První speciálka z Rjazaně do Volgogradu naznačila leccos o rozložení sil dvou hlavních rivalů. Aleš Loprais ji dokončil na 2. místě v těsném závěsu za Eduardem Nikolajevem.
Jezdec InstaForex Eurol Veka teamu vyjel do etapy jako první v pořadí. Jako vítěz předchozího ročníku byl také nositelem nejnižšího startovního čísla 300. Trasa první speciálky byla poměrně rychlá. Celá její první polovina se odbývala v tradičním terénu střední Rusi, po pistách mezi poli a jezery. Písčitý povrch přišel na řadu až ve druhé polovině etapy, když se trasa přiblížila cílovému Volgogradu – dostalo se i na malé duny a sekvence písčitých násypů.
Aleš udržoval po celou etapu stabilní tempo i míru rozestupu od vedoucího Eduarda Nikolajeva. Jednalo se však o tradiční "rozjezdovou" speciálku, jejímž hlavním cílem bylo celkové sladění závodní posádky, která v této sestavě startuje poprvé.
"Dnes to byla dobrá a rychlá speciálka na úvod, tak trochu WRC. Druhé místo je pro nás dobré, ale nepřeceňujeme ho,prakticky nic to neznamená a rozhodovat se bude až v další fázi závodu. Kamaz začal ve velkém stylu, ale to se dalo očekávat. Snažíme se držet krok a jsme rádi, že se nám to prozatím daří," shrnul své dojmy Aleš Loprais.
Dobře zajel etapu i majitel týmu Eurol Veka MAN Peter Versluis, který skončil čtvrtý. Bohužel etapu nedokončil Franz Echter po defektu převodovky. Aby smůly nebylo málo, při tažení nepojízdného Echterova speciálu došlo k zadření motoru ve voze Tatra Václava Svobody. Aleš a Peter tak proti přesile kamazů budou ve zbytku závodu muset bojovat sami. Ztrátu 1,5 hodiny utrpěl i jeden z velkých favoritů Kazach Artur Ardavičus s Kamazem.
Sledujte denní sestřihy etap Silk Way Rally na stanici ČT4 a Eurosport.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?