Nejúspěšnějším týmem na letošním Dakaru byl německý X-Raid, který do závodu vyslal především vozy Mini Countryman. Stáj MINI ALL4 Racing získali v cíli 1., 3. a 4. místo. Jak hodnotí tento výsledek jezdci a šéf týmu?
Stéphane Peterhansel - 1.: "Je neuvěřitelné, že se nám podařilo tento titul obhájit. Hned od startu jsme museli bojovat s několika velmi silnými soupeři, ale nakonec jsme si právě my zajistili vítězství. Stejně jako vloni i letos celý tým MINI ALL4 Racing pracoval bezchybně. Musím poděkovat celému týmu za fantastickou práci - nejenom v posledních dvou týdnech. Zažili jsme velmi napínavý Dakar a vítězství je něco unikátního, i když jich máme tolik. Jak soutěž dopadne bylo otevřené až do 9. etapy. Tým X-Raid si musel na svoje první vítězství počkat [vloni], proto jsem tak rád, že se nám podařilo titul obhájit."
Leonid Novitskiy - 3.: "Moje strategie, kdy jsem k Dakaru přistoupil s klidem a vyčkávací taktikou, se vyplatila letos vyplatila. Podařilo se mi dokonce i vylepšit výsledek z roku 2012. Třetí příčka je skvělá i pro celý tým MINI ALL4 Racing. Jsem si jistý, že jsem svým výkonem spoustu lidí překvapil."
Nani Roma - 4.: "Věděl jsem, že ročník 2013 bude mnohem těžší, než byl rok 2012. Celkové pořadí se několikrát měnilo. Musel jsem se vypořádat s několika problémy, ale vždy se mi podařilo se dostat zpět pořadím vzhůru. Jsem rád, že jsem zůstal v klidu i přes tyto problémy a vůz Mini dovezl v pořádku do cíle."
Sven Quandt (X-raid Team Manager): "Prostě nemohu uvěřit tomu, že se nám podařilo vyhrát Dakar podruhé po sobě. Samozřejmě, na startu nás mnoho lidí pokládalo za favority, ale nikdy nesmíte podcenit své soupeře. Hned na první zkoušce rally se ukázalo, že jsou [soupeři] odhodlaní s námi bojovat. Nakonec profesionalita a spolehlivost našeho týmu zabránila konkurenci, aby se dostala na stupínek nejvyšší.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?