VIDEO:Povzbuzen úspěchem v první etapě, v níž dovedl svou Královnu 69 do cíle na druhém místě, vyrazil Aleš Loprais do druhého pokračování dakarské rallye.
A stejně jako všichni ostatní závodníci měl před sebou pořádný fičák. Po startu ze San Luis přivedl spojovací úsek dlouhý 304 kilometry závodníky k pohoří Sierra Nevado. To poté všichni obkroužili ve čtyřsetkilometrovém obchvatu. Ze všech stran si tak mohli závodníci prohlédnout vulkán Payún s výškou přes tři a půl kilometru či jezero Laguna de Llancanelo s přírodní rezervací. Na kochání ale čas nebyl. Organizátoři totiž připravili jednu z nejrychlejších etap rallye, která se však ukázala i jako záludná. Měřený úsek začal na hliněném podkladu, který po přibližně 40 kilometrech vystřídala kamenitá vložka. Aleš Loprais spolu s vítězem první etapy Mardejevem vyrazili jako první a zhruba po dvou hodinách ostrého závodění to pro českou posádku vypadalo velmi nadějně - průběžné výsledky je zaznamenávaly na prvním místě, byť jen o pět vteřin před Mardejevem.Poté ale vedoucímu duu přestalo přát štěstí. Nejprve dorazila zpráva o nehodě Mardejeva. Posádka Kamazu se nemohla dostat z kabiny, ale měla štěstí v neštěstí. Nizozemec De Rooy se ukázal, více než čtvrthodinu pomáhal osádce dostat se ven. Pomoc soupeři v nouzi je gesto, které se cení.Šedé a nezvykle tvrdé pískové duny v Nihuilu potrápily i Aleše Lopraise. Do cíle v San Rafaelu chvátal s rozbitým čelním sklem a na 14. místě. Nakonec z toho byla podle oficiálního webu závodu více než 45 minut ztráta na vítězného De Rooye, přesně 45 minut a 5 vteřin. V celkovém pořadí to znamená, že Aleš Loprais je za vedoucím De Rooyem, který včera po úpravách času dojel první, na sedmém místě. Jeho ztráta je 43 minut a 46 vteřin.“Ahoj všem do Česka. I když to možná vyzní divně, ale dnešek bych nazval šťastnou etapou. Bohužel krátce po startu nám odešel pohon 4x4. Celou dobu jsem přemýšlel, jak projedeme posledních 80 km dun, které nás čekaly. S 9,5 tunovým truckem je to opravdu loterie, kterou jsme nakonec vyhráli, i když jsme při ní ztratili v písku spoustu času. Další adrenalinový moment přišel zhruba 30 km po startu, kdy nám v top speedu protivítr vytlačil okno do kabiny, které prasklo. Museli jsme zastavit, sklo vykopnout a pokračovat v prachu úmorných 370 km! Jen v brýlích. Během dne jsme předjeli desítky aut v plné rychlosti. Jednou rukou držíte volant, druhou si kryjete oči a hlavu před létajícími kameny od před vámi jedoucích vozidel. Nacpali jsme dnes do sebe kila prachu, ale etapu ve zdraví dojeli. Pohon 4x4 bude zítra opraven, proto dnešek byl opravdu šťastným dnem,” popisuje, co se na trati vlastně odehrálo, náš pilot Aleš Loprais.Dnes je na programu 3. etapa ze San Rafaelu do San Juanu. A dneška by se měli obávat ti, kdo neradi výšky. Výhled totiž bude skoro na celou Jižní Ameriku. Posádky aut a kamionů se během třetí etapy čtyřikrát vyšplhají do tříkilometrové nadmořské výšky, závodníky na motorkách a čtyřkolkách čeká na cestě ze San Rafaelu do San Juanu dokonce výstup do výšky 4 300 metrů nad mořem. Horský terén pod vrcholem sopky Aconcaquy (6 962 m. n. m.) znovu dokonale prověří připravenost a technickou zdatnost všech účastníků. A po celodenním škrábání se do vrchu čeká všechny v závěru měřeného úseku dlouhého 301 kilometrů prudký sešup. Během posledních pár kilometrů sklesají kamiony a auta z dvou a půl kilometru přibližně do osmi set metrů, motocyklisté budou klesat z více než čtyřkilometrové výšky do 1 700 metrů. Rozdílná cílová nadmořská výška ukazuje, že bivak se letos na Dakaru poprvé rozdělí. Depo motorkářů bude izolované. Videa, která díky špatnému připojení dorazila teprve dnes ráno, z první a druhé etapy můžete shlednout zde
Přejeme všem, aby neztráceli nervy při sledování velkého závodu, možná i díky špatně fungujícím a včera pro nás všechny naprosto nepochopitelně se tříštícím informacím na oficiálním webu. I taková je Rallye Dakar 2014, plná překvapivých zpráv a adrenalinu, platí to nejen pro závodníky ale nás všechny, kteří fandíme a jedeme dále!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.