Do problémů se na Dakaru dostal Robby Gordon, někteří dokonce mluví až o skandálu. Na jeho voze byly nalezeny neschválené věci a byl diskvalifikován. Američan se okamžitě proti verdiktu odvolal, a tak v soutěži bude dále pokračovat.
Pilot Mini, Stéphane Peterhansel, se tomu divil již delší dobu. "Hummery jsou rychlé, zatraceně rychlé a nevím proč," říkal mnohonásobný vítěz Dakaru. Techničtí komisaři, zdá se, již našli důvod rychlosti teď již jen oranžového speciálu. Gordonovo auto v poušti prozkoumali a zjistili, že v autě byly namontovány dodatečné hadice, které měly zřejmě za úkol chladit motor. Hummeru tak dodávaly další výkon. Někteří dokonce spekulují o využití rajského plynu k získání dalších koníků.
"Závodní komisaři se rozhodli auto se startovním číslem 303 diskvalifikovat. Jezdec se proti tomuto rozhodnutí odvolal," je napsáno v oficiální zprávě od pořadatelů závodu. Finální rozhodnutí by měla FIA učinit do dvou měsíců.
Gordon je z celé sitace trochu zmaten. "Asi si to spletli s naším systémem přívodu vzduchu k pneumatikám. Žádný velký problém a krom toho auto před startem prošlo technickou přejímkou. Teď, když bojujeme o vítězství, tak by to mělo být najednou nelegální" řekl Američan ještě před včerejší etapou, ve které ztratil hodně času.
K problému se také vyjádřil Nasser Al Attiyah. Loňský vítěz musel letos díky technickým problémům jeho Hummeru vzdát. Krom toho byl Katařan názoru, že v týmu Robbyho Gordona hraje jen druhé housle. "Už nikdy nebudu závodit s Hummerem a také už nikdy v týmu Gordona," řekl Nasser. Nicméně Robby má na celou věc jiný názor. "Plynový pedál měl pořád až na zemi. Krom toho chtěl už pár dní jít. Teď mě tady nechal samotného," zakončil Gordon.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?