Do problémů se na Dakaru dostal Robby Gordon, někteří dokonce mluví až o skandálu. Na jeho voze byly nalezeny neschválené věci a byl diskvalifikován. Američan se okamžitě proti verdiktu odvolal, a tak v soutěži bude dále pokračovat.
Pilot Mini, Stéphane Peterhansel, se tomu divil již delší dobu. "Hummery jsou rychlé, zatraceně rychlé a nevím proč," říkal mnohonásobný vítěz Dakaru. Techničtí komisaři, zdá se, již našli důvod rychlosti teď již jen oranžového speciálu. Gordonovo auto v poušti prozkoumali a zjistili, že v autě byly namontovány dodatečné hadice, které měly zřejmě za úkol chladit motor. Hummeru tak dodávaly další výkon. Někteří dokonce spekulují o využití rajského plynu k získání dalších koníků.
"Závodní komisaři se rozhodli auto se startovním číslem 303 diskvalifikovat. Jezdec se proti tomuto rozhodnutí odvolal," je napsáno v oficiální zprávě od pořadatelů závodu. Finální rozhodnutí by měla FIA učinit do dvou měsíců.
Gordon je z celé sitace trochu zmaten. "Asi si to spletli s naším systémem přívodu vzduchu k pneumatikám. Žádný velký problém a krom toho auto před startem prošlo technickou přejímkou. Teď, když bojujeme o vítězství, tak by to mělo být najednou nelegální" řekl Američan ještě před včerejší etapou, ve které ztratil hodně času.
K problému se také vyjádřil Nasser Al Attiyah. Loňský vítěz musel letos díky technickým problémům jeho Hummeru vzdát. Krom toho byl Katařan názoru, že v týmu Robbyho Gordona hraje jen druhé housle. "Už nikdy nebudu závodit s Hummerem a také už nikdy v týmu Gordona," řekl Nasser. Nicméně Robby má na celou věc jiný názor. "Plynový pedál měl pořád až na zemi. Krom toho chtěl už pár dní jít. Teď mě tady nechal samotného," zakončil Gordon.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?