Spokojenost vládla po posledních testech u Aleše Lopraise s novou závodní Tatrou, s níž bude jezdec InstaForex Loprais teamu zápolit na trase Silk Way Rally. Nový speciál se chová skvěle.
Po návratu z Dakaru 2011 se celý tým dal do práce. Relativně rovnocenný souboj s tovární ekipou Kamazu a dvě vyhrané etapy daly o sobě vědět, a tak se tým od počátku zabýval nejen vylepšením stávajícího vozu, ale zejména dostavbou nově vyvíjeného speciálu, který poprvé v historii tatrovácké účasti uvádí na velkou světovou soutěž kapotovaný kamion. Nový vůz, nazývaný Tatra Jamal, nabízí zejména lepší jízdní vlastnosti, optimální rozložení vah mezi přední a zadní nápravu a zcela přepracované tlumení.
"Nové auto jsme si vymazlili k obrazu svému. Automobil vznikal rok a půl pod vedením Milana Holáně jako konstruktéra, který na něm spolu s celým týmem odvedl veliký kus práce. Na to, kolik času zbývá do startu, jsme stihli relativně hodně otestovat v Polsku i na Slovensku. Nový vůz je jednoznačným posunem vpřed ve všech ohledech. Vzhledem k poloze kabiny se snadněji ovládá, při řízení se chová klidněji, snadno s ním lze udržovat vysoké rychlosti, navíc jsme znovu zlepšili tlumení a pérování. Směrová stabilita se zlepšila díky delšímu rozvoru. S naším technickým partnerem firmou Special Turbo jsme vyvinuli novou evoluci turbodmychadel. Pokročili jsme ve všech ohledech, ale je nám jasné, že konkurence také nespala," uvedl Aleš Loprais.
Změny na poslední chvíli doznala i soutěžní posádka. Původně nominovaný navigátor Jaro Miškolci se musel z rodinných důvodů omluvit, a tak na navigátorskou sedačku usedne ostřílený soutěžní pilot Vojtěch Štajf, který ještě o víkendu stihl získat za volantem svého Subaru 6. místo na Rally Bohemia. Vojta měl původně navigovat Tomáše Vrátného v rámci Bonver Dakar Teamu, a tak se vedle Tomáše posadí v roli navigátora Radim Pustějovský, který zná i jako mechanik obě auta dokonale. Připomeňme, že Vojta byl Alešovým navigátorem už při Dakaru v roce 2009.
Plány Aleše Lopraise a InstaForex Loprais Teamu se nemění. "Vždy je naším cílem jet co nejlépe, naplno, a snažit se uspět v těžké konkurenci. Snaha prosadit se na tratích, kde jsou soupeři z Kamazu doma, je naší velkou motivací. Udělali jsme velký krok vpřed, náš tým je početnější, máme za sebou druhou posádku a budeme se bít o čelo, ale nemá význam hovořit o tom, jestli jsme nebo nejsme favority. Máme novou techniku, na které provedeme při Silk Way Rally opravdu ostrý test pro další použití při Dakaru. Konkurence nejen na něm, ale i v Rusku bude skutečně obrovská," dodává Aleš Loprais.
Dodejme, že celý tým se přesouvá do Moskvy po ose ve středu, jek vozidlo InstaForex Loprais Teamu, tak i Bonver Dakar Teamu. Piloti se do Moskvy přesunují letecky v pátek. Generálním partnerem týmu je společnost InstaForex, hlavním patronem pak firma go4Games.
Fanoušci budou moci sledovat záznamy všech etap Silk Way Rally na obrazovkách ČT4 Sport, jakož i pravidelnou debatu s účastníky před a po soutěži stejně jako tradiční preview a summary.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.