Do čtvrté etapy ze San Juanu do Chilecita startoval Aleš Loprais po Rusu Karginovovi a Nizozemci de Rooyovi v závěsu jako třetí. Ovšem hned na prvním waypointu vskutku maratonské etapy jej časomíra zaznamenala na osmé příčce. Postupně se však Aleš zlepšoval, probil se na pátou příčku a po většinu více než 650 kilometrů dlouhé štreky se držel na dostřel těch úplně nejrychlejších.
Jenže po překonání nejvyššího místa etapy, který byl více než 3 200 metrů nad mořem, začal Aleš ztrácet. Mezi osmým a devátým waypointem, tedy přibližně 500 kilometrů po startu speciálky, se propadl z šesté příčky na osmou, po jedenáctém waypointu už byl devátý. Nakonec z toho byla v cíli ztráta 23 minut a 12 vteřin na vítězného de Rooye a devátá pozice. V součtu odjetých etap je Aleš Loprais sedmý, vedoucí de Rooy má náskok hodinu a devět minut.
„Očistec bez pohonu 4x4 podruhé! V nejdelší etapě dosavadního ročníku nás opět potkala stejná závada. Dnes v noci to budeme řešit. Předjelo nás dnes spousta kamiónů. Z ataku na pódiové umístění se stal boj o přežití na Dakaru - nezapadnout a dojet. Během dne nás ještě potkala bohužel další závada, únik oleje z olejové vany. V neutralizační zóně jsme museli olej doplňovat, aby se srdce Královny nezastavilo. Šťastné je to, že jsme etapu dojeli a vše nějak zvládli. A tak naše dobrodružství pokračuje!“ komentuje a všechny zdraví Aleš Loprais s posádkou 504.5. etapa: Chilecito – TucumánSpojovací úsek: 384 km / Rychlostní zkouška: 527 kmJestliže se o včerejší etapě dalo říct, že byla náročná a vyčerpávající, pak to samé platí i o té dnešní. Je vůbec nejdelší v letošním ročníku a měřený úsek o délce 527 kilometrů je rozdělen do dvou částí. K nim je třeba připočíst 154 a 231 km spojovacích úseků mezi startovním městem Chilecito a cílovým Tucumánem. Na závodníky čeká vedro a písek. Už dopředu organizátoři varují, že počet kandidátů na podium se v bivaku v Tucumánu sníží a že z elitní skupiny po etapě někteří vypadnou. Doufejme, že naše obě posádky vozů s číslem 504 a 519 budou statečně bojovat dál!
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?