Katařan, Nasser Al-Attiyah, by se ještě chtěl vrátit do bojů o čelní příčky na letošním Dakaru, i když v polovině soutěže má již ztrátu 43 minut. Řekl to jeho týmový šéf, Robby Gordon.
Nasser samozřejmě do letošního Dakaru šel s tím, že by rád obhájil své loňské vítězství. Nicméně během prvního týdne ho potkaly určité technické problémy a udělal také pár jezdeckých chyb. Výsledkem jeho snažení je ztráta 42 minut a 54 sekund na průběžně vedoucího Stéphana Peterhansela.
Nicméně jeho včerejší impozantní vítězství na etapě z Copiapa do Copiapa povzbudilo tým do dalších bojů. Al-Attiyah je průběžně šestý, jeho týmový šéf, Robby Gordon, je třetí. Pro Američana je však Katařan největším favoritem na vítězství ve všech zbývajích sedmi zkouškách. Jen dodejme, že včerejší etapu Hummery pilotované těmito dvěma jezdci ovládly, když Nasser byl rychlejší o 7 minut.
"Je jasné, že naše auto je extrémně rychlé v tomto typu terénu. Je jasně viditelné, že bylo designováno pro tento druh zkoušek. Hodně věcí jsme také vyměnili [oproti loňsku], včetně transmisí a teď je to hrůzu nahánějící stroj," říká Gordon. "Vlastně jsem si jistý, že Nasser bude vyhrávat tyto zkoušky. OK, ostatní jsou stále před námi, ale myslím, že jsme pro zbytek soutěže v dobré pozici."
I sám Al-Attiyah stále věří, že by soutěž mohl ještě vyhrát, i když připouští, že by každý den musel být tak dobrý, jako ten sobotní. "Naším cílem je získat každý den sedm nebo osm minut," což se mu v sobotu povedlo. "Vydáme ze sebe to nejlepší, abychom tento výkon zopakovali na všech zkouškách od pondělí dále, nebo abychom předvedli ještě lepší výkon. Každopádně nemáme žádnou jinou možnost, jestli ještě chceme pomýšlet na vítězství na Dakaru."
Po Dakaru již na Nassera Al-Attiaha čeká Citroën DS3 WRC a starty v MS 2012 jako trojka továrního týmu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?