Katařan Nasser Al-Attiyah popisuje zisk dakarského vítězství jako vrchol jeho kariéry. Nasser vyhrál se 49 minutovým náskokem na týmového kolegu De Villierse.
V první polovině rally sváděl Al-Attiyah těsné souboje s kolegou od VW, Carlosem Sainzem, a jezdcem BMW, Stephanem Peterhanselem. V druhém týdnu však oba protivníky potkaly problémy, které umožnily Nasserovi slavit svůj premiérový triumf na Dakaru.
"Pro mě, moje blízké, moji zemi a můj tým znamená toto vítězství hodně. Je to skvělé vítězství. Těžko se vysvětluje, co se Vám honí hlavou. Je to neskutečný pocit. Opět jsme ukázali, že máme nejsilnější tým na světě. Tým VW vyhrál Dakar už potřetí za sebou. Je to vrchol mé kariéry," září Nasser.
Jezdec týmu VW doufá, že tento výsledek pomůže začlenit Katar na motoristickou mapu. "Myslím, že lidé budou konečně vědět, kde Katar leží," vtipkuje Nasser. Al-Attiyah na Dakaru startoval celkově šestkrát. V roce 2009 vedl až do doby, než byl kvůli neprojetí několika kontrolních bodů vyloučen (přehříval se motor u jeho BMW X3 CC). V roce 2010 doplnil sestavu VW a po legendárním boji se Sainzem skončil o 2 minuty (!) druhý.
40letý jezdec mimo jiné vyhrál šampionát PWRC v roce 2006, byl na Olympijských hrách v Pekingu ve střelbě na skeet nebo se radoval z vítězství v poslední soutěži IRC v loňském roce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.