První stříbrná etapa pro syna Alexe

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: www.loprais.cz
Tomáš Urban 6. ledna 2014 21:24
Sdílej:

Slavnostní zahájení letošního ročníku Rallye Dakar bylo velkolepé. Už v pátek se v Rosariu uskutečnila velká společenská akce, které se mimo jiných zúčastnili i zástupci argentinské vlády. Včera v sobotu se pak konal slavnostní nástup všech účastníků na pódium, který trval přibližně šest hodin.

Nad městem vyšíval ornamenty akrobatický letoun, helikoptéry kroužily a každý ze závodníků si mohl užít svou chvíli slávy. Zájem argentinských fanoušků byl obrovský. Do milionového Rosaria se jich mělo shromáždit kvůli předstartovní přehlídce jednotlivých posádek na tři miliony. To ovšem nic není ve srovnání s očekávanou sledovaností dakarského maratonu ve světě. Soutěžení totiž bude vysílat více než 70 televizních stanic ve 190 zemích světa!

Aleš Loprais nám k tomu poznamenal: “Krásná atmosféra a Argentinci byli jako obvykle úžasní. Stihli jsme v sobotu také krátké večerní setkání s výherci soutěže společností Budvar a Sherlog. Povečeřeli jsme společně a taky si povyprávěli o Dakaru. No a teď už směřujeme na start první etapy. Suerte - jak říkají místní - hodně štěstí!”

Dnešní první etapa vedla z Rosario do San Luis (spojovací úseky: 629 km, rychlostní zkouška: 180 km). Po startu z Rosaria vyrazili závodníci směrem na západ podél řeky Rio Tercero. Projeli 405 km městy Caňada de Gómez, Villa Maria a Rio Tercero. Přibližně 50 kilometrů za městem, které nese stejný název jako zmíněná řeka, odstartoval první, 180 km dlouhý měřený úsek. Ten se vinul jako had v podobě písmene S v podhůří středoargentinského pohoří Sierra de Córdoba s vrcholem Champaqui, jež ční do výšky 2 790 nad mořem. Hlinitokamenitý měřený úsek začínal v 500 metrech nad mořem, konec se už nacházel ve výšce přibližně 2 100 metrů nad mořem. Hned na 29. kilometru čekal na závodníky první kontrolní bod. Po průjezdu soutěžní částí putovali závodníci dalších 224 kilometrů na jihozápad do cílového města San Luis.Posádka 504 může být s vybojovaným druhým etapovým místem spokojena a náš pilot Alešem Loprais přidává osobní vzkaz: “Letos první dakarské stříbro. Mohlo to být i zlato nebýt jedné malé navigační chybičky, ale je to velmi krásný výsledek ve srovnání s továrním týmem Kamaz a ostatní velkou konkurencí. Etapa měřila bezmála 200 km a rozestupy mezi prvním a druhým místem činí pouhých deset vteřin! To svědčí o současné náročnosti a vyrovnanosti kategorie. Po dlouhém a náročném dni jsme po téměř 900 km na cestě dorazili do bivaku. Na Královně 69, která dnes šlapala skvěle, se začalo opět pracovat. Obě Tatry teď dostávají nezbytný servis a je jasné, že se mechanici až do rána nezastaví. Dakar se již rozjel… a rozjel jsem se i já, respektive my, v osobním životě. Pár dnů před startem se mi narodil syn Alex. Toto symbolické etapové stříbro bych chtěl věnovat jemu a také jeho úžasné mamince. I když jsem mu chtěl vybojovat zlato (a že bylo sakra blízko), věřím, že ještě chvíli počká a že se nám to s Královnou podaří… Děkuji všem za přání a podporu, které se nám během závodu od fanoušků dostává.”My se přidáváme nejen ke gratulaci našemu týmu za skvělý začátek, ale především Alexovi. Hodně zdraví, štěstí a úspěchů v mnoha závodech, které mu život přinese!

  //
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.