Nejúspěšnějším týmem na letošním Dakaru byl německý X-Raid, který do závodu vyslal především vozy Mini Countryman. Stáj MINI ALL4 Racing získali v cíli 1., 3. a 4. místo. Jak hodnotí tento výsledek jezdci a šéf týmu?
Stéphane Peterhansel - 1.: "Je neuvěřitelné, že se nám podařilo tento titul obhájit. Hned od startu jsme museli bojovat s několika velmi silnými soupeři, ale nakonec jsme si právě my zajistili vítězství. Stejně jako vloni i letos celý tým MINI ALL4 Racing pracoval bezchybně. Musím poděkovat celému týmu za fantastickou práci - nejenom v posledních dvou týdnech. Zažili jsme velmi napínavý Dakar a vítězství je něco unikátního, i když jich máme tolik. Jak soutěž dopadne bylo otevřené až do 9. etapy. Tým X-Raid si musel na svoje první vítězství počkat [vloni], proto jsem tak rád, že se nám podařilo titul obhájit."
Leonid Novitskiy - 3.: "Moje strategie, kdy jsem k Dakaru přistoupil s klidem a vyčkávací taktikou, se vyplatila letos vyplatila. Podařilo se mi dokonce i vylepšit výsledek z roku 2012. Třetí příčka je skvělá i pro celý tým MINI ALL4 Racing. Jsem si jistý, že jsem svým výkonem spoustu lidí překvapil."
Nani Roma - 4.: "Věděl jsem, že ročník 2013 bude mnohem těžší, než byl rok 2012. Celkové pořadí se několikrát měnilo. Musel jsem se vypořádat s několika problémy, ale vždy se mi podařilo se dostat zpět pořadím vzhůru. Jsem rád, že jsem zůstal v klidu i přes tyto problémy a vůz Mini dovezl v pořádku do cíle."
Sven Quandt (X-raid Team Manager): "Prostě nemohu uvěřit tomu, že se nám podařilo vyhrát Dakar podruhé po sobě. Samozřejmě, na startu nás mnoho lidí pokládalo za favority, ale nikdy nesmíte podcenit své soupeře. Hned na první zkoušce rally se ukázalo, že jsou [soupeři] odhodlaní s námi bojovat. Nakonec profesionalita a spolehlivost našeho týmu zabránila konkurenci, aby se dostala na stupínek nejvyšší.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.