Aleš Loprais podepsal smlouvu s novým generálním partnerem týmu - společností InstaForex sídlící v Kaliningradu.
"Se společností InstaForex jsme v kontaktu od posledního ročníku Rally Dakar. Kontaktovali nás během našich vítězných etap při posledním ročníku a od té doby jsme nastavovali podmínky spolupráce. Společně s lídrem v oblasti poskytovaní služeb on-line obchodování zákazníkům po celém světě představujeme nový název soutěžního týmu: InstaForex Loprais Team," dodal Aleš Loprais.
"Věřím, že spojení se silným partnerem nám pomůže k dovřsení vysněného cíle v boji o dakarský vavřín. První společnou premiérou pod křídly InstaForexu bude blížící se Silk Way Rally - Dakar Series v Rusku," řekl. Tým se na nadcházejícím podniku dakarské série vedoucímu z Moskvy do Soči představí ve velmi zajímavé sestavě. Součástí dakarského konvoje bude i nový asistenční speciál a hlavně posádka druhého soutěžního kamionu s nímž Aleš letos vyhrál 2 etapy na Rally Dakar. Nová posádka bude sesterskou větví InstaForex Loprais týmu jedoucí pod " vlastní vlajkou", ale plně využívající servisní zázemí týmu.
Za volantem dosud nejrychlejšího speciálu Tatra z dílen InstaForex Loprais Teamu vyrazí v roli nového pilota Tomáš Vrátný, který zažije dakarský křest ohněm, Vojta Štajf pojede jako navigátor posádky (jinak velmi zkušený rally pilot, který se jako Alešův navigátor uvedl už na Dakaru 2009) a Petr Almáši jako palubní mechanik. Aleš Loprais vyrazí na Silk Way s mechanikem a konstruktérem vozů Milanem Holáněm a po roční odmlce znovu s navigátorem Jaro Miškolcim, s nímž absolvoval i minulé dva ročníky Silk Way Rally.
"S Tomášem Vrátným nás kromě dlouholetého přátelství pojí vše co zavání adrenalinem a rovněž láska k Dakaru. Jeho úlohou na Silk Way Rally bude primárně testování dakarské Tatry, sžití se soutěžní posádkou a objevování možností jak strojů tak techniky jízdy samotné," osvětlil Aleš záměry s druhou posádkou, která bude pilotovi nového závodního speciálu sekundovat, a dodal, "jsem rád, že můžeme tímto směrem rozšířit týmové portfolio, navíc s pilotem, kterého znám a vím co od něj a celé posádky mohu čekat. Mise 2. soutěžní posádky v čele s Tomášem Vrátným má směřovat k cíli Silk Way Rallye a získání co možná nejvíce zkušeností pro nadcházející ročník Rally Dakar 2012." Dodejme, že dakarská rallye startuje na Nový rok a povede z argentinského mar del Plata do peruánské metropole Limy.
Tým na Silk Way Rally představí rovněž výraznou posilu v podobě nového asistenčního speciálu, na němž bude po soutěži ještě provádět další úpravy. tým tak bude i po stránce nutného zázemí připraven na budoucí nasazení minimálně dvou soutěžních speciálů.
Posádka soutěžního speciálu Tatra:
Aleš Loprais – pilotMilan Holáň – palubní mechanikJaro Miškolci – navigátor Posádka druhého soutěžního speciálu Tatra: Tomáš Vrátný – pilotPetr Almáši – palubní mechanikVojtěch Štajf – navigátor Posádka asistenčního vozu Tatra 815 4x4 (Filharmonie): Radim PustějovskýJaromír HalfarAdam Staněk Posádka asistenčního vozu Tatra 815 6x6: Leo LopraisLuděk PodhornýMarek Tomášek Press Car Nissan Navara: Karel LopraisMilan LopraisJozef FerenzJiří Zbořil
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?