Slavnostní zahájení letošního ročníku Rallye Dakar bylo velkolepé. Už v pátek se v Rosariu uskutečnila velká společenská akce, které se mimo jiných zúčastnili i zástupci argentinské vlády. Včera v sobotu se pak konal slavnostní nástup všech účastníků na pódium, který trval přibližně šest hodin.
Nad městem vyšíval ornamenty akrobatický letoun, helikoptéry kroužily a každý ze závodníků si mohl užít svou chvíli slávy. Zájem argentinských fanoušků byl obrovský. Do milionového Rosaria se jich mělo shromáždit kvůli předstartovní přehlídce jednotlivých posádek na tři miliony. To ovšem nic není ve srovnání s očekávanou sledovaností dakarského maratonu ve světě. Soutěžení totiž bude vysílat více než 70 televizních stanic ve 190 zemích světa!
Aleš Loprais nám k tomu poznamenal: “Krásná atmosféra a Argentinci byli jako obvykle úžasní. Stihli jsme v sobotu také krátké večerní setkání s výherci soutěže společností Budvar a Sherlog. Povečeřeli jsme společně a taky si povyprávěli o Dakaru. No a teď už směřujeme na start první etapy. Suerte - jak říkají místní - hodně štěstí!”
Dnešní první etapa vedla z Rosario do San Luis (spojovací úseky: 629 km, rychlostní zkouška: 180 km). Po startu z Rosaria vyrazili závodníci směrem na západ podél řeky Rio Tercero. Projeli 405 km městy Caňada de Gómez, Villa Maria a Rio Tercero. Přibližně 50 kilometrů za městem, které nese stejný název jako zmíněná řeka, odstartoval první, 180 km dlouhý měřený úsek. Ten se vinul jako had v podobě písmene S v podhůří středoargentinského pohoří Sierra de Córdoba s vrcholem Champaqui, jež ční do výšky 2 790 nad mořem. Hlinitokamenitý měřený úsek začínal v 500 metrech nad mořem, konec se už nacházel ve výšce přibližně 2 100 metrů nad mořem. Hned na 29. kilometru čekal na závodníky první kontrolní bod. Po průjezdu soutěžní částí putovali závodníci dalších 224 kilometrů na jihozápad do cílového města San Luis.Posádka 504 může být s vybojovaným druhým etapovým místem spokojena a náš pilot Alešem Loprais přidává osobní vzkaz: “Letos první dakarské stříbro. Mohlo to být i zlato nebýt jedné malé navigační chybičky, ale je to velmi krásný výsledek ve srovnání s továrním týmem Kamaz a ostatní velkou konkurencí. Etapa měřila bezmála 200 km a rozestupy mezi prvním a druhým místem činí pouhých deset vteřin! To svědčí o současné náročnosti a vyrovnanosti kategorie. Po dlouhém a náročném dni jsme po téměř 900 km na cestě dorazili do bivaku. Na Královně 69, která dnes šlapala skvěle, se začalo opět pracovat. Obě Tatry teď dostávají nezbytný servis a je jasné, že se mechanici až do rána nezastaví. Dakar se již rozjel… a rozjel jsem se i já, respektive my, v osobním životě. Pár dnů před startem se mi narodil syn Alex. Toto symbolické etapové stříbro bych chtěl věnovat jemu a také jeho úžasné mamince. I když jsem mu chtěl vybojovat zlato (a že bylo sakra blízko), věřím, že ještě chvíli počká a že se nám to s Královnou podaří… Děkuji všem za přání a podporu, které se nám během závodu od fanoušků dostává.”My se přidáváme nejen ke gratulaci našemu týmu za skvělý začátek, ale především Alexovi. Hodně zdraví, štěstí a úspěchů v mnoha závodech, které mu život přinese!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.