Nejúspěšnějším týmem na letošním Dakaru byl německý X-Raid, který do závodu vyslal především vozy Mini Countryman. Stáj MINI ALL4 Racing získali v cíli 1., 3. a 4. místo. Jak hodnotí tento výsledek jezdci a šéf týmu?
Stéphane Peterhansel - 1.: "Je neuvěřitelné, že se nám podařilo tento titul obhájit. Hned od startu jsme museli bojovat s několika velmi silnými soupeři, ale nakonec jsme si právě my zajistili vítězství. Stejně jako vloni i letos celý tým MINI ALL4 Racing pracoval bezchybně. Musím poděkovat celému týmu za fantastickou práci - nejenom v posledních dvou týdnech. Zažili jsme velmi napínavý Dakar a vítězství je něco unikátního, i když jich máme tolik. Jak soutěž dopadne bylo otevřené až do 9. etapy. Tým X-Raid si musel na svoje první vítězství počkat [vloni], proto jsem tak rád, že se nám podařilo titul obhájit."
Leonid Novitskiy - 3.: "Moje strategie, kdy jsem k Dakaru přistoupil s klidem a vyčkávací taktikou, se vyplatila letos vyplatila. Podařilo se mi dokonce i vylepšit výsledek z roku 2012. Třetí příčka je skvělá i pro celý tým MINI ALL4 Racing. Jsem si jistý, že jsem svým výkonem spoustu lidí překvapil."
Nani Roma - 4.: "Věděl jsem, že ročník 2013 bude mnohem těžší, než byl rok 2012. Celkové pořadí se několikrát měnilo. Musel jsem se vypořádat s několika problémy, ale vždy se mi podařilo se dostat zpět pořadím vzhůru. Jsem rád, že jsem zůstal v klidu i přes tyto problémy a vůz Mini dovezl v pořádku do cíle."
Sven Quandt (X-raid Team Manager): "Prostě nemohu uvěřit tomu, že se nám podařilo vyhrát Dakar podruhé po sobě. Samozřejmě, na startu nás mnoho lidí pokládalo za favority, ale nikdy nesmíte podcenit své soupeře. Hned na první zkoušce rally se ukázalo, že jsou [soupeři] odhodlaní s námi bojovat. Nakonec profesionalita a spolehlivost našeho týmu zabránila konkurenci, aby se dostala na stupínek nejvyšší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.