Aleš Loprais v deváté etapě Rallye Dakar havaroval a se svou Tatrou skončil na střeše, když měl karambol v takzvané neutralizační zóně poté, co vůz řídil mechanik Petr Almáši, kterého přemohl mikrospánek. Podle internetových stránek loprais.cz má Aleš Loprais po nehodě zlomené dva obratle.
Soutěž skončila pro posádku Aleše Lopraise v úterý v místech, kde se neměřil čas, mezi 340. a 460. kilometrem, na rovném asfaltovém úseku, v takzvané neutralizační zóně. „Na 374. kilometru etapy jsme bohužel měli fatální nehodu. Na přejezdovém úseku jsem po velmi těžké a vypjaté první části etapy nechal řídit mechanika Petra Almášiho, kterého bohužel přemohl mikrospánek. Já i navigátor Michal Ernst jsme bohužel také usnuli. Probudil jsem se v momentě, kdy se vůz začal řítit do obrovské rokle. Křičel jsem na Almiho, ale ten nereagoval. Náraz to byl šílený. Okamžitě se utrhla obě přední kola a auto udělalo několik kotrmelců přes přední osu. V okamžiku bylo po všem,“ řekl k nehodě Aleš Loprais.
Prioritou se rázem staly úplně jiné věci. Zpočátku to vypadalo, že je posádka InstaForex Loprais Teamu jen potlučená, ale nakonec bylo třeba zásahu pořadatelské helikoptéry. „Hlavní bylo dopravit nás všechny k ošetření. Celý transport trval úmorné tři hodiny, na vrtulník jsme čekali přes hodinu. Momentálně jsme v nemocnici v Iquiqe. Mám zlomené dva obratle a Petr má otřes mozku. Michal naštěstí vyvázl bez následků,“ pokračuje Aleš.
Po celoroční přípravě nového, velmi konkurenceschopného vozu i celé posádky, jakož i po precizně vybudovaném průběžném výsledku, za který Aleš Loprais sklízel respekt lidí nejen přímo na soutěži, tak přišel náhlý konec. „Pro letošní Dakar jsme já i celý tým udělali maximum, včetně vítězné Silk Way Rally i dosavadních etapových dojezdů, kdy jsme měli nakročeno ke skvělému výsledku. Chtěl bych podpořit Petra Almášiho. Vím, že si to bude dlouho vyčítat, ale mikrospánek přemohl už řadu lidí. Stále jsme skvělý tým a po rekonvalescenci bychom chtěli opět bojovat o dakarský titul. Děkuji všem partnerům i fanouškům za jejich ohlasy, je jich neuvěřitelně mnoho a moc nás těší jejich podpora. Muchas Gracias z Hospital de Iquiqe,“ doplnil Aleš Loprais.
Celý tým se po zbytek dne soustředil na repatriaci havarovaného kamionu na místě nehody a nutno podotknout, že v soutěži zůstává ještě druhý vůz, Bonver Dakar team Tomáše Vrátného, jehož posádka etapu dokončila.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.