VIDEO + FOTO; Peugeot ukázal první obrázky 208 T16, se kterou pojede legendární Sébastien Loeb závod do vrchu - Pikes Peak.
Devítinásobný světový šampion pojede ve třídě Unlimited, závod je na programu 30. června. Peugeot senzačně vyhrál tento závod s modelem 405 T16 v letech 1988 a 1989. První obrázky 208 T16 jej představují v designu, o kterém se dá očekávat, že se ještě změní.
Zadní křídlo si 208 půčila od slavné 908 z Le Mans. "Jsem velmi hrdý na to, že mohu hrát v tomto skvělém dobrodružství takovou roli. Zatím jsme neměli moc času na designu vozu zapracovat," říká šéfdesigner Michael Trouve.
"Peugeot Sport nám dal spoustu technických omezení, jako je například šířka, výška karoserie, umístěni kol nebo motoru. Za velmi krátkou dobu se nám podařilo stvořit tento stroj," říká Michael a ukazuje přitom na obrázek 208.
"Její [208] proporce jsou velmi odlišné od běžného vozu. Ale auto díky tomu vypadá skvěle." Konečná verze 208 T16 pro Pikes Peak bude ještě představena, nicméně motor by měl mít výkon zhruba 600 koní.
Trať závodu měří 12,42 mil (19,988 kilometrů). Jezdci musí v průběhu projet 156 zatáčkami, start se nachází ve 2 800 m. n. m. a cíl ve 4 300 m. n. m. Letos se vůbec poprvé v historii pojede celý závod na asfaltu.
Foto 208 T16 Pikes Peak
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?