Al-Attiyah by se chtěl na Dakaru ještě vrátit do hry

Al-Attiyah, Nasser
Al-Attiyah, Nasser, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 8. ledna 2012 22:18
Sdílej:

Katařan, Nasser Al-Attiyah, by se ještě chtěl vrátit do bojů o čelní příčky na letošním Dakaru, i když v polovině soutěže má již ztrátu 43 minut. Řekl to jeho týmový šéf, Robby Gordon.

Nasser samozřejmě do letošního Dakaru šel s tím, že by rád obhájil své loňské vítězství. Nicméně během prvního týdne ho potkaly určité technické problémy a udělal také pár jezdeckých chyb. Výsledkem jeho snažení je ztráta 42 minut a 54 sekund na průběžně vedoucího Stéphana Peterhansela.

Nicméně jeho včerejší impozantní vítězství na etapě z Copiapa do Copiapa povzbudilo tým do dalších bojů. Al-Attiyah je průběžně šestý, jeho týmový šéf, Robby Gordon, je třetí. Pro Američana je však Katařan největším favoritem na vítězství ve všech zbývajích sedmi zkouškách. Jen dodejme, že včerejší etapu Hummery pilotované těmito dvěma jezdci ovládly, když Nasser byl rychlejší o 7 minut. 

"Je jasné, že naše auto je extrémně rychlé v tomto typu terénu. Je jasně viditelné, že bylo designováno pro tento druh zkoušek. Hodně věcí jsme také vyměnili [oproti loňsku], včetně transmisí a teď je to hrůzu nahánějící stroj," říká Gordon. "Vlastně jsem si jistý, že Nasser bude vyhrávat tyto zkoušky. OK, ostatní jsou stále před námi, ale myslím, že jsme pro zbytek soutěže v dobré pozici."

I sám Al-Attiyah stále věří, že by soutěž mohl ještě vyhrát, i když připouští, že by každý den musel být tak dobrý, jako ten sobotní. "Naším cílem je získat každý den sedm nebo osm minut," což se mu v sobotu povedlo. "Vydáme ze sebe to nejlepší, abychom tento výkon zopakovali na všech zkouškách od pondělí dále, nebo abychom předvedli ještě lepší výkon. Každopádně nemáme žádnou jinou možnost, jestli ještě chceme pomýšlet na vítězství na Dakaru."

Po Dakaru již na Nassera Al-Attiaha čeká Citroën DS3 WRC a starty v MS 2012 jako trojka továrního týmu. 

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.