Ani mimořádně špatné podmínky a zdravotní problémy nezabránily posádce InstaForex Eurol Veka Teamu v boji o přední příčky celkového pořadí.
Třetí etapa z Volgogradu do Elisty měla původně na programu 457 kilometrů dlouhý speciál, který měl být mixem stepních pist a na závěr také písků počínající Kalmycké pouště. Podstatné však bylo to, že prudké deště na poslední chvíli zneprůjezdnily první část speciálu, a tak posádky startovaly do rychlostní zkoušky až odpoledne a pouze na necelých závěrečných 260 kilometrů.
Aleš Loprais si v průběhu etapy vyzkoušel jízdní vlastnosti speciálu MAN na bahnitém povrchu, ale především, kromě členitého terénu s relativně nízkým rychlostním průměrem, bojoval s postupující chřipkou, horečkou a zimnicemi. Na jediném kontrolním bodu, zhruba ve třetině odjeté části speciálky, figuroval s minimálním odstupem na 4. místě, o minutu za dalším MANem stáje Eurol Veka Petera Versluise a oběma elitními Kamazy ruských mladíků Nikolajeva a Ajrata Mardějeva, jehož otec Ilgizar za volantem kamionu rapid assistance kryje celé sborné záda. Celou závěrečnou pasáž Aleš zvládl skvěle a i když Eduard Nikolajev znovu vyhrál a pojistil si celkové vedení (dokonce i mezi osobními automobily!), druhou příčkou v etapě se posunul na stejnou pozici i v celkovém pořadí. Před možná rozhodující okružní dlouhou speciálkou v Kalmycké poušti drží Aleš před Mardějevem těsný náskok 22 sekund...
"Dnes to byla těžká bahnitá etapa. Čelili jsme několika drobným problémům. Jednak nám občas stávkovala navigace, hned dva waypointy jsme museli projíždět na několikrát, aby je vůbec zaznamenala. Tady jsme ztratili cenné minuty. Bylo to dost hektické a navíc jsem během etapy prodělal chřipku, horečky a zimnici, musím k týmovému lékaři nebo lékařské službě celého závodu. K tomu jsem v závěru v dunách udělal jezdeckou chybu já, špatné podřazení nás stálo v píscích minimálně půl minuty. Ale valíme dál, náš odstup není nijak beznadějný a minimálně dvě další etapy budou dlouhé a opravdu náročné," shrnul etapu Aleš Loprais.
Protože se vlivem různých okolností nepodařilo do Ruska dostat absolutní špičku kategorie automobilů, je Eduard Nikolajev nejen vedoucím jezdcem kategorie kamionů, ale i spojeného pořadí! Alešovi patří v tomto smyslu lichotivá třetí příčka celkově.
Čtvrtá etapa bude opět okružní, se startem a cílem v Elistě. Na účastníky čeká obávaná kalmycká poušť a je pravděpodobné, že vteřinové či minutové rozdíly vzrostou v řádu desítek minut nebo i hodin. Zda to bude platit i pro hlavní rivaly bojující o čelo kategorie kamionů, to se dozvíme další den. Bitva modrých proti červeným pokračuje.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.