Rus Vladimír Čagin, který s kamionem Kamaz sedmkrát vyhrál prestižní Rallye Dakar, oznámil v úterý médiím konec své závodní kariéry. Informuje o tom portál championat.ru.
"V roce 2011 jsme dosáhli nejlepšího výsledku v historii týmu. Pracovali jsme na tom 23 let. A já jsem vděčný Semjonu Jakubovovi za důvěru, že mi umožnil sedět za volantem kamionu plných 19 let. Společně jsme vyhráli spoustu závodů. Nyní jsem se rozhodl odejít. Jsem velmi vděčný fanouškům našeho týmu za jejich podporu a děkuji i novinářům a chtěl bych ocenit jejich práci," sdělil Vladimír Čagin prostřednictvím korespondenta Jevgenije Kustova.I nadále ale zůstane blízko motorismu. "Ve sportovním prostředí přirozeně zůstávám. Budu i nadále pracovat pro tým Kamaz-Master a pracovat 25 hodin denně pro rozvoj ruského motorsportu," dodal Čagin.
Připoměňme, že Čagin dokázal slavnou Rally Dakar vyhrát celkem sedmkrát. Stalo se tak v letech 2000, 2002, 2003, 2004, 2006, 2010 a 2011, kdy zároveň překonal rekord v počty vítězství, o který se dělil s Karlem Lopraisem. K tomu dokázal Rus přidat ještě vítězství v Rally Paříž Peking, pět vítězství na Master Rally a osm na Dubajské Rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.