Devátá etapa se sešupem před cílem nám přinesla páté místo

Rally Dakar
Rally Dakar, foto: www.loprais.cz
Tomáš Urban 15. ledna 2014 22:41
Sdílej:

Po pondělní osmé etapě, ve které měl Aleš Loprais štěstí v neštěstí, neboť posledních deset kilometrů dojížděl s poškozeným chladičem, dal včera všem účastníkům dakarského dobrodružství pořádně zabrat i finiš deváté etapy.

Tříkilometrový sráz do nejsevernějšího místa letošního Dakaru – cílového Iquique, kterým vyvrcholila speciálka dlouhá 422 kilometrů, nabídl výjimečný zážitek. Už třeba jen proto, že ruští rivalové s Kamazy Sotnikov a Nikolajev v něm svedli souboj o třetí místo. Na posledním waypointu ztrácel Nikolajev na Sotnikova minutu a čtvrt, v cíli byl ale o vteřinu dříve!Aleš Loprais se po celou etapu silných Kamazů se svou Královnou 69 držel, seč mohl. Znovu se ale ukázala převaha bohaté ruské stáje. Do cíle dochvátal Aleš o 11 minut za čtvrtým Sotnikovem. Na vítězného Karginova, jak jinak než s ruským Kamazem, ztratil 40 minut. Karginov vyhrál druhou etapu v řadě, celkově už třetí a jeho ztráta na dosavadního lídra kategorie kamionů de Rooye se zmenšila na pouhých 13 a půl minuty. Aleš Loprais je v průběžném hodnocení pátý, za de Rooyem zaostává o dvě hodiny a 9 minut. Před ním je ještě trio Kamazů - Karginov, Nikolajev a Sotnikov. Ovšem nic není ztraceno, šance na pódium stále žije! Dobře se včera vedlo také druhé týmové posádce Jendy Tománka. Svou Tatru s číslem 519 dovedl do cíle jako druhý Čech na 15. příčce se ztrátou necelé hodiny a půl. V celkovém hodnocení patří Tománkovi 16. místo.Dakar2014 - 14.1. - Loprais 9. etapaPři pohledu do výsledků ostatních kategorií je třeba ocenit snažení a putování motorkáře Davida Pabišky. Ten oproti loňsku změnil tým i motorku a zatím si svým strojem KTM vede nadmíru dobře. V týmu SP Moto je Pabiška kolegou úspěšného a rychlého Slováka Štefana Svitka. Ten byl ve včerejší etapě čtvrtým nejrychlejším motorkářem, David Pabiška dojel do Iquique na 27. místě. Po dvou etapách se vrátil na celkovou 19. příčku, a jede tak svůj nejlepší Dakar - dosud byl nejlépe šestadvacátý v roce 2010. 10. etapa: Iquique – AntofagastaSpojovací úseky: 58 km / Rychlostní zkouška: 631 kmDnes už znovu čeká všechny účastníky a techniku krušná zkouška. Speciálka dlouhá 631 kilometrů rozdělená do dvou částí povede z Iquiqua na jih podél břehu Pacifiku do Antofagasty a naservíruje všem nepřeberné množství velejemného písku, který se dostane úplně všude. Pořádný Dakar totiž bez povrchu zvaného fesh-fesh snad ani být nemůže. Náročnost tak po úterní etapě ještě stoupne. Prvních 200 kilometrů se pojede na písečném povrchu, po spojovačce mezi měřenými úseky už přijde na řadu onen pověstný fesh-fesh. Držme palce, ať to všichni zvládnou! Pěknou středu a věříme, že stejně jako fesh-fesh i naše posádky 504 a 519 se dostanou všude. Držte nám, prosím, v tomto jemně drsném souboji palce!

 
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.