Velkolepý startovní obřad na Rudém náměstí v Moskvě byl zahájen v 15 hodin Red Bull show na obloze. Za přítomnosti moskevských diváků a mezinárodního tisku v 19 hodin proběhlo slavnostní zahájení letošní Silk Way Rallye. Pak se na pódiu postupně představila soutěžní vozidla s posádkami v obou kategoriích: vozů a kamiónů.
Od rána probíhaly administrativní a technické přejímky vozidel, v poledne pak následovaly briefingy pro novinářské vozy a tisková konference.“Máme po přejímkách…Pracovalo se dlouho do noci na Královně. Nakonec je vše OK. Zítra dopoledne vyrážíme z Moskvy na první spojovací úsek. Až následující den nás čeká první rychlostní zkouška. Rallye odstartovala a my jsem opět připraveni jet, co to dá. Zdravíme všechny fanoušky, děkujeme za motivační sms, zprávy na facebooku a velkou podporu, která je moc povzbuzující a milá,” vzkazuje Aleš Loprais.
Zítra všechny soutěžící čeká 0. etapa z Moskvy do Tambova. Jedná se pouze o spojovací část vedoucí po silnici, která bude dlouhá 450 km. Bude to příležitost provést konečné úpravy před prvním měřeným úsekem rallye, který bude na programu následující den v neděli.
Na ČT Sport se bude již od zítřka do soboty 13.7. vysílat 13-ti minutový sestřih z nadcházejících osmi dnů putování po cestách, které pořadatelé letošní Silk Way Rallye připravili. V neděli 13.7. pak bude odvysílán 52 minutový sestřih toho nejzajímavějšího. Na úterý 9.7. je pozván od 7 – 8:30 jako host ranního vysílání Dobrého rána pan Karel Loprais. Do ostravského studia nepojede nijak jinak než ve své vítězné Pumě, na kterou nedá dopustit a která je také vyladěna do nového designu InstaForex Loprais stáje.
Sledujte nás v médiích, na webu, facebooku: http://www.facebook.com/AlesLopraisDakarLive
Ovšem hlavně fanděte hedvábně drsnému putování a velkému adrenalinovému dobrodružství, které právě dnes slavnostně započalo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?