Dakar 2012 začíná: po první etapě Aleš Loprais kontroluje první desítku

Loprais Team
Loprais Team, foto: Loprais team
Jiří Vintr 2. ledna 2012 20:39
Sdílej:

V tichosti začala Rallye Dakar v argentinském letovisku Mar del Plata. Po silvestrovském slavnostním startu obsadil Aleš Loprais v úvodním speciálu 10. příčku.

Úvodní etapa z Mar del Plata do Santa Rosy nabídla lehké oťukávací menu v podobě 57 kilometrů dlouhé speciálky po prašných pistách na břehu moře, které ovšem zabíhaly lehce do vnitrozemí do malých dun. Aleš Loprais do ní startoval s číslem 501 jako druhý v pořadí za Rusem Eduardem Nikolajevem. Po celou zkoušku Aleš nejel zcela naplno a využil speciálku k vzájemnému sladění s novou posádkou. Nic to nevadilo, v polovině zkoušky stejně Nikolajeva, který také nejel ještě naplno, dojel.

"Dnes to celkem šlo. První polovina etapy byla po břehu moře a zabíhala do dun. Dojeli jsme Nikolajeva a více už netlačili na pilu, Nakonec jsme dojížděli pomalejší osobní auta, cesta byla hodně prašná a zúžila se, předjíždění nebylo snadné, tak jsme neriskovali a dojeli bez problémů. Odstupy jsou ostatně velmi malé," podotkl Aleš Loprais.

Zpomalení prvních dvou vedoucích posádek využili jezdci startující za nimi. Rychlé vozy holandských týmů tak zaujaly první příčky celkového pořadí. Právě rychlá plochá trať na tvrdém povrchu jejich určení ideálně vyhovovala. Zvítězil Marcel Van Vliet před Gerardem de Rooyem, Franzem Echterem a MIki Biasionem. Dlouho jsme na Dakaru neviděli etapu bez Kamazu v první pětici, ten na pátém místě byl navíc netovární z kazašského týmu Astana.

Dakarskou premiéru si odbyla posádka Bonver Dakar Teamu – Tomáš Vrátný nakonec etapu dokončil na 31. místě, když jej zdrželo zapadnutí při vyhýbání se jednomu ze zapadlých vozidel. Na místě nechal Tomáš Vrátný asi deset minut. Ve druhé etapě čeká závodníky nejprve dlouhý přejezd na start speciálky, která sama o sobě bude měřit 295 kilometrů. Úsek do San Rafael už nabídne klasické dakarské menu a patrně i podstatně záživnější průběh než první etapa.

Sledujte televizní zpravodajství z Rallye Dakar na televizní stanici ČT4 Sport.

Výsledky po první Etapě1. 507  Marcel Van Vliet, Serge Bruynkens, Peter Bell NL/B  MAN TGS 18.480 0:37:452. 502  Gerard de Rooy, Tom Colsoul Darek Rodewald NL/PL/B Iveco Powerstar Torpedo +0:00:263. 503  Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein D  MAN TGS 18.480 +0:00:564. 511  Miki Biasion, Georgio Albiero, Michel Huisman I/NL  Iveco Trakker 4x4 +0:01:06 5. 533  Artur Ardavičus, Alexej Kuzmič, Nurlan Turbulajev KAZ  Kamaz 4326-9 +0:01:166. 505  Hans Stacey, Hans Van Goor, Bernard de Kinderen NL  Iveco Trakker 4x4 +0:01:197. 510  Martin van den Brink, Peter Willemsen, Erwin Lagerweij NL  Ginaf X2222 SP +0:01:288. 504  Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Šibalov RUS  Kamaz 4326-9 +0:01:379. 506  Wuf Van Ginkel, Daniel Bruinsma, Richard de Rooy NL  Ginaf X2222 SP +0:01:4310. 501  Aleš Loprais, Michal Ernst, Petr Almáši CZ  Tatra Jamal 4x4 +0:01:57 31. 527  Tomáš Vrátný, Radim Pustějovský, Ota Měřínský CZ  Tatra 815 4x4 +0:13:37

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.