Rus Vladimír Čagin, který s kamionem Kamaz sedmkrát vyhrál prestižní Rallye Dakar, oznámil v úterý médiím konec své závodní kariéry. Informuje o tom portál championat.ru.
"V roce 2011 jsme dosáhli nejlepšího výsledku v historii týmu. Pracovali jsme na tom 23 let. A já jsem vděčný Semjonu Jakubovovi za důvěru, že mi umožnil sedět za volantem kamionu plných 19 let. Společně jsme vyhráli spoustu závodů. Nyní jsem se rozhodl odejít. Jsem velmi vděčný fanouškům našeho týmu za jejich podporu a děkuji i novinářům a chtěl bych ocenit jejich práci," sdělil Vladimír Čagin prostřednictvím korespondenta Jevgenije Kustova.I nadále ale zůstane blízko motorismu. "Ve sportovním prostředí přirozeně zůstávám. Budu i nadále pracovat pro tým Kamaz-Master a pracovat 25 hodin denně pro rozvoj ruského motorsportu," dodal Čagin.
Připoměňme, že Čagin dokázal slavnou Rally Dakar vyhrát celkem sedmkrát. Stalo se tak v letech 2000, 2002, 2003, 2004, 2006, 2010 a 2011, kdy zároveň překonal rekord v počty vítězství, o který se dělil s Karlem Lopraisem. K tomu dokázal Rus přidat ještě vítězství v Rally Paříž Peking, pět vítězství na Master Rally a osm na Dubajské Rally.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?