Aleš Loprais v deváté etapě Rallye Dakar havaroval a se svou Tatrou skončil na střeše, když měl karambol v takzvané neutralizační zóně poté, co vůz řídil mechanik Petr Almáši, kterého přemohl mikrospánek. Podle internetových stránek loprais.cz má Aleš Loprais po nehodě zlomené dva obratle.
Soutěž skončila pro posádku Aleše Lopraise v úterý v místech, kde se neměřil čas, mezi 340. a 460. kilometrem, na rovném asfaltovém úseku, v takzvané neutralizační zóně. „Na 374. kilometru etapy jsme bohužel měli fatální nehodu. Na přejezdovém úseku jsem po velmi těžké a vypjaté první části etapy nechal řídit mechanika Petra Almášiho, kterého bohužel přemohl mikrospánek. Já i navigátor Michal Ernst jsme bohužel také usnuli. Probudil jsem se v momentě, kdy se vůz začal řítit do obrovské rokle. Křičel jsem na Almiho, ale ten nereagoval. Náraz to byl šílený. Okamžitě se utrhla obě přední kola a auto udělalo několik kotrmelců přes přední osu. V okamžiku bylo po všem,“ řekl k nehodě Aleš Loprais.
Prioritou se rázem staly úplně jiné věci. Zpočátku to vypadalo, že je posádka InstaForex Loprais Teamu jen potlučená, ale nakonec bylo třeba zásahu pořadatelské helikoptéry. „Hlavní bylo dopravit nás všechny k ošetření. Celý transport trval úmorné tři hodiny, na vrtulník jsme čekali přes hodinu. Momentálně jsme v nemocnici v Iquiqe. Mám zlomené dva obratle a Petr má otřes mozku. Michal naštěstí vyvázl bez následků,“ pokračuje Aleš.
Po celoroční přípravě nového, velmi konkurenceschopného vozu i celé posádky, jakož i po precizně vybudovaném průběžném výsledku, za který Aleš Loprais sklízel respekt lidí nejen přímo na soutěži, tak přišel náhlý konec. „Pro letošní Dakar jsme já i celý tým udělali maximum, včetně vítězné Silk Way Rally i dosavadních etapových dojezdů, kdy jsme měli nakročeno ke skvělému výsledku. Chtěl bych podpořit Petra Almášiho. Vím, že si to bude dlouho vyčítat, ale mikrospánek přemohl už řadu lidí. Stále jsme skvělý tým a po rekonvalescenci bychom chtěli opět bojovat o dakarský titul. Děkuji všem partnerům i fanouškům za jejich ohlasy, je jich neuvěřitelně mnoho a moc nás těší jejich podpora. Muchas Gracias z Hospital de Iquiqe,“ doplnil Aleš Loprais.
Celý tým se po zbytek dne soustředil na repatriaci havarovaného kamionu na místě nehody a nutno podotknout, že v soutěži zůstává ještě druhý vůz, Bonver Dakar team Tomáše Vrátného, jehož posádka etapu dokončila.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?