Každý nemá to štěstí, že se narodí jako Carlos Sainz, nebo třeba Giniel de Villiers. Pokud se ale i tak chcete svést ve voze, který nyní kraluje Rally Dakar, možná vám svitla naděje. Prohlédněte si vůz, který Volkswagen prezentoval na Qatar Motor Show pod názvem Volkswagen Race Touareg 3 Qatar.
Vůz je právně způsobilý pro provoz na běžných komunikacích. Ale i tak se továrna dušuje, že jde o čístě závodní speciál. Považte sami: automobil třídy SUV představený v Kataru dokáže na osmnáctipalcových kolech BBS dosprintovat k rychlosti 100 km/h za méně než šest vteřin.
Oproti svojí "ostré" závodní verzi však doznal některých nevyhnutelných změn. Ty se týkají především karosérie, která i tak značně připomíná tovární pouštní speciály, a také interiér. Ten je kompletně přestavěn, hlavním vodítkem při jeho přestavbě byla především ergonomie a snadnost ovládání. Nezapomělo se však ani na bezpečnost - uvnitř vozu zůstala neupravené bezpeční klec. Velmi dynamicky působí i sportovní sedačky Recaro.
Foto: Volkswagen
Svoji příbuznost s pouštními speciály připomíná zlatým písmem podpis "Race Touareg", který je vyveden zboku ma voze ve zbarvení "Magic Morning". Jako výraz úcty k dakarskému vítězství je upomínka na tuto událost vyleptána na centrálním hliníkovém panelu.
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?