Do nedělní sedmé etapy dakarského dobrodružství, která následovala po dni volna, vyrazily posádky kamionů a aut zvlášť, motorkáře a čtyřkolkáře čekala jiná trasa.
Po osmé ráno opustily kamiony bivak v Saltě a vydaly se na 114 kilometrů dlouhý spojovací úsek, který je přivedl do místa zvaného Las Cuevas. Odtamtud vyrazilo zbylých 82 automobilů a 54 kamionů na měřenou speciálku, pro kamiony vypsanou na 525 kilometrů. Ještě před startem ale musely posádky prokázat trpělivost - organizátoři start kamionů odložili, neboť záchranářské helikoptéry nemohly kvůli nízké oblačnosti vzlétnout.
Start kategorie kamionů se tak odehrál až dvacet minut po poledni tamního času. Jako první vyrazil na trať vítěz předchozí etapy Pieter Versluis s Manem. Aleš Loprais startoval nedlouho po něm a po celou speciálku se držel na dostřel od těch včera nejrychlejších. Dakar2014 12.1. Loprais - 7. etapa Pojďme se podívat, jak si Aleš Loprais s posádkou 504 vedl v průběhu 525 kilometrů dlouhé etapy:Waypoint 1: páté místo, ztráta 40 vteřinWaypoint 2: sedmé místo, ztráta 1:52Waypoint 3: sedmé místo, ztráta 1:45Waypoint 4: šesté místo, ztráta 1:50Waypoint 5: šesté místo, ztráta 1:57Waypoint 6: páté místo, ztráta 2:52Waypoint 7: páté místo, ztráta 3:42Waypoint 8: páté místo, ztráta 5:30Waypoint 9: šesté místo, ztráta 7:27Cíl: páté místo, ztráta 10:23. A nezapomínejme na to, že celá speciálka se jela ve výšce 3,5 km nad mořem, dvakrát se posádky se svými trucky vyšplhaly do výšky přes čtyři kilometry. Byly v ní rychlé úseky, kameny, písek a dokonce i solná pláň. Ode všech to tak byl úctyhodný výkon, pořádně zabrat dostala i technika. Nejrychleji nakonec okruh, který piloty zavedl zpátky do Salty, zvládl Rus Nikolajev s Kamazem v čase 5 hodin a 2 minuty. Aleš Loprais na pátém místě zaostal o 10 minut a 23 vteřin. Celkově je posádka vozu s číslem 504 šestá, ovšem od páté příčky ji dělí pouhých 22 vteřin! Vedoucí Nizozemec de Rooy má náskok hodinu a 45 minut. Druhá týmová posádka Jana Tománka byla včera dvacátá a stejné pořadí si drží i celkově. 8 etapa: Salta - CalamaSpojovací úseky: 510 km / Rychlostní zkouška: 302 kmOsmá etapa zavede účastníky Dakaru z Argentiny do Chile. Po startu ze Salty je nejprve čeká spojovací úsek dlouhý více než 500 km, pak přijde na řadu 302 kilometrů dlouhá speciálka. Závodníci přejedou Andy, zdolávat budou i pohoří Cordillera Domeyko, jejichž hřeben označuje východní hranici pouště Atacama. Měřený úsek do cílového města Calama by měl podle organizátorů vyhovovat zejména pilotům, kteří upřednostňují rychlé tratě v uzavřeném prostředí. Pořadatelé rovněž důrazně doporučují věnovat pozornost ostatním vozům na trati. Blokovat rychlejší se nevyplatí, neboť údaje ze systému Sentinel, který střeží zmíněné blokování, budou na konci dne pečlivě kontrolovány. Přejeme hezký začátek nového týdne a vy si naopak blokujte čas na vozy Tatra s čísly 504 a 519 i na sledování druhé poloviny dobrodružství jménem Rallye Dakar 2014.Share
//Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.