Posádka Giniel de Villiers a Dirk von Zitzewitz na letošní Rally Dakar získala druhé místo. V Jižní Americe tak byla mezi benzinovými vozy nejrychlejší.
Giniel de Villiers a Dirk von Zitzewitz, mohlo by se této posádce začít říkat pánové spolehliví? Nebo také pánové Jižní Ameriky? Pomalu už asi ano, protože za dobu, co se Dakar jezdí v Jižní Americe dojeli čtyřikrát v TOP3, což se nikomu jinému nepodařilo.
Od roku 2007 "Ginny" a "Schnietz", jak si navzájem říkají, startují na Dakaru spolu a vždy dojeli do cíle. Na letošním Dakaru dojeli za asi největšími favority soutěže, Stéphanem Peterhanselem a Jeanem-Paulem Cottretem, se svoji Toyotou Hilux druzí. "Druhé místo - pro nás je to skoro jako vítězství! Už vloni jsme naše očekávání hodně překonali," říká Giniel de Villiers. "O tom, že bychom naše třetí místo z Dakaru 2012 ještě vylepšili, jsme před startem letošního Dakaru ani nesnili. Letos byla konkurence ještě větší než v roce 2012. Bylo zde hodně uchazečů o vítězství. Díky naší spolehlivosti jsme dokončili nejen tuto rally, spolehlivost je naším tajemstvím úspěchu. S tímto prvotřídním výsledkem jsme začali náš tříletý program. Už se tak těšíme na příští Dakar, i když tento byl extrémně náročný."
Giniel de Villiers a Dirk von Zitzewitz na Dakaru 2011
Dirk von Zitzewitz dodává: "Jedním slovem: wow! Víc jsme od tohoto Dakaru ani nemohli očekávat. Na druhé místo bych si nikdy nevsadil. Tuto pozici jsme získali díky naší spolehlivosti, silnému autu, které se vyvíjelo dobrým směrem a tvrdé práci skvělého týmu. Pořekadlo 'abyste dojeli první, tak musíte napřed dojet do cíle' pochází z Formule 1. Pro Dakar se ale také skvěle hodí. Na tento výsledek jsem hodně hrdý. Byl to těžký Dakar, ale my jsme to zvládli."
Jen připomeňme, že dvojice Dakar vyhrála v roce 2009 v barvách továrního týmu Volkswagenu s Race Touaregem. Začala tak neustále trvající éru, ve které si vítězství z Dakaru odváží dieselové vozy. Jejich Toyota, kterou vyvíjí tým Hallspeed pro Toyotu Jižní Afrika, je však benzínová. Od loňského roku prošla určitou evolucí, když byl sériový 5,0 litrový osmiválec nahrazen závodním motorem se 4,7 litry. Tým tak získal vyšší kroutící moment a sílu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.