Spokojenost vládla po posledních testech u Aleše Lopraise s novou závodní Tatrou, s níž bude jezdec InstaForex Loprais teamu zápolit na trase Silk Way Rally. Nový speciál se chová skvěle.
Po návratu z Dakaru 2011 se celý tým dal do práce. Relativně rovnocenný souboj s tovární ekipou Kamazu a dvě vyhrané etapy daly o sobě vědět, a tak se tým od počátku zabýval nejen vylepšením stávajícího vozu, ale zejména dostavbou nově vyvíjeného speciálu, který poprvé v historii tatrovácké účasti uvádí na velkou světovou soutěž kapotovaný kamion. Nový vůz, nazývaný Tatra Jamal, nabízí zejména lepší jízdní vlastnosti, optimální rozložení vah mezi přední a zadní nápravu a zcela přepracované tlumení.
"Nové auto jsme si vymazlili k obrazu svému. Automobil vznikal rok a půl pod vedením Milana Holáně jako konstruktéra, který na něm spolu s celým týmem odvedl veliký kus práce. Na to, kolik času zbývá do startu, jsme stihli relativně hodně otestovat v Polsku i na Slovensku. Nový vůz je jednoznačným posunem vpřed ve všech ohledech. Vzhledem k poloze kabiny se snadněji ovládá, při řízení se chová klidněji, snadno s ním lze udržovat vysoké rychlosti, navíc jsme znovu zlepšili tlumení a pérování. Směrová stabilita se zlepšila díky delšímu rozvoru. S naším technickým partnerem firmou Special Turbo jsme vyvinuli novou evoluci turbodmychadel. Pokročili jsme ve všech ohledech, ale je nám jasné, že konkurence také nespala," uvedl Aleš Loprais.
Změny na poslední chvíli doznala i soutěžní posádka. Původně nominovaný navigátor Jaro Miškolci se musel z rodinných důvodů omluvit, a tak na navigátorskou sedačku usedne ostřílený soutěžní pilot Vojtěch Štajf, který ještě o víkendu stihl získat za volantem svého Subaru 6. místo na Rally Bohemia. Vojta měl původně navigovat Tomáše Vrátného v rámci Bonver Dakar Teamu, a tak se vedle Tomáše posadí v roli navigátora Radim Pustějovský, který zná i jako mechanik obě auta dokonale. Připomeňme, že Vojta byl Alešovým navigátorem už při Dakaru v roce 2009.
Plány Aleše Lopraise a InstaForex Loprais Teamu se nemění. "Vždy je naším cílem jet co nejlépe, naplno, a snažit se uspět v těžké konkurenci. Snaha prosadit se na tratích, kde jsou soupeři z Kamazu doma, je naší velkou motivací. Udělali jsme velký krok vpřed, náš tým je početnější, máme za sebou druhou posádku a budeme se bít o čelo, ale nemá význam hovořit o tom, jestli jsme nebo nejsme favority. Máme novou techniku, na které provedeme při Silk Way Rally opravdu ostrý test pro další použití při Dakaru. Konkurence nejen na něm, ale i v Rusku bude skutečně obrovská," dodává Aleš Loprais.
Dodejme, že celý tým se přesouvá do Moskvy po ose ve středu, jek vozidlo InstaForex Loprais Teamu, tak i Bonver Dakar Teamu. Piloti se do Moskvy přesunují letecky v pátek. Generálním partnerem týmu je společnost InstaForex, hlavním patronem pak firma go4Games.
Fanoušci budou moci sledovat záznamy všech etap Silk Way Rally na obrazovkách ČT4 Sport, jakož i pravidelnou debatu s účastníky před a po soutěži stejně jako tradiční preview a summary.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.