VIDEO + FOTO; Peugeot ukázal první obrázky 208 T16, se kterou pojede legendární Sébastien Loeb závod do vrchu - Pikes Peak.
Devítinásobný světový šampion pojede ve třídě Unlimited, závod je na programu 30. června. Peugeot senzačně vyhrál tento závod s modelem 405 T16 v letech 1988 a 1989. První obrázky 208 T16 jej představují v designu, o kterém se dá očekávat, že se ještě změní.
Zadní křídlo si 208 půčila od slavné 908 z Le Mans. "Jsem velmi hrdý na to, že mohu hrát v tomto skvělém dobrodružství takovou roli. Zatím jsme neměli moc času na designu vozu zapracovat," říká šéfdesigner Michael Trouve.
"Peugeot Sport nám dal spoustu technických omezení, jako je například šířka, výška karoserie, umístěni kol nebo motoru. Za velmi krátkou dobu se nám podařilo stvořit tento stroj," říká Michael a ukazuje přitom na obrázek 208.
"Její [208] proporce jsou velmi odlišné od běžného vozu. Ale auto díky tomu vypadá skvěle." Konečná verze 208 T16 pro Pikes Peak bude ještě představena, nicméně motor by měl mít výkon zhruba 600 koní.
Trať závodu měří 12,42 mil (19,988 kilometrů). Jezdci musí v průběhu projet 156 zatáčkami, start se nachází ve 2 800 m. n. m. a cíl ve 4 300 m. n. m. Letos se vůbec poprvé v historii pojede celý závod na asfaltu.
Foto 208 T16 Pikes Peak
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?