InstaForex Loprais Team vyráží na Silk Way Rally s novým závodním speciálem

Loprais Team
Loprais Team, foto: Archiv RallyZone.cz
Jiří Vintr 6. července 2011 00:44
Sdílej:

Spokojenost vládla po posledních testech u Aleše Lopraise s novou závodní Tatrou, s níž bude jezdec InstaForex Loprais teamu zápolit na trase Silk Way Rally. Nový speciál se chová skvěle.

Po návratu z Dakaru 2011 se celý tým dal do práce. Relativně rovnocenný souboj s tovární ekipou Kamazu a dvě vyhrané etapy daly o sobě vědět, a tak se tým od počátku zabýval nejen vylepšením stávajícího vozu, ale zejména dostavbou nově vyvíjeného speciálu, který poprvé v historii tatrovácké účasti uvádí na velkou světovou soutěž kapotovaný kamion. Nový vůz, nazývaný Tatra Jamal, nabízí zejména lepší jízdní vlastnosti, optimální rozložení vah mezi přední a zadní nápravu a zcela přepracované tlumení.

"Nové auto jsme si vymazlili k obrazu svému. Automobil vznikal rok a půl pod vedením Milana Holáně jako konstruktéra, který na něm spolu s celým týmem odvedl veliký kus práce. Na to, kolik času zbývá do startu, jsme stihli relativně hodně otestovat v Polsku i na Slovensku. Nový vůz je jednoznačným posunem vpřed ve všech ohledech. Vzhledem k poloze kabiny se snadněji ovládá, při řízení se chová klidněji, snadno s ním lze udržovat vysoké rychlosti, navíc jsme znovu zlepšili tlumení a pérování. Směrová stabilita se zlepšila díky delšímu rozvoru. S naším technickým partnerem firmou Special Turbo jsme vyvinuli novou evoluci turbodmychadel. Pokročili jsme ve všech ohledech, ale je nám jasné, že konkurence také nespala," uvedl Aleš Loprais.

Změny na poslední chvíli doznala i soutěžní posádka. Původně nominovaný navigátor Jaro Miškolci se musel z rodinných důvodů omluvit, a tak na navigátorskou sedačku usedne ostřílený soutěžní pilot Vojtěch Štajf, který ještě o víkendu stihl získat za volantem svého Subaru 6. místo na Rally Bohemia. Vojta měl původně navigovat Tomáše Vrátného v rámci Bonver Dakar Teamu, a tak se vedle Tomáše posadí v roli navigátora Radim Pustějovský, který zná i jako mechanik obě auta dokonale. Připomeňme, že Vojta byl Alešovým navigátorem už při Dakaru v roce 2009.

Plány Aleše Lopraise a InstaForex Loprais Teamu se nemění. "Vždy je naším cílem jet co nejlépe, naplno, a snažit se uspět v těžké konkurenci. Snaha prosadit se na tratích, kde jsou soupeři z Kamazu doma, je naší velkou motivací. Udělali jsme velký krok vpřed, náš tým je početnější, máme za sebou druhou posádku a budeme se bít o čelo, ale nemá význam hovořit o tom, jestli jsme nebo nejsme favority. Máme novou techniku, na které provedeme při Silk Way Rally opravdu ostrý test pro další použití při Dakaru. Konkurence nejen na něm, ale i v Rusku bude skutečně obrovská," dodává Aleš Loprais.

Dodejme, že celý tým se přesouvá do Moskvy po ose ve středu, jek vozidlo InstaForex Loprais Teamu, tak i Bonver Dakar Teamu. Piloti se do Moskvy přesunují letecky v pátek. Generálním partnerem týmu je společnost InstaForex, hlavním patronem pak firma go4Games.

Fanoušci budou moci sledovat záznamy všech etap Silk Way Rally na obrazovkách ČT4 Sport, jakož i pravidelnou debatu s účastníky před a po soutěži stejně jako tradiční preview a summary.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.