Aleš Loprais podepsal smlouvu s novým generálním partnerem týmu - společností InstaForex sídlící v Kaliningradu.
"Se společností InstaForex jsme v kontaktu od posledního ročníku Rally Dakar. Kontaktovali nás během našich vítězných etap při posledním ročníku a od té doby jsme nastavovali podmínky spolupráce. Společně s lídrem v oblasti poskytovaní služeb on-line obchodování zákazníkům po celém světě představujeme nový název soutěžního týmu: InstaForex Loprais Team," dodal Aleš Loprais.
"Věřím, že spojení se silným partnerem nám pomůže k dovřsení vysněného cíle v boji o dakarský vavřín. První společnou premiérou pod křídly InstaForexu bude blížící se Silk Way Rally - Dakar Series v Rusku," řekl. Tým se na nadcházejícím podniku dakarské série vedoucímu z Moskvy do Soči představí ve velmi zajímavé sestavě. Součástí dakarského konvoje bude i nový asistenční speciál a hlavně posádka druhého soutěžního kamionu s nímž Aleš letos vyhrál 2 etapy na Rally Dakar. Nová posádka bude sesterskou větví InstaForex Loprais týmu jedoucí pod " vlastní vlajkou", ale plně využívající servisní zázemí týmu.
Za volantem dosud nejrychlejšího speciálu Tatra z dílen InstaForex Loprais Teamu vyrazí v roli nového pilota Tomáš Vrátný, který zažije dakarský křest ohněm, Vojta Štajf pojede jako navigátor posádky (jinak velmi zkušený rally pilot, který se jako Alešův navigátor uvedl už na Dakaru 2009) a Petr Almáši jako palubní mechanik. Aleš Loprais vyrazí na Silk Way s mechanikem a konstruktérem vozů Milanem Holáněm a po roční odmlce znovu s navigátorem Jaro Miškolcim, s nímž absolvoval i minulé dva ročníky Silk Way Rally.
"S Tomášem Vrátným nás kromě dlouholetého přátelství pojí vše co zavání adrenalinem a rovněž láska k Dakaru. Jeho úlohou na Silk Way Rally bude primárně testování dakarské Tatry, sžití se soutěžní posádkou a objevování možností jak strojů tak techniky jízdy samotné," osvětlil Aleš záměry s druhou posádkou, která bude pilotovi nového závodního speciálu sekundovat, a dodal, "jsem rád, že můžeme tímto směrem rozšířit týmové portfolio, navíc s pilotem, kterého znám a vím co od něj a celé posádky mohu čekat. Mise 2. soutěžní posádky v čele s Tomášem Vrátným má směřovat k cíli Silk Way Rallye a získání co možná nejvíce zkušeností pro nadcházející ročník Rally Dakar 2012." Dodejme, že dakarská rallye startuje na Nový rok a povede z argentinského mar del Plata do peruánské metropole Limy.
Tým na Silk Way Rally představí rovněž výraznou posilu v podobě nového asistenčního speciálu, na němž bude po soutěži ještě provádět další úpravy. tým tak bude i po stránce nutného zázemí připraven na budoucí nasazení minimálně dvou soutěžních speciálů.
Posádka soutěžního speciálu Tatra:
Aleš Loprais – pilotMilan Holáň – palubní mechanikJaro Miškolci – navigátor Posádka druhého soutěžního speciálu Tatra: Tomáš Vrátný – pilotPetr Almáši – palubní mechanikVojtěch Štajf – navigátor Posádka asistenčního vozu Tatra 815 4x4 (Filharmonie): Radim PustějovskýJaromír HalfarAdam Staněk Posádka asistenčního vozu Tatra 815 6x6: Leo LopraisLuděk PodhornýMarek Tomášek Press Car Nissan Navara: Karel LopraisMilan LopraisJozef FerenzJiří Zbořil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.