Nejúspěšnějším týmem na letošním Dakaru byl německý X-Raid, který do závodu vyslal především vozy Mini Countryman. Stáj MINI ALL4 Racing získali v cíli 1., 3. a 4. místo. Jak hodnotí tento výsledek jezdci a šéf týmu?
Stéphane Peterhansel - 1.: "Je neuvěřitelné, že se nám podařilo tento titul obhájit. Hned od startu jsme museli bojovat s několika velmi silnými soupeři, ale nakonec jsme si právě my zajistili vítězství. Stejně jako vloni i letos celý tým MINI ALL4 Racing pracoval bezchybně. Musím poděkovat celému týmu za fantastickou práci - nejenom v posledních dvou týdnech. Zažili jsme velmi napínavý Dakar a vítězství je něco unikátního, i když jich máme tolik. Jak soutěž dopadne bylo otevřené až do 9. etapy. Tým X-Raid si musel na svoje první vítězství počkat [vloni], proto jsem tak rád, že se nám podařilo titul obhájit."
Leonid Novitskiy - 3.: "Moje strategie, kdy jsem k Dakaru přistoupil s klidem a vyčkávací taktikou, se vyplatila letos vyplatila. Podařilo se mi dokonce i vylepšit výsledek z roku 2012. Třetí příčka je skvělá i pro celý tým MINI ALL4 Racing. Jsem si jistý, že jsem svým výkonem spoustu lidí překvapil."
Nani Roma - 4.: "Věděl jsem, že ročník 2013 bude mnohem těžší, než byl rok 2012. Celkové pořadí se několikrát měnilo. Musel jsem se vypořádat s několika problémy, ale vždy se mi podařilo se dostat zpět pořadím vzhůru. Jsem rád, že jsem zůstal v klidu i přes tyto problémy a vůz Mini dovezl v pořádku do cíle."
Sven Quandt (X-raid Team Manager): "Prostě nemohu uvěřit tomu, že se nám podařilo vyhrát Dakar podruhé po sobě. Samozřejmě, na startu nás mnoho lidí pokládalo za favority, ale nikdy nesmíte podcenit své soupeře. Hned na první zkoušce rally se ukázalo, že jsou [soupeři] odhodlaní s námi bojovat. Nakonec profesionalita a spolehlivost našeho týmu zabránila konkurenci, aby se dostala na stupínek nejvyšší.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?