Čtvrtá etapa a další očistec

Loprais Team
Loprais Team, foto: www.loprais.cz
Tomáš Urban 9. ledna 2014 21:34
Sdílej:

Do čtvrté etapy ze San Juanu do Chilecita startoval Aleš Loprais po Rusu Karginovovi a Nizozemci de Rooyovi v závěsu jako třetí. Ovšem hned na prvním waypointu vskutku maratonské etapy jej časomíra zaznamenala na osmé příčce. Postupně se však Aleš zlepšoval, probil se na pátou příčku a po většinu více než 650 kilometrů dlouhé štreky se držel na dostřel těch úplně nejrychlejších.

Jenže po překonání nejvyššího místa etapy, který byl více než 3 200 metrů nad mořem, začal Aleš ztrácet. Mezi osmým a devátým waypointem, tedy přibližně 500 kilometrů po startu speciálky, se propadl z šesté příčky na osmou, po jedenáctém waypointu už byl devátý. Nakonec z toho byla v cíli ztráta 23 minut a 12 vteřin na vítězného de Rooye a devátá pozice. V součtu odjetých etap je Aleš Loprais sedmý, vedoucí de Rooy má náskok hodinu a devět minut.

 

„Očistec bez pohonu 4x4 podruhé! V nejdelší etapě dosavadního ročníku nás opět potkala stejná závada. Dnes v noci to budeme řešit. Předjelo nás dnes spousta kamiónů. Z ataku na pódiové umístění se stal boj o přežití na Dakaru - nezapadnout a dojet. Během dne nás ještě potkala bohužel další závada, únik oleje z olejové vany. V neutralizační zóně jsme museli olej doplňovat, aby se srdce Královny nezastavilo. Šťastné je to, že jsme etapu dojeli a vše nějak zvládli. A tak naše dobrodružství pokračuje!“ komentuje a všechny zdraví Aleš Loprais s posádkou 504.5. etapa: Chilecito – TucumánSpojovací úsek: 384 km / Rychlostní zkouška: 527 kmJestliže se o včerejší etapě dalo říct, že byla náročná a vyčerpávající, pak to samé platí i o té dnešní. Je vůbec nejdelší v letošním ročníku a měřený úsek o délce 527 kilometrů je rozdělen do dvou částí. K nim je třeba připočíst 154 a 231 km spojovacích úseků mezi startovním městem Chilecito a cílovým Tucumánem. Na závodníky čeká vedro a písek. Už dopředu organizátoři varují, že počet kandidátů na podium se v bivaku v Tucumánu sníží a že z elitní skupiny po etapě někteří vypadnou. Doufejme, že naše obě posádky vozů s číslem 504 a 519 budou statečně bojovat dál!

 
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.