Katařan, Nasser Al-Attiyah, by se ještě chtěl vrátit do bojů o čelní příčky na letošním Dakaru, i když v polovině soutěže má již ztrátu 43 minut. Řekl to jeho týmový šéf, Robby Gordon.
Nasser samozřejmě do letošního Dakaru šel s tím, že by rád obhájil své loňské vítězství. Nicméně během prvního týdne ho potkaly určité technické problémy a udělal také pár jezdeckých chyb. Výsledkem jeho snažení je ztráta 42 minut a 54 sekund na průběžně vedoucího Stéphana Peterhansela.
Nicméně jeho včerejší impozantní vítězství na etapě z Copiapa do Copiapa povzbudilo tým do dalších bojů. Al-Attiyah je průběžně šestý, jeho týmový šéf, Robby Gordon, je třetí. Pro Američana je však Katařan největším favoritem na vítězství ve všech zbývajích sedmi zkouškách. Jen dodejme, že včerejší etapu Hummery pilotované těmito dvěma jezdci ovládly, když Nasser byl rychlejší o 7 minut.
"Je jasné, že naše auto je extrémně rychlé v tomto typu terénu. Je jasně viditelné, že bylo designováno pro tento druh zkoušek. Hodně věcí jsme také vyměnili [oproti loňsku], včetně transmisí a teď je to hrůzu nahánějící stroj," říká Gordon. "Vlastně jsem si jistý, že Nasser bude vyhrávat tyto zkoušky. OK, ostatní jsou stále před námi, ale myslím, že jsme pro zbytek soutěže v dobré pozici."
I sám Al-Attiyah stále věří, že by soutěž mohl ještě vyhrát, i když připouští, že by každý den musel být tak dobrý, jako ten sobotní. "Naším cílem je získat každý den sedm nebo osm minut," což se mu v sobotu povedlo. "Vydáme ze sebe to nejlepší, abychom tento výkon zopakovali na všech zkouškách od pondělí dále, nebo abychom předvedli ještě lepší výkon. Každopádně nemáme žádnou jinou možnost, jestli ještě chceme pomýšlet na vítězství na Dakaru."
Po Dakaru již na Nassera Al-Attiaha čeká Citroën DS3 WRC a starty v MS 2012 jako trojka továrního týmu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?