Do problémů se na Dakaru dostal Robby Gordon, někteří dokonce mluví až o skandálu. Na jeho voze byly nalezeny neschválené věci a byl diskvalifikován. Američan se okamžitě proti verdiktu odvolal, a tak v soutěži bude dále pokračovat.
Pilot Mini, Stéphane Peterhansel, se tomu divil již delší dobu. "Hummery jsou rychlé, zatraceně rychlé a nevím proč," říkal mnohonásobný vítěz Dakaru. Techničtí komisaři, zdá se, již našli důvod rychlosti teď již jen oranžového speciálu. Gordonovo auto v poušti prozkoumali a zjistili, že v autě byly namontovány dodatečné hadice, které měly zřejmě za úkol chladit motor. Hummeru tak dodávaly další výkon. Někteří dokonce spekulují o využití rajského plynu k získání dalších koníků.
"Závodní komisaři se rozhodli auto se startovním číslem 303 diskvalifikovat. Jezdec se proti tomuto rozhodnutí odvolal," je napsáno v oficiální zprávě od pořadatelů závodu. Finální rozhodnutí by měla FIA učinit do dvou měsíců.
Gordon je z celé sitace trochu zmaten. "Asi si to spletli s naším systémem přívodu vzduchu k pneumatikám. Žádný velký problém a krom toho auto před startem prošlo technickou přejímkou. Teď, když bojujeme o vítězství, tak by to mělo být najednou nelegální" řekl Američan ještě před včerejší etapou, ve které ztratil hodně času.
K problému se také vyjádřil Nasser Al Attiyah. Loňský vítěz musel letos díky technickým problémům jeho Hummeru vzdát. Krom toho byl Katařan názoru, že v týmu Robbyho Gordona hraje jen druhé housle. "Už nikdy nebudu závodit s Hummerem a také už nikdy v týmu Gordona," řekl Nasser. Nicméně Robby má na celou věc jiný názor. "Plynový pedál měl pořád až na zemi. Krom toho chtěl už pár dní jít. Teď mě tady nechal samotného," zakončil Gordon.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?