Sportovní šéf Peugeotu, Bruno Famin, se vyjádřil k aktuálním spekulacím ohledně možné účasti francouzské značky na Dakaru. Chce se podívat na možnosti, rozhodnutí žádné ale zatím nepadlo.
Onehdá (více zde a zde) jsme mohli číst zvěsti o možném vstupu Peugeotu na Dakar. Peugeot by si měl prý pohrávat s touto myšlenkou a na start soutěže v Jižní Americe by se měl postavit už v roce 2015. Jako o možných jezdcích se mluvilo o Carlosi Sainzovi, Sébastienu Loebovi nebo i Stéphanu Peterhanselovi. Samotný Peugeot to teď ale odmítl, nebylo to ale jasné ne.
"Peugeot se v krátkodobém až dlouhodobém horizontu nebude plně účastnit žádného mistrovství světa," řekl Bruno Famin, šéf Peugeot Sportu na dotaz německého Motorsport-Total.com. Pro toto rozhodnutí byly zmíněny "ekonomické důvody", které nakonec stály také za koncem angažmá značky ve vytrvalostních závodech. Jen připomeňme, že v roce 2012 se Peugeot více méně ze dne na den stáhl z MS vytrvalostních závodů a Le Mans.
I přesto by měl být Peugeot v motorsportu dále aktivní. V ME v rally se bude prezentovat v Rally Academy, díky čemuž dá šanci mladým talentům. "Kromě toho sondujeme různé možnosti, které jsou ekonomicky proveditelné a vzbuzují dobrý mediální zájem, jako například letos Pikes Peak. Rally Dakar je jednou z možností, které budou zkoumány podobně jako ostatní. K tomu navíc přidejme potenciální projekty s 208 T16 Pikes Peak," zakončil tajemně Famin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.