Po pondělní osmé etapě, ve které měl Aleš Loprais štěstí v neštěstí, neboť posledních deset kilometrů dojížděl s poškozeným chladičem, dal včera všem účastníkům dakarského dobrodružství pořádně zabrat i finiš deváté etapy.
Tříkilometrový sráz do nejsevernějšího místa letošního Dakaru – cílového Iquique, kterým vyvrcholila speciálka dlouhá 422 kilometrů, nabídl výjimečný zážitek. Už třeba jen proto, že ruští rivalové s Kamazy Sotnikov a Nikolajev v něm svedli souboj o třetí místo. Na posledním waypointu ztrácel Nikolajev na Sotnikova minutu a čtvrt, v cíli byl ale o vteřinu dříve!Aleš Loprais se po celou etapu silných Kamazů se svou Královnou 69 držel, seč mohl. Znovu se ale ukázala převaha bohaté ruské stáje. Do cíle dochvátal Aleš o 11 minut za čtvrtým Sotnikovem. Na vítězného Karginova, jak jinak než s ruským Kamazem, ztratil 40 minut. Karginov vyhrál druhou etapu v řadě, celkově už třetí a jeho ztráta na dosavadního lídra kategorie kamionů de Rooye se zmenšila na pouhých 13 a půl minuty. Aleš Loprais je v průběžném hodnocení pátý, za de Rooyem zaostává o dvě hodiny a 9 minut. Před ním je ještě trio Kamazů - Karginov, Nikolajev a Sotnikov. Ovšem nic není ztraceno, šance na pódium stále žije! Dobře se včera vedlo také druhé týmové posádce Jendy Tománka. Svou Tatru s číslem 519 dovedl do cíle jako druhý Čech na 15. příčce se ztrátou necelé hodiny a půl. V celkovém hodnocení patří Tománkovi 16. místo.Dakar2014 - 14.1. - Loprais 9. etapaPři pohledu do výsledků ostatních kategorií je třeba ocenit snažení a putování motorkáře Davida Pabišky. Ten oproti loňsku změnil tým i motorku a zatím si svým strojem KTM vede nadmíru dobře. V týmu SP Moto je Pabiška kolegou úspěšného a rychlého Slováka Štefana Svitka. Ten byl ve včerejší etapě čtvrtým nejrychlejším motorkářem, David Pabiška dojel do Iquique na 27. místě. Po dvou etapách se vrátil na celkovou 19. příčku, a jede tak svůj nejlepší Dakar - dosud byl nejlépe šestadvacátý v roce 2010. 10. etapa: Iquique – AntofagastaSpojovací úseky: 58 km / Rychlostní zkouška: 631 kmDnes už znovu čeká všechny účastníky a techniku krušná zkouška. Speciálka dlouhá 631 kilometrů rozdělená do dvou částí povede z Iquiqua na jih podél břehu Pacifiku do Antofagasty a naservíruje všem nepřeberné množství velejemného písku, který se dostane úplně všude. Pořádný Dakar totiž bez povrchu zvaného fesh-fesh snad ani být nemůže. Náročnost tak po úterní etapě ještě stoupne. Prvních 200 kilometrů se pojede na písečném povrchu, po spojovačce mezi měřenými úseky už přijde na řadu onen pověstný fesh-fesh. Držme palce, ať to všichni zvládnou! Pěknou středu a věříme, že stejně jako fesh-fesh i naše posádky 504 a 519 se dostanou všude. Držte nám, prosím, v tomto jemně drsném souboji palce!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.