Slavnostní zahájení letošního ročníku Rallye Dakar bylo velkolepé. Už v pátek se v Rosariu uskutečnila velká společenská akce, které se mimo jiných zúčastnili i zástupci argentinské vlády. Včera v sobotu se pak konal slavnostní nástup všech účastníků na pódium, který trval přibližně šest hodin.
Nad městem vyšíval ornamenty akrobatický letoun, helikoptéry kroužily a každý ze závodníků si mohl užít svou chvíli slávy. Zájem argentinských fanoušků byl obrovský. Do milionového Rosaria se jich mělo shromáždit kvůli předstartovní přehlídce jednotlivých posádek na tři miliony. To ovšem nic není ve srovnání s očekávanou sledovaností dakarského maratonu ve světě. Soutěžení totiž bude vysílat více než 70 televizních stanic ve 190 zemích světa!
Aleš Loprais nám k tomu poznamenal: “Krásná atmosféra a Argentinci byli jako obvykle úžasní. Stihli jsme v sobotu také krátké večerní setkání s výherci soutěže společností Budvar a Sherlog. Povečeřeli jsme společně a taky si povyprávěli o Dakaru. No a teď už směřujeme na start první etapy. Suerte - jak říkají místní - hodně štěstí!”
Dnešní první etapa vedla z Rosario do San Luis (spojovací úseky: 629 km, rychlostní zkouška: 180 km). Po startu z Rosaria vyrazili závodníci směrem na západ podél řeky Rio Tercero. Projeli 405 km městy Caňada de Gómez, Villa Maria a Rio Tercero. Přibližně 50 kilometrů za městem, které nese stejný název jako zmíněná řeka, odstartoval první, 180 km dlouhý měřený úsek. Ten se vinul jako had v podobě písmene S v podhůří středoargentinského pohoří Sierra de Córdoba s vrcholem Champaqui, jež ční do výšky 2 790 nad mořem. Hlinitokamenitý měřený úsek začínal v 500 metrech nad mořem, konec se už nacházel ve výšce přibližně 2 100 metrů nad mořem. Hned na 29. kilometru čekal na závodníky první kontrolní bod. Po průjezdu soutěžní částí putovali závodníci dalších 224 kilometrů na jihozápad do cílového města San Luis.Posádka 504 může být s vybojovaným druhým etapovým místem spokojena a náš pilot Alešem Loprais přidává osobní vzkaz: “Letos první dakarské stříbro. Mohlo to být i zlato nebýt jedné malé navigační chybičky, ale je to velmi krásný výsledek ve srovnání s továrním týmem Kamaz a ostatní velkou konkurencí. Etapa měřila bezmála 200 km a rozestupy mezi prvním a druhým místem činí pouhých deset vteřin! To svědčí o současné náročnosti a vyrovnanosti kategorie. Po dlouhém a náročném dni jsme po téměř 900 km na cestě dorazili do bivaku. Na Královně 69, která dnes šlapala skvěle, se začalo opět pracovat. Obě Tatry teď dostávají nezbytný servis a je jasné, že se mechanici až do rána nezastaví. Dakar se již rozjel… a rozjel jsem se i já, respektive my, v osobním životě. Pár dnů před startem se mi narodil syn Alex. Toto symbolické etapové stříbro bych chtěl věnovat jemu a také jeho úžasné mamince. I když jsem mu chtěl vybojovat zlato (a že bylo sakra blízko), věřím, že ještě chvíli počká a že se nám to s Královnou podaří… Děkuji všem za přání a podporu, které se nám během závodu od fanoušků dostává.”My se přidáváme nejen ke gratulaci našemu týmu za skvělý začátek, ale především Alexovi. Hodně zdraví, štěstí a úspěchů v mnoha závodech, které mu život přinese!
//Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.