Každý nemá to štěstí, že se narodí jako Carlos Sainz, nebo třeba Giniel de Villiers. Pokud se ale i tak chcete svést ve voze, který nyní kraluje Rally Dakar, možná vám svitla naděje. Prohlédněte si vůz, který Volkswagen prezentoval na Qatar Motor Show pod názvem Volkswagen Race Touareg 3 Qatar.
Vůz je právně způsobilý pro provoz na běžných komunikacích. Ale i tak se továrna dušuje, že jde o čístě závodní speciál. Považte sami: automobil třídy SUV představený v Kataru dokáže na osmnáctipalcových kolech BBS dosprintovat k rychlosti 100 km/h za méně než šest vteřin.
Oproti svojí "ostré" závodní verzi však doznal některých nevyhnutelných změn. Ty se týkají především karosérie, která i tak značně připomíná tovární pouštní speciály, a také interiér. Ten je kompletně přestavěn, hlavním vodítkem při jeho přestavbě byla především ergonomie a snadnost ovládání. Nezapomělo se však ani na bezpečnost - uvnitř vozu zůstala neupravené bezpeční klec. Velmi dynamicky působí i sportovní sedačky Recaro.
Foto: Volkswagen
Svoji příbuznost s pouštními speciály připomíná zlatým písmem podpis "Race Touareg", který je vyveden zboku ma voze ve zbarvení "Magic Morning". Jako výraz úcty k dakarskému vítězství je upomínka na tuto událost vyleptána na centrálním hliníkovém panelu.
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.