továrním týmem na start legendární Rally Dakar.
Peugeot se vrací na Dakar. O tom se spekulovalo už delší dobu, dnes to ovšem samotný Peugeot přes krátké oficiální video potvrdil. Další detaily by měly být zveřejněny v nejbližších dnech. Například pořadatel Dakaru, společnost ASO, dnes rozesílala pozvánky novinářům na tiskovou konferenci do Paříže.
Dle informací francouzských medií by se měl Peugeot na Dakar vrátit s buggy na bázi modelu 2008 s ponáněnou jednou nápravou. Zajímavé je také jezdecké složení, francouzské barvy budou totiž hájit Carlos Sainz a dosavadní motorkář, Cyril Despres, který je ovšem pětinásobným vítězem Dakaru. Francouz tak následuje kroky dalších původně motorkářů Stéphana Peterhansela a Joana "Naniho" Romu a stěhuje se tak do kategorie automobilů.
Potvrzeno také bylo, že partnery týmu budou společnosti Total a Red Bull. My jen můžeme dodat, že mají u Peugeotu na co navazovat, vzpomeňme na dřívější úspěchy modelů 205 T16 a 405 T16. Projekt Peugeotu v dálkových soutěžích s vozem 2008 DKR by měl být dlouhodobý a tovární tým by se měl prezentovat i na jiných vytrvalostních soutěžích.
Civilní verze Peugeotu 2008
Jen připomeňme, že v červnu 2013 Peugeot Sport demonstroval svoje schopnosti, když se Sébastienem Loebem za volantem jejich speciálu Peugeot 208 T16 Pikes Peak vyhrál slavný americký závod do vrchu. "Vítězství na Pikes Peaku 2013 urovnalo naší cestu. Byl to opravdu speciální moment, který jasně ukázal, čeho je Peugeot společně s Totalem a Red Bullem schopný," řekl Maxime Picat, obchodní ředitel Peugeotu.
"Také pro Dakar 2015 jsme si stanovili vysoké cíle," pokračuje Picat a dodává, že by s 2008 DKR mohli bojovat o vítězství hned od začátku programu. "I když je naše strategie postavena dlouhodobě, tak jako tomu bylo i u projektu Pikes Peak, tak bychom chtěli být připraveni už v příštím roce. Je nám jasné, že Dakar je hodně těžkou rally, nicméně naším cílem je vyhrát už první ročník v roce 2015."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.