Po pondělní osmé etapě, ve které měl Aleš Loprais štěstí v neštěstí, neboť posledních deset kilometrů dojížděl s poškozeným chladičem, dal včera všem účastníkům dakarského dobrodružství pořádně zabrat i finiš deváté etapy.
Tříkilometrový sráz do nejsevernějšího místa letošního Dakaru – cílového Iquique, kterým vyvrcholila speciálka dlouhá 422 kilometrů, nabídl výjimečný zážitek. Už třeba jen proto, že ruští rivalové s Kamazy Sotnikov a Nikolajev v něm svedli souboj o třetí místo. Na posledním waypointu ztrácel Nikolajev na Sotnikova minutu a čtvrt, v cíli byl ale o vteřinu dříve!Aleš Loprais se po celou etapu silných Kamazů se svou Královnou 69 držel, seč mohl. Znovu se ale ukázala převaha bohaté ruské stáje. Do cíle dochvátal Aleš o 11 minut za čtvrtým Sotnikovem. Na vítězného Karginova, jak jinak než s ruským Kamazem, ztratil 40 minut. Karginov vyhrál druhou etapu v řadě, celkově už třetí a jeho ztráta na dosavadního lídra kategorie kamionů de Rooye se zmenšila na pouhých 13 a půl minuty. Aleš Loprais je v průběžném hodnocení pátý, za de Rooyem zaostává o dvě hodiny a 9 minut. Před ním je ještě trio Kamazů - Karginov, Nikolajev a Sotnikov. Ovšem nic není ztraceno, šance na pódium stále žije! Dobře se včera vedlo také druhé týmové posádce Jendy Tománka. Svou Tatru s číslem 519 dovedl do cíle jako druhý Čech na 15. příčce se ztrátou necelé hodiny a půl. V celkovém hodnocení patří Tománkovi 16. místo.Dakar2014 - 14.1. - Loprais 9. etapaPři pohledu do výsledků ostatních kategorií je třeba ocenit snažení a putování motorkáře Davida Pabišky. Ten oproti loňsku změnil tým i motorku a zatím si svým strojem KTM vede nadmíru dobře. V týmu SP Moto je Pabiška kolegou úspěšného a rychlého Slováka Štefana Svitka. Ten byl ve včerejší etapě čtvrtým nejrychlejším motorkářem, David Pabiška dojel do Iquique na 27. místě. Po dvou etapách se vrátil na celkovou 19. příčku, a jede tak svůj nejlepší Dakar - dosud byl nejlépe šestadvacátý v roce 2010. 10. etapa: Iquique – AntofagastaSpojovací úseky: 58 km / Rychlostní zkouška: 631 kmDnes už znovu čeká všechny účastníky a techniku krušná zkouška. Speciálka dlouhá 631 kilometrů rozdělená do dvou částí povede z Iquiqua na jih podél břehu Pacifiku do Antofagasty a naservíruje všem nepřeberné množství velejemného písku, který se dostane úplně všude. Pořádný Dakar totiž bez povrchu zvaného fesh-fesh snad ani být nemůže. Náročnost tak po úterní etapě ještě stoupne. Prvních 200 kilometrů se pojede na písečném povrchu, po spojovačce mezi měřenými úseky už přijde na řadu onen pověstný fesh-fesh. Držme palce, ať to všichni zvládnou! Pěknou středu a věříme, že stejně jako fesh-fesh i naše posádky 504 a 519 se dostanou všude. Držte nám, prosím, v tomto jemně drsném souboji palce!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.