Spokojenost vládla po posledních testech u Aleše Lopraise s novou závodní Tatrou, s níž bude jezdec InstaForex Loprais teamu zápolit na trase Silk Way Rally. Nový speciál se chová skvěle.
Po návratu z Dakaru 2011 se celý tým dal do práce. Relativně rovnocenný souboj s tovární ekipou Kamazu a dvě vyhrané etapy daly o sobě vědět, a tak se tým od počátku zabýval nejen vylepšením stávajícího vozu, ale zejména dostavbou nově vyvíjeného speciálu, který poprvé v historii tatrovácké účasti uvádí na velkou světovou soutěž kapotovaný kamion. Nový vůz, nazývaný Tatra Jamal, nabízí zejména lepší jízdní vlastnosti, optimální rozložení vah mezi přední a zadní nápravu a zcela přepracované tlumení.
"Nové auto jsme si vymazlili k obrazu svému. Automobil vznikal rok a půl pod vedením Milana Holáně jako konstruktéra, který na něm spolu s celým týmem odvedl veliký kus práce. Na to, kolik času zbývá do startu, jsme stihli relativně hodně otestovat v Polsku i na Slovensku. Nový vůz je jednoznačným posunem vpřed ve všech ohledech. Vzhledem k poloze kabiny se snadněji ovládá, při řízení se chová klidněji, snadno s ním lze udržovat vysoké rychlosti, navíc jsme znovu zlepšili tlumení a pérování. Směrová stabilita se zlepšila díky delšímu rozvoru. S naším technickým partnerem firmou Special Turbo jsme vyvinuli novou evoluci turbodmychadel. Pokročili jsme ve všech ohledech, ale je nám jasné, že konkurence také nespala," uvedl Aleš Loprais.
Změny na poslední chvíli doznala i soutěžní posádka. Původně nominovaný navigátor Jaro Miškolci se musel z rodinných důvodů omluvit, a tak na navigátorskou sedačku usedne ostřílený soutěžní pilot Vojtěch Štajf, který ještě o víkendu stihl získat za volantem svého Subaru 6. místo na Rally Bohemia. Vojta měl původně navigovat Tomáše Vrátného v rámci Bonver Dakar Teamu, a tak se vedle Tomáše posadí v roli navigátora Radim Pustějovský, který zná i jako mechanik obě auta dokonale. Připomeňme, že Vojta byl Alešovým navigátorem už při Dakaru v roce 2009.
Plány Aleše Lopraise a InstaForex Loprais Teamu se nemění. "Vždy je naším cílem jet co nejlépe, naplno, a snažit se uspět v těžké konkurenci. Snaha prosadit se na tratích, kde jsou soupeři z Kamazu doma, je naší velkou motivací. Udělali jsme velký krok vpřed, náš tým je početnější, máme za sebou druhou posádku a budeme se bít o čelo, ale nemá význam hovořit o tom, jestli jsme nebo nejsme favority. Máme novou techniku, na které provedeme při Silk Way Rally opravdu ostrý test pro další použití při Dakaru. Konkurence nejen na něm, ale i v Rusku bude skutečně obrovská," dodává Aleš Loprais.
Dodejme, že celý tým se přesouvá do Moskvy po ose ve středu, jek vozidlo InstaForex Loprais Teamu, tak i Bonver Dakar Teamu. Piloti se do Moskvy přesunují letecky v pátek. Generálním partnerem týmu je společnost InstaForex, hlavním patronem pak firma go4Games.
Fanoušci budou moci sledovat záznamy všech etap Silk Way Rally na obrazovkách ČT4 Sport, jakož i pravidelnou debatu s účastníky před a po soutěži stejně jako tradiční preview a summary.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?