Do problémů se na Dakaru dostal Robby Gordon, někteří dokonce mluví až o skandálu. Na jeho voze byly nalezeny neschválené věci a byl diskvalifikován. Američan se okamžitě proti verdiktu odvolal, a tak v soutěži bude dále pokračovat.
Pilot Mini, Stéphane Peterhansel, se tomu divil již delší dobu. "Hummery jsou rychlé, zatraceně rychlé a nevím proč," říkal mnohonásobný vítěz Dakaru. Techničtí komisaři, zdá se, již našli důvod rychlosti teď již jen oranžového speciálu. Gordonovo auto v poušti prozkoumali a zjistili, že v autě byly namontovány dodatečné hadice, které měly zřejmě za úkol chladit motor. Hummeru tak dodávaly další výkon. Někteří dokonce spekulují o využití rajského plynu k získání dalších koníků.
"Závodní komisaři se rozhodli auto se startovním číslem 303 diskvalifikovat. Jezdec se proti tomuto rozhodnutí odvolal," je napsáno v oficiální zprávě od pořadatelů závodu. Finální rozhodnutí by měla FIA učinit do dvou měsíců.
Gordon je z celé sitace trochu zmaten. "Asi si to spletli s naším systémem přívodu vzduchu k pneumatikám. Žádný velký problém a krom toho auto před startem prošlo technickou přejímkou. Teď, když bojujeme o vítězství, tak by to mělo být najednou nelegální" řekl Američan ještě před včerejší etapou, ve které ztratil hodně času.
K problému se také vyjádřil Nasser Al Attiyah. Loňský vítěz musel letos díky technickým problémům jeho Hummeru vzdát. Krom toho byl Katařan názoru, že v týmu Robbyho Gordona hraje jen druhé housle. "Už nikdy nebudu závodit s Hummerem a také už nikdy v týmu Gordona," řekl Nasser. Nicméně Robby má na celou věc jiný názor. "Plynový pedál měl pořád až na zemi. Krom toho chtěl už pár dní jít. Teď mě tady nechal samotného," zakončil Gordon.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.