Ani mimořádně špatné podmínky a zdravotní problémy nezabránily posádce InstaForex Eurol Veka Teamu v boji o přední příčky celkového pořadí.
Třetí etapa z Volgogradu do Elisty měla původně na programu 457 kilometrů dlouhý speciál, který měl být mixem stepních pist a na závěr také písků počínající Kalmycké pouště. Podstatné však bylo to, že prudké deště na poslední chvíli zneprůjezdnily první část speciálu, a tak posádky startovaly do rychlostní zkoušky až odpoledne a pouze na necelých závěrečných 260 kilometrů.
Aleš Loprais si v průběhu etapy vyzkoušel jízdní vlastnosti speciálu MAN na bahnitém povrchu, ale především, kromě členitého terénu s relativně nízkým rychlostním průměrem, bojoval s postupující chřipkou, horečkou a zimnicemi. Na jediném kontrolním bodu, zhruba ve třetině odjeté části speciálky, figuroval s minimálním odstupem na 4. místě, o minutu za dalším MANem stáje Eurol Veka Petera Versluise a oběma elitními Kamazy ruských mladíků Nikolajeva a Ajrata Mardějeva, jehož otec Ilgizar za volantem kamionu rapid assistance kryje celé sborné záda. Celou závěrečnou pasáž Aleš zvládl skvěle a i když Eduard Nikolajev znovu vyhrál a pojistil si celkové vedení (dokonce i mezi osobními automobily!), druhou příčkou v etapě se posunul na stejnou pozici i v celkovém pořadí. Před možná rozhodující okružní dlouhou speciálkou v Kalmycké poušti drží Aleš před Mardějevem těsný náskok 22 sekund...
"Dnes to byla těžká bahnitá etapa. Čelili jsme několika drobným problémům. Jednak nám občas stávkovala navigace, hned dva waypointy jsme museli projíždět na několikrát, aby je vůbec zaznamenala. Tady jsme ztratili cenné minuty. Bylo to dost hektické a navíc jsem během etapy prodělal chřipku, horečky a zimnici, musím k týmovému lékaři nebo lékařské službě celého závodu. K tomu jsem v závěru v dunách udělal jezdeckou chybu já, špatné podřazení nás stálo v píscích minimálně půl minuty. Ale valíme dál, náš odstup není nijak beznadějný a minimálně dvě další etapy budou dlouhé a opravdu náročné," shrnul etapu Aleš Loprais.
Protože se vlivem různých okolností nepodařilo do Ruska dostat absolutní špičku kategorie automobilů, je Eduard Nikolajev nejen vedoucím jezdcem kategorie kamionů, ale i spojeného pořadí! Alešovi patří v tomto smyslu lichotivá třetí příčka celkově.
Čtvrtá etapa bude opět okružní, se startem a cílem v Elistě. Na účastníky čeká obávaná kalmycká poušť a je pravděpodobné, že vteřinové či minutové rozdíly vzrostou v řádu desítek minut nebo i hodin. Zda to bude platit i pro hlavní rivaly bojující o čelo kategorie kamionů, to se dozvíme další den. Bitva modrých proti červeným pokračuje.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.