Katařan, Nasser Al-Attiyah, by se ještě chtěl vrátit do bojů o čelní příčky na letošním Dakaru, i když v polovině soutěže má již ztrátu 43 minut. Řekl to jeho týmový šéf, Robby Gordon.
Nasser samozřejmě do letošního Dakaru šel s tím, že by rád obhájil své loňské vítězství. Nicméně během prvního týdne ho potkaly určité technické problémy a udělal také pár jezdeckých chyb. Výsledkem jeho snažení je ztráta 42 minut a 54 sekund na průběžně vedoucího Stéphana Peterhansela.
Nicméně jeho včerejší impozantní vítězství na etapě z Copiapa do Copiapa povzbudilo tým do dalších bojů. Al-Attiyah je průběžně šestý, jeho týmový šéf, Robby Gordon, je třetí. Pro Američana je však Katařan největším favoritem na vítězství ve všech zbývajích sedmi zkouškách. Jen dodejme, že včerejší etapu Hummery pilotované těmito dvěma jezdci ovládly, když Nasser byl rychlejší o 7 minut.
"Je jasné, že naše auto je extrémně rychlé v tomto typu terénu. Je jasně viditelné, že bylo designováno pro tento druh zkoušek. Hodně věcí jsme také vyměnili [oproti loňsku], včetně transmisí a teď je to hrůzu nahánějící stroj," říká Gordon. "Vlastně jsem si jistý, že Nasser bude vyhrávat tyto zkoušky. OK, ostatní jsou stále před námi, ale myslím, že jsme pro zbytek soutěže v dobré pozici."
I sám Al-Attiyah stále věří, že by soutěž mohl ještě vyhrát, i když připouští, že by každý den musel být tak dobrý, jako ten sobotní. "Naším cílem je získat každý den sedm nebo osm minut," což se mu v sobotu povedlo. "Vydáme ze sebe to nejlepší, abychom tento výkon zopakovali na všech zkouškách od pondělí dále, nebo abychom předvedli ještě lepší výkon. Každopádně nemáme žádnou jinou možnost, jestli ještě chceme pomýšlet na vítězství na Dakaru."
Po Dakaru již na Nassera Al-Attiaha čeká Citroën DS3 WRC a starty v MS 2012 jako trojka továrního týmu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.