Těžká druhá etapa plná zvratů posílá Aleše Lopraise na třetí příčku absolutně

Silk Way Rally
Silk Way Rally, foto: www.loprais.cz
Jiří Vintr 12. července 2011 22:05
Sdílej:

Dramatické druhé dějství přineslo více změn než celý loňský ročník dohromady. Aleš Loprais postupuje i po problémech na 3. místo.

Takovou etapu Silk Way Rally ještě nezažila. Podivná směsice zbytku ruských jílovitých celin a nastupujících písků ve volžské oblasti, promísených s bahnem a vlhkem pořádně těžkou porci 483 kilometrů, a to náročnost bude rozhodně ještě narůstat. V celkovém pořadí nezůstal kámen na kameni, snad jen vedoucí trio v celkovém pořadí bylo konzistentní.

Aleš Loprais odstartoval ze 6. příčky a držel se na dostřel nejlepších, na 1. kontrolním bodu byly odstupy minimální. Poté přšel první problém, upadená hadice turba znamenala první zásadnější opravu. V dalším průběhu se smůla Alešovi přilepila na paty znovu, když po se po defektu separoval běhoun prázdné pneumatiky od kordu a ještě se ji podařilo v měkkém písku "svléknout." Poté už Aleš upaloval do cíle a stačil ještě stáhnout několik minut z náskoku dvojice Kabirov – Stacey, která udávala etapě tón. "Dnes to bylo těžké ve všech směrech. Byl to obtížný mix povrchů, a také jsme museli dvakrát opravovat, což nás zdrželo, ale konečné čtvrté místo i přijatelná ztráta jsou pro nás povzbuzením. Bojujeme dál a myslím, že jsme stále ve hře. Nicméně Rusové nastavili laťku proklatě vysoko," dodal pilot InstaForex Loprais Teamu.

Mezitím se děly věci! Dosud vedoucí pilot průběžného pořadí Eduard Nikolajev odstoupil kvůli technickým problémům svého elitního Kamazu. Otec i syn Mardějevové u něj jako asistence nechali přes dvě hodiny a i oni vypadli z boje o první desítku. Prapor ruského týmu držel skvěle po většinu etapy Ardavičus v barvách kazašské Astany, které ale nepřálo štěstí nejen na Tour de France, po výborném výkonu ztratil Ardavičus v závěrečných píscích přes dvě hodiny. Muziku tvrdil zpočátku i Echter, ale i tato etapa byla pro něj problémová a z boje o čelní příčky vypadl. Naopak výborně a konzistentně se držel Peter Verluis a návrat dne zaznamenal Hans Stacey s Ivecem de Rooye, který se s Kabirovem strhujícím způsobem přetahoval o vedení v etapě, až se prosadil zkušený Rus. Trochu překvapivě se ho drží mladý týmový kolega Andrej Karginov. V první desítce to nebyly jediné změny, prosadil se do ní nenápadný, ale rychlý Elfrink, naopak Behringer po slibném začátku musel táhnout na laně Kahleho týmovou buggy a ztratil. Po smůle v úvodu se zajímavě chytly oba liazy týmu KM Racing. Zkrátka mnoho událostí na jednu etapu a neméně zajímavých vyhlídek na dny příští. Osud posádky Bonver Dakar Teamu Tomáše Vrátného trochu podtrhl dosavadní bláznivý a nabitý úvod závodu. V etapě totiž ztratil přes tři hodiny, ale etapu dokončil a pokračuje dál. "Nejdříve jsme dostali defekt ve 110kilometrové rychlosti, kusy separovaného běhounu nám poškodily brzdový válec a opravou jsme se hodně zdrželi. To ale nebylo všechno, zazlobil nás posilovač řazení, tedy další oprava, k tomu jsme řešili problém s dopravou nafty z nádrže. Zkrátka bylo toho hodně a kromě toho byla ta etapa opravdu těžká. Mechanici Petr Almáši s Radimem Pustějovským nespali celou noc a myslím, že tu následující to nebude jinak," shrnul své dojmy Tomáš Vrátný. Další etapa s převahou písků už dovede soutěžící ke Kaspickému moři a přinese těžkou speciálku dlouhou 432 kilometrů.   2. etapa Lipeck - Volgograd, speciálka 483 km:

1.  305  Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin  RUS  Kamaz 4326 06:24:082.  303  Hans Stacey, Marc Willemsen, Bernard der Kinderen  NL/B   Iveco   +0:04:013.  318  Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin RUS  Kamaz 4326 +0:21:344.  301  Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf CZ  Tatra Jamal 4x4 +0:27:425.  309  Pieter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans NL  MAN TGA 18.480 +0:34:306.  304  Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal NL  Ginaf X2222 SP +0:46:197.  313  Johan Elfrink, Enno Hurtulanus NL  Mercedes-Benz Axor +1:00:108.  320  Józef Cabala, Jan Bervic, Josef Kalina PL/CZ  LIAZ 111.154 VK +1:02:179.  329  Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf  B  MAN TGA 18.480 +1:06:3910. 302  Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter D  MAN TGA 18.480 +1:07:2925. 319  Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský CZ Tatra 815 4x4 +3:06:07 

Celkové pořadí po 2. etapě:

1. 305  Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS  Kamaz 4326 09:48:162. 318  Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin RUS  Kamaz 4326 +0:35:103. 301  Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf CZ  Tatra Jamal 4x4 +0:43:254. 303  Hans Stacey, Marc Willemsen, Bernard der Kinderen NL/B  Iveco Trakker 4x4 +0:54:455. 309  Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans NL  MAN TGA 18.480 +0:57:376. 304  Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal NL Ginaf X2222 SP +1:18:277. 308  Marek Spáčil, Radim Kaplánek, Jan Vodrhánek CZ  Tatra 815 4x4 +1:39:518. 302  Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter D  MAN TGA 18.480 +1:50:179. 313  Johan Elfrink, Enno Hurtulanus NL  Mercedes-Benz Axor +1:52:2810. 329  Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf B  MAN TGA 18.480 +1:52:42 22. 319  Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský CZ  Tatra 815 4x4 +4:02:28 

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?