VIDEO + FOTO; Peugeot ukázal první obrázky 208 T16, se kterou pojede legendární Sébastien Loeb závod do vrchu - Pikes Peak.
Devítinásobný světový šampion pojede ve třídě Unlimited, závod je na programu 30. června. Peugeot senzačně vyhrál tento závod s modelem 405 T16 v letech 1988 a 1989. První obrázky 208 T16 jej představují v designu, o kterém se dá očekávat, že se ještě změní.
Zadní křídlo si 208 půčila od slavné 908 z Le Mans. "Jsem velmi hrdý na to, že mohu hrát v tomto skvělém dobrodružství takovou roli. Zatím jsme neměli moc času na designu vozu zapracovat," říká šéfdesigner Michael Trouve.
"Peugeot Sport nám dal spoustu technických omezení, jako je například šířka, výška karoserie, umístěni kol nebo motoru. Za velmi krátkou dobu se nám podařilo stvořit tento stroj," říká Michael a ukazuje přitom na obrázek 208.
"Její [208] proporce jsou velmi odlišné od běžného vozu. Ale auto díky tomu vypadá skvěle." Konečná verze 208 T16 pro Pikes Peak bude ještě představena, nicméně motor by měl mít výkon zhruba 600 koní.
Trať závodu měří 12,42 mil (19,988 kilometrů). Jezdci musí v průběhu projet 156 zatáčkami, start se nachází ve 2 800 m. n. m. a cíl ve 4 300 m. n. m. Letos se vůbec poprvé v historii pojede celý závod na asfaltu.
Foto 208 T16 Pikes Peak
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.