Ani mimořádně špatné podmínky a zdravotní problémy nezabránily posádce InstaForex Eurol Veka Teamu v boji o přední příčky celkového pořadí.
Třetí etapa z Volgogradu do Elisty měla původně na programu 457 kilometrů dlouhý speciál, který měl být mixem stepních pist a na závěr také písků počínající Kalmycké pouště. Podstatné však bylo to, že prudké deště na poslední chvíli zneprůjezdnily první část speciálu, a tak posádky startovaly do rychlostní zkoušky až odpoledne a pouze na necelých závěrečných 260 kilometrů.
Aleš Loprais si v průběhu etapy vyzkoušel jízdní vlastnosti speciálu MAN na bahnitém povrchu, ale především, kromě členitého terénu s relativně nízkým rychlostním průměrem, bojoval s postupující chřipkou, horečkou a zimnicemi. Na jediném kontrolním bodu, zhruba ve třetině odjeté části speciálky, figuroval s minimálním odstupem na 4. místě, o minutu za dalším MANem stáje Eurol Veka Petera Versluise a oběma elitními Kamazy ruských mladíků Nikolajeva a Ajrata Mardějeva, jehož otec Ilgizar za volantem kamionu rapid assistance kryje celé sborné záda. Celou závěrečnou pasáž Aleš zvládl skvěle a i když Eduard Nikolajev znovu vyhrál a pojistil si celkové vedení (dokonce i mezi osobními automobily!), druhou příčkou v etapě se posunul na stejnou pozici i v celkovém pořadí. Před možná rozhodující okružní dlouhou speciálkou v Kalmycké poušti drží Aleš před Mardějevem těsný náskok 22 sekund...
"Dnes to byla těžká bahnitá etapa. Čelili jsme několika drobným problémům. Jednak nám občas stávkovala navigace, hned dva waypointy jsme museli projíždět na několikrát, aby je vůbec zaznamenala. Tady jsme ztratili cenné minuty. Bylo to dost hektické a navíc jsem během etapy prodělal chřipku, horečky a zimnici, musím k týmovému lékaři nebo lékařské službě celého závodu. K tomu jsem v závěru v dunách udělal jezdeckou chybu já, špatné podřazení nás stálo v píscích minimálně půl minuty. Ale valíme dál, náš odstup není nijak beznadějný a minimálně dvě další etapy budou dlouhé a opravdu náročné," shrnul etapu Aleš Loprais.
Protože se vlivem různých okolností nepodařilo do Ruska dostat absolutní špičku kategorie automobilů, je Eduard Nikolajev nejen vedoucím jezdcem kategorie kamionů, ale i spojeného pořadí! Alešovi patří v tomto smyslu lichotivá třetí příčka celkově.
Čtvrtá etapa bude opět okružní, se startem a cílem v Elistě. Na účastníky čeká obávaná kalmycká poušť a je pravděpodobné, že vteřinové či minutové rozdíly vzrostou v řádu desítek minut nebo i hodin. Zda to bude platit i pro hlavní rivaly bojující o čelo kategorie kamionů, to se dozvíme další den. Bitva modrých proti červeným pokračuje.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.