Těžká druhá etapa plná zvratů posílá Aleše Lopraise na třetí příčku absolutně

Silk Way Rally
Silk Way Rally, foto: www.loprais.cz
Jiří Vintr 12. července 2011 22:05
Sdílej:

Dramatické druhé dějství přineslo více změn než celý loňský ročník dohromady. Aleš Loprais postupuje i po problémech na 3. místo.

Takovou etapu Silk Way Rally ještě nezažila. Podivná směsice zbytku ruských jílovitých celin a nastupujících písků ve volžské oblasti, promísených s bahnem a vlhkem pořádně těžkou porci 483 kilometrů, a to náročnost bude rozhodně ještě narůstat. V celkovém pořadí nezůstal kámen na kameni, snad jen vedoucí trio v celkovém pořadí bylo konzistentní.

Aleš Loprais odstartoval ze 6. příčky a držel se na dostřel nejlepších, na 1. kontrolním bodu byly odstupy minimální. Poté přšel první problém, upadená hadice turba znamenala první zásadnější opravu. V dalším průběhu se smůla Alešovi přilepila na paty znovu, když po se po defektu separoval běhoun prázdné pneumatiky od kordu a ještě se ji podařilo v měkkém písku "svléknout." Poté už Aleš upaloval do cíle a stačil ještě stáhnout několik minut z náskoku dvojice Kabirov – Stacey, která udávala etapě tón. "Dnes to bylo těžké ve všech směrech. Byl to obtížný mix povrchů, a také jsme museli dvakrát opravovat, což nás zdrželo, ale konečné čtvrté místo i přijatelná ztráta jsou pro nás povzbuzením. Bojujeme dál a myslím, že jsme stále ve hře. Nicméně Rusové nastavili laťku proklatě vysoko," dodal pilot InstaForex Loprais Teamu.

Mezitím se děly věci! Dosud vedoucí pilot průběžného pořadí Eduard Nikolajev odstoupil kvůli technickým problémům svého elitního Kamazu. Otec i syn Mardějevové u něj jako asistence nechali přes dvě hodiny a i oni vypadli z boje o první desítku. Prapor ruského týmu držel skvěle po většinu etapy Ardavičus v barvách kazašské Astany, které ale nepřálo štěstí nejen na Tour de France, po výborném výkonu ztratil Ardavičus v závěrečných píscích přes dvě hodiny. Muziku tvrdil zpočátku i Echter, ale i tato etapa byla pro něj problémová a z boje o čelní příčky vypadl. Naopak výborně a konzistentně se držel Peter Verluis a návrat dne zaznamenal Hans Stacey s Ivecem de Rooye, který se s Kabirovem strhujícím způsobem přetahoval o vedení v etapě, až se prosadil zkušený Rus. Trochu překvapivě se ho drží mladý týmový kolega Andrej Karginov. V první desítce to nebyly jediné změny, prosadil se do ní nenápadný, ale rychlý Elfrink, naopak Behringer po slibném začátku musel táhnout na laně Kahleho týmovou buggy a ztratil. Po smůle v úvodu se zajímavě chytly oba liazy týmu KM Racing. Zkrátka mnoho událostí na jednu etapu a neméně zajímavých vyhlídek na dny příští. Osud posádky Bonver Dakar Teamu Tomáše Vrátného trochu podtrhl dosavadní bláznivý a nabitý úvod závodu. V etapě totiž ztratil přes tři hodiny, ale etapu dokončil a pokračuje dál. "Nejdříve jsme dostali defekt ve 110kilometrové rychlosti, kusy separovaného běhounu nám poškodily brzdový válec a opravou jsme se hodně zdrželi. To ale nebylo všechno, zazlobil nás posilovač řazení, tedy další oprava, k tomu jsme řešili problém s dopravou nafty z nádrže. Zkrátka bylo toho hodně a kromě toho byla ta etapa opravdu těžká. Mechanici Petr Almáši s Radimem Pustějovským nespali celou noc a myslím, že tu následující to nebude jinak," shrnul své dojmy Tomáš Vrátný. Další etapa s převahou písků už dovede soutěžící ke Kaspickému moři a přinese těžkou speciálku dlouhou 432 kilometrů.   2. etapa Lipeck - Volgograd, speciálka 483 km:

1.  305  Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin  RUS  Kamaz 4326 06:24:082.  303  Hans Stacey, Marc Willemsen, Bernard der Kinderen  NL/B   Iveco   +0:04:013.  318  Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin RUS  Kamaz 4326 +0:21:344.  301  Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf CZ  Tatra Jamal 4x4 +0:27:425.  309  Pieter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans NL  MAN TGA 18.480 +0:34:306.  304  Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal NL  Ginaf X2222 SP +0:46:197.  313  Johan Elfrink, Enno Hurtulanus NL  Mercedes-Benz Axor +1:00:108.  320  Józef Cabala, Jan Bervic, Josef Kalina PL/CZ  LIAZ 111.154 VK +1:02:179.  329  Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf  B  MAN TGA 18.480 +1:06:3910. 302  Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter D  MAN TGA 18.480 +1:07:2925. 319  Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský CZ Tatra 815 4x4 +3:06:07 

Celkové pořadí po 2. etapě:

1. 305  Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS  Kamaz 4326 09:48:162. 318  Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin RUS  Kamaz 4326 +0:35:103. 301  Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf CZ  Tatra Jamal 4x4 +0:43:254. 303  Hans Stacey, Marc Willemsen, Bernard der Kinderen NL/B  Iveco Trakker 4x4 +0:54:455. 309  Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans NL  MAN TGA 18.480 +0:57:376. 304  Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal NL Ginaf X2222 SP +1:18:277. 308  Marek Spáčil, Radim Kaplánek, Jan Vodrhánek CZ  Tatra 815 4x4 +1:39:518. 302  Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter D  MAN TGA 18.480 +1:50:179. 313  Johan Elfrink, Enno Hurtulanus NL  Mercedes-Benz Axor +1:52:2810. 329  Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf B  MAN TGA 18.480 +1:52:42 22. 319  Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský CZ  Tatra 815 4x4 +4:02:28 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.