VIDEO; O tomto víkendu začíná pro Pettera Solberga nová část jeho kariéry - poprvé odstartuje s Citroënem DS3 Supercar. Auto si stavěl sám, takže je přesně podle jeho gusta.
Pojďme si zkraje přiblížit nový svět Pettera Solberga: Motor jeho DS3 dává přes 600 koní (možnost porovnat s vozy WRC zde)... Auto je vybaveno stálým pohonem všech kol a má 6 stupňovou sekvenční manuální převodovku. Z 0 na 100 zrychlí DS3 na šotolině (!) za méně než 2 vteřiny!
"Jezdit s tímto autem je opravdu něco speciálního. Je to spíše jako byste měli na zádi nějakou raketu," popisuje Petter Solberg, který před víkendem testoval dva dny nové auto ve Francii. "Co se mi ale líbí nejvíc je fakt, že se dá s autem jezdit hodně pro diváky. To slibuje zábavu. Ale na druhou stranu, pro letošek mám stanoveny jasné cíle, čeho chci dosáhnout."
Měsíce plné stresu jsou již za Petterem a jeho týmem. V minulých měsících nešlo pouze o to, postavit auto, ale také sehnat potřebný rozpočet. To už ale Nor z posledních let v MS zná. Přestupu do Rallycrossu však jezdec nelituje: "Je to [jízda s rallycrossovým autem] něco speciálního a rozhodně to bylo správné rozhodnutí. Zde jsou mé kořeny v motorsportu. Fanoušci jsou Vám opravdu blízko, na což se těším."
První závod se jede o velikonočním prodlouženém víkendu 31. března a 1. dubna v Lydden Hill, Solberg už se těší: "Během testu jsme měli hodně práce, ale vše proběhlo dobře a teď jsme dobře připraveni. Pochopitelně nikdy nevíte, jak dobře jste připraveni, dokud nenastoupíte proti ostatním. Ale máme dobrý základ a já jsem spokojen. Doufám, že bude hezké počasí a přijde hodně diváků."
Video z prvního testu:
Video z prvního nastartovnání Citroënu DS3 Supercar v dílně Pettera Solberga:
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?