Aleš Loprais v bahnité třetí etapě vybojoval zpět 2. místo v absolutním pořadí.

Loprais Team
Loprais Team, foto: www.loprais.cz
Jiří Vintr 10. července 2012 21:51
Sdílej:

Ani mimořádně špatné podmínky a zdravotní problémy nezabránily posádce InstaForex Eurol Veka Teamu v boji o přední příčky celkového pořadí.

Třetí etapa z Volgogradu do Elisty měla původně na programu 457 kilometrů dlouhý speciál, který měl být mixem stepních pist a na závěr také písků počínající Kalmycké pouště. Podstatné však bylo to, že prudké deště na poslední chvíli zneprůjezdnily první část speciálu, a tak posádky startovaly do rychlostní zkoušky až odpoledne a pouze na necelých závěrečných 260 kilometrů.

 Aleš Loprais si v průběhu etapy vyzkoušel jízdní vlastnosti speciálu MAN na bahnitém povrchu, ale především, kromě členitého terénu s relativně nízkým rychlostním průměrem, bojoval s postupující chřipkou, horečkou a zimnicemi. Na jediném kontrolním bodu, zhruba ve třetině odjeté části speciálky, figuroval s minimálním odstupem na 4. místě, o minutu za dalším MANem stáje Eurol Veka Petera Versluise a oběma elitními Kamazy ruských mladíků Nikolajeva a Ajrata Mardějeva, jehož otec Ilgizar za volantem kamionu rapid assistance kryje celé sborné záda. Celou závěrečnou pasáž Aleš zvládl skvěle a i když Eduard Nikolajev znovu vyhrál a pojistil si celkové vedení (dokonce i mezi osobními automobily!), druhou příčkou v etapě se posunul na stejnou pozici i v celkovém pořadí. Před možná rozhodující okružní dlouhou speciálkou v Kalmycké poušti drží Aleš před Mardějevem těsný náskok 22 sekund...

"Dnes to byla těžká bahnitá etapa. Čelili jsme několika drobným problémům. Jednak nám občas stávkovala navigace, hned dva waypointy jsme museli projíždět na několikrát, aby je vůbec zaznamenala. Tady jsme ztratili cenné minuty. Bylo to dost hektické a navíc jsem během etapy prodělal chřipku, horečky a zimnici, musím k týmovému lékaři nebo lékařské službě celého závodu. K tomu jsem v závěru v dunách udělal jezdeckou chybu já, špatné podřazení nás stálo v píscích minimálně půl minuty. Ale valíme dál, náš odstup není nijak beznadějný a minimálně dvě další etapy budou dlouhé a opravdu náročné," shrnul etapu Aleš Loprais.

Protože se vlivem různých okolností nepodařilo do Ruska dostat absolutní špičku kategorie automobilů, je Eduard Nikolajev nejen vedoucím jezdcem kategorie kamionů, ale i spojeného pořadí! Alešovi patří v tomto smyslu lichotivá třetí příčka celkově.

Čtvrtá etapa bude opět okružní, se startem a cílem v Elistě. Na účastníky čeká obávaná kalmycká poušť a je pravděpodobné, že vteřinové či minutové rozdíly vzrostou v řádu desítek minut nebo i hodin. Zda to bude platit i pro hlavní rivaly bojující o čelo kategorie kamionů, to se dozvíme další den. Bitva modrých proti červeným pokračuje.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.