Ani mimořádně špatné podmínky a zdravotní problémy nezabránily posádce InstaForex Eurol Veka Teamu v boji o přední příčky celkového pořadí.
Třetí etapa z Volgogradu do Elisty měla původně na programu 457 kilometrů dlouhý speciál, který měl být mixem stepních pist a na závěr také písků počínající Kalmycké pouště. Podstatné však bylo to, že prudké deště na poslední chvíli zneprůjezdnily první část speciálu, a tak posádky startovaly do rychlostní zkoušky až odpoledne a pouze na necelých závěrečných 260 kilometrů.
Aleš Loprais si v průběhu etapy vyzkoušel jízdní vlastnosti speciálu MAN na bahnitém povrchu, ale především, kromě členitého terénu s relativně nízkým rychlostním průměrem, bojoval s postupující chřipkou, horečkou a zimnicemi. Na jediném kontrolním bodu, zhruba ve třetině odjeté části speciálky, figuroval s minimálním odstupem na 4. místě, o minutu za dalším MANem stáje Eurol Veka Petera Versluise a oběma elitními Kamazy ruských mladíků Nikolajeva a Ajrata Mardějeva, jehož otec Ilgizar za volantem kamionu rapid assistance kryje celé sborné záda. Celou závěrečnou pasáž Aleš zvládl skvěle a i když Eduard Nikolajev znovu vyhrál a pojistil si celkové vedení (dokonce i mezi osobními automobily!), druhou příčkou v etapě se posunul na stejnou pozici i v celkovém pořadí. Před možná rozhodující okružní dlouhou speciálkou v Kalmycké poušti drží Aleš před Mardějevem těsný náskok 22 sekund...
"Dnes to byla těžká bahnitá etapa. Čelili jsme několika drobným problémům. Jednak nám občas stávkovala navigace, hned dva waypointy jsme museli projíždět na několikrát, aby je vůbec zaznamenala. Tady jsme ztratili cenné minuty. Bylo to dost hektické a navíc jsem během etapy prodělal chřipku, horečky a zimnici, musím k týmovému lékaři nebo lékařské službě celého závodu. K tomu jsem v závěru v dunách udělal jezdeckou chybu já, špatné podřazení nás stálo v píscích minimálně půl minuty. Ale valíme dál, náš odstup není nijak beznadějný a minimálně dvě další etapy budou dlouhé a opravdu náročné," shrnul etapu Aleš Loprais.
Protože se vlivem různých okolností nepodařilo do Ruska dostat absolutní špičku kategorie automobilů, je Eduard Nikolajev nejen vedoucím jezdcem kategorie kamionů, ale i spojeného pořadí! Alešovi patří v tomto smyslu lichotivá třetí příčka celkově.
Čtvrtá etapa bude opět okružní, se startem a cílem v Elistě. Na účastníky čeká obávaná kalmycká poušť a je pravděpodobné, že vteřinové či minutové rozdíly vzrostou v řádu desítek minut nebo i hodin. Zda to bude platit i pro hlavní rivaly bojující o čelo kategorie kamionů, to se dozvíme další den. Bitva modrých proti červeným pokračuje.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?